Han fyller 4 år i sommer, og har sittet litt på simulator. Har ikke pushet på i det hele tatt, virker som at interessen har kommet helt av seg selv, men det er ikke så rart. Han kjører fint de samme biler som meg idag, men er mer restriktert på throttle, noe som jeg synes bare er en fordel. Han har et par egne biler fra Tamiya (pluss mine

), og et kontraroterende mikrohelikopter fra E-flite. Ofte så er problematikken med barn det at de gir full spiker på alt, men det gjør ikke denne karen. Han hovrer helikopteret sitt i brysthøyde på meg, uten at de jager opp og ned hele tiden. Synes det andre blir lettere å lære bort når han klarer å holde styr på throttle selv. "Ta gassen av" er en ordre fra meg som er ganske viktig å kunne motta, og den har han dreisen på
Tenker å fokusere litt ekstra på simulator et par måneder fremover, og lage dette flyet slik at det veier minst mulig og tåler mest mulig, slik at vi kommer oss igang med flyvningen umiddelbart etter kræsj. Etterhvert kan vi gå over til mer kapasitet på batteriene for lenger flytid. Satser også på trainerkabel, så jeg tror nok dette skal gå bra etterhvert. Vil nok bare stå på min tålmodighet og hvor mye vi får flydd. Satser på å skaffe ham et par mikromodeller også etterhvert, f.eks et E-flite Quadrocopter og en eller annen mikromodell av et fly. Her gjelder det bare å legge til rette, og la poden få fly og kræsje kontinuerlig. For meg blir det nok bare å lime og fikse for å holde tingene i stand.