Dato/klokkeslett: Man Mai 13, 2024 3:15 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 7 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Prop pitch vs støy og fart
InnleggSkrevet: Man Okt 08, 2007 4:24 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Halloen!
Var avgårde å fly litt Jupiter m MVVS 91 i dag. Testa med Airspeed logger og fant ut hvilke propellere som gir størst fart. Har lenge trudd at jeg har fått mest fart med 13x8 og turtall ca 11200 RPM på bakken.

Så i dag testa jeg 12.5x12, med turtall på bakken 8700 RPM. Dette er langt under hva som er oppgitt til maks ytelse på motor'n (11000RPM) Men det viste seg at denne propellen gir klart mest effekt ut av motor på rett frem flyving. Oppnådde 170 km/t i nedoverbakke! 140 km/t på "flata"... dette er langt mer enn på alle andre tester og propellere!! tilleggsbonus var et støynivå langt under Vector sine "skrike-bøtter"

Så igjen har dei harde fakta kommet på bordet: Vector er slått, banka opp og prylt ned i støvlene når det gjelder både fart og støynivå!! 8) :lol:

Vector klarer kansje lusne 125 km/t på "flata" :lol: :lol:

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man Okt 08, 2007 7:10 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 427
Bosted: Førde
doke 2 asso :P lykke til vidare hvertfall.

_________________
Bilde
Futaba 10C - Katana 3D - Extra 330 - T-Rex 500ESP - Easy Star


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man Okt 08, 2007 7:30 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Hmm... Hva er forskjellen på propellene da? Den du hadde høyest turtall på er lengre men tynnere blad på da eller?

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man Okt 08, 2007 11:03 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Det er forskjell på vridningen Djupevik. Tror nok Yallaen kan lage en liten reportasje på dette også :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man Okt 08, 2007 11:44 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Ja ja, nyt det mens du kan :roll: Nå er Tower 75`n kommet på plass i flyet mitt og jeg håper jeg får tid til litt innkjøring i morgen. Etter innkjøringen er det rett ut med sylinderforingen og la den få smake Dremelfresen, så er jeg klar for race, men innen da har vel du rømt langt til sjøs :lol: :lol:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir Okt 09, 2007 7:56 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Hva var det du utbrøt da du fikk lov å se på og holde motoren min igjen? Direkte sitat:"fy f.n for en lekker motor" og "denne ser ut som om den kan gi min 91 juling" og "skulle jammen ønske at jeg også hadde en slik en" og "du er jammen heldig du som har en slik motor" :lol: :lol:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir Okt 09, 2007 5:44 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Sitat:
Hva var det du utbrøt da du fikk lov å se på og holde motoren min igjen? Direkte sitat:"fy f.n for en lekker motor" og "denne ser ut som om den kan gi min 91 juling" og "skulle jammen ønske at jeg også hadde en slik en" og "du er jammen heldig du som har en slik motor" Laughing Laughing


Jeg tror det limet som du brukte på å montere motor'n må ha gasset noe sinnsykt :roll: En pen motor ja... men mye som er pent å se på er jo kun brukende til akkurat det.. :lol: :lol:



Sitat:
a den få smake Dremelfresen, så er jeg klar for race, men innen da har vel du rømt langt til sjøs Laughing Laughing


Jeg rømmer ikke til sjøs... Det er bare du som ikke har hentet motor'n din før jeg drar! I frykt for å bli flisa! Når var det du bestilte denne motor'n... tipper det var i modten av september.... Og nå er det du endelig klarer å montere den... Vil ikke høre på dårlige unnskyldninger som tollvesenet og sen postgang :lol:

Benchmark: 170 km/t på jupiter! 8) Drar den Tower .75 en skikkelig propell, det er spørsmålet! Tannpirkere under 10" pitch gjelder ikke!

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 7 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC