Dato/klokkeslett: Lør Mai 11, 2024 12:41 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 14 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Jeg gleder meg til å fly om kapp igjen
InnleggSkrevet: Tor Okt 18, 2007 6:17 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Steike ta, det nye flyet ser ut til å kunne gå fort 8) Hvilken motor skal jeg bruke tro? Hmmm.... Rå kraft eller fornuftig kraft, tja vi får se. Den blytunge flygende plasthaugen som en viss fyr eiger skal iallefall få noe å bryne seg på i vinter, muuuahaahaahaaaa :lol: :lol: :lol:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor Okt 18, 2007 7:04 pm 
Nikko-batteriet tomt.... Prøve noe nytt?
Nikko-batteriet tomt.... Prøve noe nytt?
Brukerens avatar
Innlegg: 18
Bosted: Svelgen
plasthaug?? :roll:

oh...nei vent...ikkje meg du meina :D eg har jo isopor fly :lol:

_________________
Navn: Jan Erik Kjøsnes
Bilde


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor Okt 18, 2007 7:28 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Nei, det er nok ikke mitt heller.. Mitt er laget av.. ehm.. Epoxylim :lol:

La meg tippe, fornuftig kraft vs. rå kraft... Med mindre det blir nedskjæring på rødvinen blir det vel ingenting fornuftig her i gården? :D

HVor mange fly har du Vector? For oss som ikke helt har tellinga :P

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor Okt 18, 2007 8:23 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Har ikke tellinga selv faktisk, skal vi se... oppe på loftet, nede i boda, fuel, elektro og bensin, tja alt i alt blir det 13 stk tror jeg. Kunne vært 14 men det ene flyet ble plutselig oppbrukt her for et par uker siden :shock: Har to stk som skal bygges nå bare jeg orker å sette igang.
Ang blytung flygende plasthaug så tipper jeg rette vedkommende snart melder seg :lol: :lol:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor Okt 18, 2007 9:14 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Jeg er naturligvis ikke sikker på eksakt hvilket fly du viser til, men en ting er helt forbanna sikkert: Når jupitern min nermer seg stussen på den kina-trekte balsahaugen og MVVS'n har arbeidd seg gjennom furustenger på samme måte som en forvokst skogs-maskin ekspederer en nyutsprunget løvetann, er det ikke noe mer igjen enn litt løs balsa-papirmasse som jeg må tørke vekk fra vingene mine etter landing :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: 8) 8) 8)

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor Okt 18, 2007 9:43 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Litt løs balsa/papirmasse på vingen er vel din minste bekymring etter at du har foretatt en "landing" med den ambolten :lol: :lol: :lol:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre Okt 19, 2007 10:32 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
YALLA where are you!! You have got to give me something here.
Ja ja, jeg regner med at siden du har gitt deg så har du innsett at det ikke nytter å egle på seg min jupiter med TOWER 75, he he 8)
I morgen skal det testes med APC 13-6, regner med betydelig unloading i luften og sinnsyk speed.

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre Okt 19, 2007 10:37 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
yallaair skrev:
Jeg er naturligvis ikke sikker på eksakt hvilket fly du viser til,

Ha ha, har du mange slike blytunge flygende plasthauger :lol: :lol:

MVVS'n har arbeidd seg gjennom furustenger på samme måte som en forvokst skogs-maskin ekspederer en nyutsprunget løvetann,

Den MVVS`n kan jo best sammenlignes med nettopp en skogsmaskin, he he heeee :lol:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre Okt 19, 2007 11:23 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Sitat:
I morgen skal det testes med APC 13-6, regner med betydelig unloading i luften


Jeg tror du må håpe på "unloading", for den drar jo ikke noe på bakken hehe! Jeg lever fortsatt lenge på at du har kjøpt en motor som er 160 gram tyngre enn den gamle med samme power!!!!! Åååå jeg tror jeg dør !!!!!! :lol: :lol: :lol: :lol:

Nei, jeg tror jeg må skaffe med en langhale-modell med tynne vinger, slik at jeg virkelig får valuta for den ekstreme power'n som bor i MVVS'n. Det er bare sånn, stor maskin vil gjerne ha noe stort å trekke på!

Men jeg vil gjerne ha et par turer foran og ved siden av jupiter'n din bare for å gi den Tower'n .75 noen skikkelige doserdårlig selvbilde og depresjoner.

P.S. Skal den holde sammen et slikt race, så må du huske på å lime gjengene på potteboltene, skifte lager og sjekke "crankpin bushing for elongation" hehe. Slik er det med kvalitetsmotor fra et landsby-støperi i Kina

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør Okt 20, 2007 12:14 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
gjengene er limt og lagerne er tipp topp, så jeg er klar for race.
Det er ikke samme power. ASP 52 på 15% yter omtrent 14000 rpm på 12.25-3-75, mens Tower 75 yter 14400 rpm under samme forutsetninger (foreløpig) Kun gått 4 tanker vet du :wink:
Dessuten blir nok forskjellen større på en 13-6 prop som krever mer av motoren.
Og bare se hvor nydelig min lette Jupiter lander i forhold til din, der man må dukke unna plastbiter, understell og avbrukkede propellblader som hagler rundt ørene :shock:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn Okt 21, 2007 7:35 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
I dag fløy jeg 9 turer inne ved Standalen på en stor bø. Aldri før har jeg vel hatt 9 stk så silke smoothe smørlandinger på rad noengang, he he. Skulle nesten tro at både flyet og bøen var satt inn med "sexolube"
Med 13-6 prop gikk det både fort og ganske så stille for seg faktisk og jeg ble så opphengt i selve flygingen at det ikke ble noe måling av div propeller. Da jeg gikk tom for Modellracing drittfuel gikk jeg over på Wildcat 15% og byttet til ny plugg. Dette ga merkbart mer effekt. Jeg regner nå motoren som ferdig innkjørt og den er nå så lettstartet at kun ett lett twist på spinneren er nok til å starte den. I dag satt alt fast som det skulle også :lol:
Går dette raskere enn Yallaman sitt fly med 91 og langpipe? Neppe, men mitt fly er lettere og oppfører seg bedre i luften samt at jeg kan lande saaaaakte.
Jeg vil kalle mitt fly fornuftig motorisert, men det kan plutselig endre seg når jeg får pakke i posten, hi hi hih hiiii hii :lol:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn Okt 21, 2007 8:45 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
NÅ ER DET NOK! JEG HAR SITTET HER Å VERKET I HELE KROPPEN I FLERE DAGER!!!! HVA ER DET I DEN f*** PAKKA???? Det er helt greit å kjøpe ny motor, men hvorfor skal alt være så j*vla hemmelig??? jeg har sittet her med psykoannalyse og vurdert alle mulige alternativ til "raske, lette og annvennelige" installasjoner.... Muligens Vector har kjøpt ny Rotary Valve disc til 110'n ???

I så fall glemmer han et viktig moment: For å få fart må han ha pitch-speed :lol: :lol: I beste fall får han 10000 rpm på den maskina mot mine 11000+ 8)

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn Okt 21, 2007 8:53 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Tja YS 110 kunne jo blitt rått det, men litt for framtungt for min smak, power hadde det blitt mer enn nok av. Nei det er ny motor som er på vei, men så langt er jeg dritfornøyd med Tower`n for flyet er omtrent like lettflydd og lander nesten like snillt som med MVVS 49`n. Må eksperimentere litt mer med div props og leke litt med kompression og kanskje prøve litt 30/23 fuel, men hvis jeg finner ut at Tower`n blir for klein blir det motorbytte. Tipper Tower`n blir fin i en Katana 70 profile, som nå er rykket opp til topps på min handleliste.
Du får bare verke litt lenger, men jeg sier iallefall ifra når jeg handler maskin :wink:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir Okt 30, 2007 9:42 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
[/quote]

Jeg tror du må håpe på "unloading", for den drar jo ikke noe på bakken hehe! Jeg lever fortsatt lenge på at du har kjøpt en motor som er 160 gram tyngre enn den gamle med samme power!!!!! Åååå jeg tror jeg dør !!!!!! :lol: :lol: :lol: :lol:

[/quote]


Nå setter nok latteren seg fast i halsen tenker jeg :shock: Min siste og aller nyeste motor er kun 10 gram tyngre enn 75`n og selvsagt en hel del mer power

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 14 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 15 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC