Dato/klokkeslett: Lør Mai 11, 2024 3:06 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 5 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Støymåling på Katana m ASP 52 2t
InnleggSkrevet: Man Des 03, 2007 3:01 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Fløy en del Katane i dag. Nytta muligheten til å måle litt støy med standart potte uten baffle-plate og boret eksos-utløp. Dadde på en Hawk 13x4. Målte maks 95 db på 3 meter. Dette må sies å være akseptabelt. Fekk 11200 RPM på denne propellen.

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man Des 03, 2007 6:45 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Ja det var ganske bra resultat. Kun basert på minnet tror jeg faktisk at da jeg fløy Harrier 46 med 91 FX med 14-6 prop så gikk det enda stillere for seg. Totakt ruler!!! Morsomt å se at en gammel ihuga firtaktfanatiker er begynnt å konvertere til den til den sanne vei

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir Des 04, 2007 1:12 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Det som overrasker meg er at db avlesning er høyere på MVVS med dempet pipe enn på ASP'n... Jeg selv oppfatter støybildet som omvendt... Behageligere lydbilde med dempet langpipe. Men kansje det har noe å si at MVVS'n er mye større og derav mer propellstøy. Det blir som å sammenligne en dash 7 med en mygg....

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir Des 04, 2007 5:53 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Hmmmm, nei tror du det da? 12-10 prop i 11150 rpm kontra 13-4 prop i 11200 rpm. Da har jo faktisk den minste motoren den største propellen og det høyeste turtallet

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir Des 04, 2007 10:30 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Diameter'n ja, men disc load blir noe helt annet på MVVS'n... Normalt er det vanskeligere å dempe en stooooor motor enn en liten....

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 5 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 15 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC