Dato/klokkeslett: Søn Mai 05, 2024 6:36 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 20 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Nytt effektkappløp nærmer seg
InnleggSkrevet: Søn Des 09, 2007 9:18 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Ja nå er kappestriden om den kraftigste 91 motoren avsluttet. Min ASP XLS 91 (trimmet) slo såvidt Yalla sin MVVS til tross for at han har tuned pipe. Ikke mer enn 150 rpm i forskjell, men nok til å utpeke en vinner.

Snart starter et nytt kappløp, denne gang med 120 totaktere. Det blir billig vs dyr motor. Billig vant forrige gang og jeg håper det lar seg gjøre igjen. Jeg setter igang så fort min ankommer og regner med å få unnagjort en del eksperimentering og trimming mens Yalla er til sjøs. Det blir nok tøfft for min del, for jeg tror OS AX 120 er en knall motor (Yalla sin) Min vet jeg ingenting om, men det er en del av moroa å finne ut hva den kan klare

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn Des 09, 2007 11:51 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Det der er du bare dømt til å tape.... :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: !

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn Des 09, 2007 11:55 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Sitat:
Ikke mer enn 150 rpm i forskjell, men nok til å utpeke en vinner.


Jeg ler meg i hel hehe!!! gløtta over skuldera til vector når tunet på bakken... såg så vidt 10600 RPM... Han måtte vel la han gå rikt for å ikke brenne foringa hehe. Ja sånn er det med billig jern... må ha mye smøring for ikke havarere. Min derimot, kjører "peak performance continously!!!" 8)

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn Des 09, 2007 11:55 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Tja, vi får se. Det trodde du vel med 91`n og :wink:
Jeg har jo mine knep da.....
Etter timer med research vet jeg at 120 AX er en dritbra motor, og mitt utgangspunkt vet jeg ikke noe om og finner ikke noe på nettet heller, så det blir artig å forske litt.

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man Des 10, 2007 12:00 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
yallaair skrev:
Sitat:
Ikke mer enn 150 rpm i forskjell, men nok til å utpeke en vinner.


Jeg ler meg i hel hehe!!! gløtta over skuldera til vector når tunet på bakken... såg så vidt 10600 RPM... Han måtte vel la han gå rikt for å ikke brenne foringa hehe. Ja sånn er det med billig jern... må ha mye smøring for ikke havarere. Min derimot, kjører "peak performance continously!!!" 8)



Nei nå må du snakke sant her, fakta er fakta. 10600 var etter at jeg riket den tilbake, 11000 på topp (MED KUN 5%). Motoren min har kun flydd 3 turer så når kanna er tom skal jeg måle igjen med 15% og med R5 plugg. Da vil jeg bli overrasket om jeg ikke passerer 11300 med en del margin.
Uansett så er 11300 allerede oppnådd og du er slått. (har jeg nevnt at R5 plugg ikke er prøvd enda og vi vet jo at den gir enda litt mer :lol: )

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man Des 17, 2007 9:13 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Nå er nye AX 20cc motert i EDGE. Kjører inn motor'n i morra og dersom forholda tillater, så tar jeg et par turer på marka. Dette blir gøy!!!

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir Des 18, 2007 2:07 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Dere to burde jo hatt et forum for dere selv........ :lol: :lol:

Er liksom ingen andre diskusjoner dere er på, og alle inleggene deres har en motortype eller kappløp som tema :lol:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir Des 18, 2007 4:54 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Da var motor'n litt innkjørt og testa den et par turer i lufta. Bra fuel draw i vetical climb fra hover. Dette er et kjendt problem på større motorer. Ellers var transition så rask som en kan forvente av en 2-takt. Tomgang stødig. Blir vel enda bedre når jeg skifter plugg etter endt innkjøring.

Også denne gangen ble Vector tatt litt på sengen med at motor'n var allerede i lufta når han ankom flyplassen.... Han ble naturligvis grønn av misunnelse og lovet å ha nytt fly klart til jeg kommer hjem neste gang... :lol: Han angret også svært mye på at han hadde investert MYE MYE penger i en motor som svært mye veier mer enn min...

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir Des 18, 2007 5:32 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
stressballen skrev:
Dere to burde jo hatt et forum for dere selv........ :lol: :lol:

Er liksom ingen andre diskusjoner dere er på, og alle inleggene deres har en motortype eller kappløp som tema :lol:


Ja det er sant, men jammen hadde det blitt ganske så stille her hvis ikke vi hadde holdt på 8)

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir Des 18, 2007 5:35 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
yallaair skrev:
Han angret også svært mye på at han hadde investert MYE MYE penger i en motor som svært mye veier mer enn min...


Njaaaa, angrer og angrer. Kvier meg til byggingen er vel mer korrekt, men det blir sikkert tøfft med 26 kubikk, 3.8 hester og fylle 95 oktan :wink:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir Des 18, 2007 5:41 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Jeg leser litt nøyere etter på esken på nye motor'n, helt nederst står det:

"VECTOR KILLER EDITION" 8) :lol:

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir Des 18, 2007 9:57 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 762
Bosted: Florø
yallaair skrev:
"VECTOR KILLER EDITION" 8) :lol:



Ha ha ha ha

_________________
Terje Pettersen, Florø


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir Des 18, 2007 10:21 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Jeg satser på å le sist men best :lol:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir Des 18, 2007 10:24 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
hørest ut som ein god ide.

_________________
Einar Lexau. 79 Modell


Messerschmitt Bf 109G - Cessna 400 EP elektro - AR Drone
1969 Chevrolet Camaro - Go'Kart - TA-05 MS Honda NSX - Mini M03
Traxxas Jato 3.3 - Savage X. 2 Stk. - Captain Curse
Supervee 27 - Ocean Queen Upgraderes - Sea Dagger


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir Des 18, 2007 10:33 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
vector 250 skrev:
Ja det er sant, men jammen hadde det blitt ganske så stille her hvis ikke vi hadde holdt på 8)


Det hadde blitt litt for stille da ja.. Men jeg må si jeg har mistet tellinga på antall motorer dere har brukt nå... Jeg trodde du vector var kjent for å tyne motorne til veiva stod ut og ingenting virket lenger, men det kan jo umulig vere havari som har stått for alle desse utskiftingene i den senere tid? Slik jeg ser det for meg nå så har du/dere litt for mange motorer liggendes i forhold til fly :P

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 20 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 12 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC