Dato/klokkeslett: Lør Apr 27, 2024 9:09 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 10 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: harrier 100 (180)
InnleggSkrevet: Tir Des 18, 2007 10:34 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Yess endelig, etter å ha lagret Harrier 100 på loftet et par år så har jeg endelig fått ut finger`n og begynnt å sette den sammen (begynnte å bli redd for at mus skulle gnage den i stykker før jeg gadd å bygge den). EN liten kveld til i boda nå så er den klar. Den er stor som s.tan, må nesten bygge på boda for å huse skiten.
180 maskin ser faktisk ikke FOR stor ut heller.
Jeg får nok bruk for litt mixer og low/high rates så nå blir jeg nødt å sette meg inn i computerdelen av radioen (forbaska nymotens drit, alt var MYE bedre før i tiden og ikke minst enklere :lol: )[/b]

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir Des 18, 2007 10:38 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Denne må vi få bilder av! Fått deg ny radio altså? Trodde den du hadde ikke hadde noen computerdel :)

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir Des 18, 2007 10:54 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
HVA?? IKKE computer?? HVEM HAR SAGT DET?
Jeg har jo en meget avansert Hitec Flash 4. Fire kanaler og greier og en BITTELITEN computer, kanonbra radio faktisk og har aldri hatt problemer med den.
For ett par år siden kjøpte jeg en Optic 6 og fikk radiokutt på de to første turene med den, så ble den lagt på hylla en stund. Etter at jeg kjøpte ny mottaker til den og testet den i min gamle fillete Harrier så funket den 100%, så nå stoler jeg såpass på den at den skal få styre nye harrieren min, pluss at jeg egentlig trenger litt mer fiks fakseri enn den gamle Flash 4 kan tilby

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir Des 18, 2007 11:10 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Hmmm... Lurer på om det kanskje var Yalla som sa noe om det.....

...neida, tror ikke jeg skal lage mer strid immellom dere! :P Hehe, det er nok noe jeg har funnet på selv.. Mener jeg såg at det var en litt mindre avansert kontroll du brukte når du dreiv å hovra på nesjane en gang. Og så hørte jeg at du kjørte med lite "modifisert" modus på utslagene i forhold til hva som var vanlig. Stødig på stikke med andre ord :P

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons Des 19, 2007 10:30 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Ferdig!!!!!!!! Johooooo, steike ta kor jeg hater å bygge fly, men nå er det klart. Jeg må bare krasje et eller annet fly nå så jeg får plass til nyeflyet i boda 8)

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre Des 21, 2007 12:32 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Nå trenger jeg bare fint flyvær i helga så skal det testes. Flyklart minus fuel er vekten 3925 gr.
Flyet som egentlig er en 90 size er dritstort og ikke nevneverdig mindre enn Edge 540 i 25% størrelse som jeg og Yalla har. Jeg lurer på om jeg må til å bygge større henger til ATV`n snart :?
Skal bli spennende å se om min 180 firetakter får det samme problemet med fuelflow som Yalla sin hadde, jeg har mindre tank og kortere liner så jeg er optimistisk på at det funker greit, hvis ikke blir det byttet motor til 120 totakt

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre Des 21, 2007 8:57 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Dersom du får "fading i vertical pullout from hover", kan du jo prøve en enda lenger velocity stack. I teorien skal dette hjelpe. Muligens også å lage en flow-struping på stacken. Har lest noe på forum, og ser at det er svært få som kjører så store 4-t på 3D. Tipper dette er et vanlig problem på store 3D-fly..

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons Des 26, 2007 11:19 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Nå har jeg lest en del om OS 200 Fs og har litt lyst på den. Den snurrer samme prop som OS FX 160, men 2-300 rpm mer og veier kun 960 gram, ja ja, egentlig håper jeg at 180`n funker bra for nå har jeg for mange motorer allerede. Har ikke rukket å prøve alle enda og 120`n har jeg enda ikke fått engang. Håper postmannen har med en gave til meg i morgen :)

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons Des 26, 2007 11:41 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Sitat:
Har ikke rukket å prøve alle enda og 120`n har jeg enda ikke fått engang. Håper postmannen har med en gave til meg i morgen Smile


Tror ikke du skal ha for store forhåpninger.. har hørt rykte om at "postdama" har en type som er svært RC-intressert.... mye svinn i posten for tiden....

Men tror det er lurt at du venter med "maiden" til jeg kommer hjem... dersom du justerer tomgangen på 180'n slik du gjør m combat fighter'n så varer ikke Harrier'n lenge.... Bare sitt hjemme og vent på kompetanse.. hehe :lol:

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons Des 26, 2007 11:45 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Du må huske at combat`n gikk på kjipeste sort fuel da, 0% og likevel gikk den som en kule, ikke så galt med tuningen likevel eller hva? 8)
Jeg har jo tomgang på laaaaave 1800, så jeg er rimelig fornøyd med det på 180`n

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 10 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 6 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC