Dato/klokkeslett: Søn Apr 28, 2024 7:11 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 37 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3
Forfatter Melding
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør Jan 12, 2008 4:01 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Ferdig med ny test. Økte nå fra 9600 til 9750 på 16-6 prop takket være GMS potta. Hadde håpet på mer, men det er en grei begynnelse og vektbesparelsen på 50 gram er vel så viktig. Får se om det blir borring av potta neste gang

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir Jan 15, 2008 12:54 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Jeg og yallaair hadde dragrace med 120 motorene våre i dag. Han med OS AX 120 og jeg med ASP XL 120 AR. Min motor koster halvparten, er like lett og lå litt foran med alle de tre propellene vi testet. :D
Jeg ble faktisk litt overrasket selv siden jeg egentlig hadde forventet å bli liggende etter AX`n, men ASP har vist seg i alle de mindre størrelsene å være kanonbra og det ser ut til at 120`n også er det.
Jeg tipper han får frem dremelen ganske snart :wink: selv har jeg nå borret opp utblåset som var på kun 7.5mm til 8.5mm, ny test forhåpentlig i morgen for å se om det gir enda mer effekt.

Store selvsikre ord tidligere i denne tråden må svelges nå :lol:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir Jan 15, 2008 1:07 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Jeg skal faktisk være så ydmyk å si at målingene fra ASP'n var svært repektable. Med en standard O.S 120 AX ligger ASP'n en hårsbredd foran på alle statiske tester. Men etter at jeg har fårr jobbet litt med fres og annen bearbeiding, vil nok Vector måtte se seg slått med god margin. Satser på at Vector blir så oppgitt over ytelsen som vil komme, at han helst hadde sett at O.S'n hadde brent opp i helvete :lol: for å ikke snakke om at han kommer til å miste nattesøvnen når han begynner å tenke på "fuel-draw issues" og "airbone trottlerespons" på ASP'n. Dette blir nok et løp der han nok kunne ønske han hadde bete av seg fingertuppene og kastet data-maskina på fyllinga og aldri nevt et "race" med en eneste stavelse :lol:

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir Jan 15, 2008 1:18 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
De store selvsikre ordene vedvarer altså, selv etter at du har erkjent nederlag :lol:
Fres i vei du så tar vi en ny økt i hallen om et par dager. Jeg har klokketro på at borringen av den altfor strypte potta mi vil gi resultater, pluss at jeg er jo allerede et lite stykke forran 8)

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir Jan 15, 2008 10:19 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Her er mer av denne diskusjonen...:

http://www.rcuniverse.com/forum/m_6818063/tm.htm

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons Jan 16, 2008 9:14 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Nå har jeg fresa foringa og fjernet en headshim. Pelma baffle og resultatet ble 9600 RPM på Wildcat fuel 15/18. Fyrer jeg opp på Jero får jeg 100-200 RPM mer, noe som betyr at ASP'n til Vector er blåst av bana hehe :lol: Selvfølgelig har jeg ikke sjekka om det lønner deg å bore potta med det vil komme etter hvert... Det er liksom nok å bare vite at jeg kan fly fra Vector "anywhere and anytime" 8)

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons Jan 16, 2008 11:55 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Nja, jeg vet nå ikke helt det da. Jeg har jo målt helt opp i 9750 rpm gjentatte ganger her for en ukes tid siden da, det står i loggboka :wink:

Jeg skal teste igjen i morra med borret potte og 30%, bli ikke forbauset om tallet 10000+ dukker opp her i morgen 8)

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 37 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Majestic-12 [Bot] og 10 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC