Dato/klokkeslett: Søn Apr 28, 2024 12:07 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 30 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: ASP 52 og Hatori Langpipe!
InnleggSkrevet: Søn Feb 17, 2008 3:26 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Har bestilt ny langpipe til ASP 52'n min. Dette er en kombinasjon som jeg ikke har testet før, da denne motoren sitter i et 3D-fly og vanligvis blir motorene litt vanskeligere å throttle med pipe. Muligens får jeg enda høyere ytelse og et langt lavere støynivå. En ting er sikkert, vector kommer til å bli grønn av misunnelse :lol: :lol: Å ha en motor som yter MER en det han har er omtrent det samme som å hive bensin på bålet :lol: Bare av den grunn er pipa værdt sin vekt i gull :lol: :lol: :lol: Å se trynet hans når jeg kan throttle ned til det han maks klarer på Towerpotta si blir VELIG GØY :lol: :lol: :lol:

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn Feb 17, 2008 8:12 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Jeg ser at målsetningen er å forsøke å slå min motor, det tar jeg som et kompliment. At det er å regne som juks med langpipe er jo en annen sak. Du klarte jo ikke å ta innersvingen på min trimmede 91 motor selv om du brukte langpipe på din :roll:
Time will show :wink:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor Feb 21, 2008 10:15 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Sitat:
Du klarte jo ikke å ta innersvingen på min trimmede 91 motor selv om du brukte langpipe på din Rolling Eyes
Det der blir bare en ønsketenkning fra din side... Husk at jeg har slipt stempelskjørtet på MVVS'n og ikke tatt noen måling etterpå! Venter litt med den endelige testen :shock: Det er fult mulig at ikke alle tåler dei harde faktaene etter den siste trimmingen min...

Derimot blir det "veldig morosamt" å se prestadaene med ekte Hatori langpipe på en allerede sprek motor. Her blir det tester og loggføring av data på "open exhaust" og standard-demper og tunet langpipe. Alle tall på bordet. Kansje jeg kan teste den "Tower-blikkboksen" til en viss person som skal visst være guds gave til RC-sporten hehe :lol: Tror det blir hardt å være no. 2 i turtalls-testen heretter......

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor Feb 21, 2008 10:26 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Sitat:
Tror det blir hardt å være no. 2 i turtalls-testen heretter......


Det blir iallefall noe helt nytt for meg siden det i såfall vil bli første gangen DET skjer, he he.

Nå må du ikke sprenge den der billige kjipe Kina motoren din til helsike da, med all den høyteknologien du skal presse på den :lol:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre Feb 29, 2008 5:48 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Oh Lord!!! Testa litt i dag. Fekk en økning fra 11400 til 12400 på en 13x4. Og det uten å tune noe som helst. Muligens enda mer å hente på å justere lengda på header!!! Vi snakker en formidabel effekt-økning + et hav av ytelse foran motor'n til Vector! Vector har nok ingen motor som kan vise til tilsvarende ytelsen / vekt-forhold som min ASP 52 hehe 8) Her har vi nok et "pinnacle performance setup" som vil nok bli kopiert om ikke så lenge :lol:

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre Feb 29, 2008 8:35 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Ja nå skal jeg bare sitte på gjerdet til du har forsket ferdig og så kopierer jeg bare set up`n. Blir spennende å se hvordan det oppfører seg i lufta, håper at ikke det blir tull når man drar av stikka for å luffe rundt i Harrier og så kommer en plutselig eksplosjon av power når man skal gasse rolig opp i inngang til hover.
Det må testes i lufta før man kan si om dette er brukendes til 3-D eller ikke. Håper det blir knall vær på søndag så vi får testet ut dette

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør Mar 01, 2008 9:02 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Jeg er fornøyd med tanken på at jeg har byen's om ikke fylkes råeste 52-maskin hehe! Med hele 700 RPM mer enn det Vector kan levere 8)

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør Mar 01, 2008 10:42 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Ja, og det sier en del, he he. Men hvis jeg nå løper avgårde og kjøper samme pipe og header så kommer jo jeg til å havne ca 300 rpm`s foran deg igjen :shock:
Veie for og imot, er det verdt 600 spenn eller ikke, hmmmmmmmmmmmm??? Hva gjør jeg? hva gjør jeg? Skal jeg la deg vinne denne ene gangen? That`s the question.

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn Mar 02, 2008 11:34 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Hadde besøk av vector i dag. Han hadde tydeligvis lukta at jeg hadde starta opp ASP'n med tuned pipa. Vill av misunnelse stod han å beuuundra motor'n men sen gikk på tomgang.... han prøvte til og med throttle motor'n litt opp og ned. Han ble naturlivis målløs når han såg turteller'n passerte 12500 RPM på 13x4. Resten av kvelden gikk med til småpart med tuning som tema. Naturligvis var dette svært følsomt for han, og for at karen ikke skule gå helt knust hjem igjen, så prata vi om at kansje han også kan få seg en tuned pipe en gang. Då lovet jeg naturligvis å hjelpe til med å justere inn motoren og pipa, slik at også han kan kansje komme med i klubben som klarer 12000 ++ RPM på en 13x4 Hawk. Så etter en del timer med moralsk støtte, følte han seg sterk nok til å forlate "the pinnacle of performance setup" i kjeller'n, og tusla bortover veien med planer for motoren sin... :lol:

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man Mar 03, 2008 5:15 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Good one, he he :lol: :lol:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir Mar 04, 2008 9:47 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Men du Yalla, det er EN liten detalj du glemmer her og det er at som plain basismotor (samme motor, samme fuel, samme potte, samme propell, samme dag for testingen) så yter min motor 300 rpm mer enn din (dette vet du stemmer hvis du søker innerst i din sjel) og hvis vi går ut ifra at dette også gjelder hvis jeg også tilfører denne pipa så havner du fremdeles ca 300 rpm bak meg og må se deg slått igjen. Det fine er at det kun koster meg 600 spenn så det er absolutt en fare for at jeg løper avsted og handler, må bare se hvordan din oppfører seg i luften først 8)

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: ASP 52 og Hatori Langpipe!
InnleggSkrevet: Fre Apr 04, 2008 8:57 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Jeg har frest og filt litt mer inni motoren min nå og idag foretok jeg en ny test. APC 12-4 klarte før utrolige 14700 rpm (1.75 hk) og idag etter et par nye inngrep økte dette til syyyyke 15000 rpm (1.86 hk) :shock:
Dette er mer enn Jett 50, som er ranket som en av de råeste 50 size motorene på markedet, og den er grisedyr. Min ASP 52 har kostet meg 700 spenn :lol:

Oppildnet av denne suksessen tok jeg med kald drikke og gikk i boden for å spekulere ut noe mer lurt :D Etter to kalde drikker var ny "High volume muffler" laget av noen deler og en hårskumflaske. Gleder meg til å teste litt mer i morgen :twisted:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: ASP 52 og Hatori Langpipe!
InnleggSkrevet: Lør Apr 05, 2008 8:02 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Gleder meg å se at du også får det til!! Du ligger bare 300 RPM bak mine målinger på 13x4 prop. Selvfølgelig kjører ikke jeg 30% da, men holder meg til en langt mer moderat fuel som i utgangspunktet gir 300-400 RPM lavere ytelse enn 30%-dynamitten din :lol: Det betyr at du fortsatt ligger bak med 600-700 RPM :mrgreen: Jeg får fortsatt samme ytelse som du, men på et langt lavere turtall!! :mrgreen: :mrgreen:

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: ASP 52 og Hatori Langpipe!
InnleggSkrevet: Lør Apr 05, 2008 1:31 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Du har rett i det siste der HVIS du også haddde kunnet kjøre 30%, men siden du allerede detonerer på 15% så er jo ikke det mulig, ikke sant. Det er nok pipa som er skyld i det.
Dermed er det fattige 300 rpm i forskjell mellom oss på 13-4 APC og da har ikke jeg tydd til pipe engang :D

Med APC 12-4 ligger du nok way behind mine 15K


Nå skal jeg nedom jobben og teste ut min nye high volume hårskumpotte :lol:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: !
InnleggSkrevet: Lør Apr 05, 2008 4:07 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Ny testing utført med min hårskum potte.

Dette vil falle en viss person tungt for brystet :lol:

APC 12-4 gikk 150 rpm dårligere enn med Tower potta. (dårlig start :cry: )

Volk 13-4 gikk fra 11700 rpm til 12000 rpm (meget fornøyd med det :) )

APC 13-4 gikk fra 13100 rpm til 13500 rpm (jaaaaaaa, satan kor fett 8) 8) )

Matematikken sier at den siste propellen økte fra 1.72 hk til 1.88 hk og ligger 100 rpm FORRAN Yallaairs motor som har tuned pipe :lol: :lol: Jeg elsker denne hobbyen :twisted:

Yalla, det svir vel litt å ha investert mange kroner i sofistikert utstyr for så å bli knust av en tom hårskum flaske, wahhahahahaaahahaahaa............ :lol:

Kanskje er det ikke for sent å sende pipa tilbake og få igjen pengene, så kan jo jeg vise deg hvordan man henter ut effekt av en motor uten å måtte kjøpe en masse ræl som ikke virker 8)

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 30 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 7 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC