Dato/klokkeslett: Søn Apr 28, 2024 1:05 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 3 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: I lost my mojo
InnleggSkrevet: Tir Apr 29, 2008 7:32 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
I dag var det slutt på flaksen og min gamle Katana fikk en "landing" den ikke tålte så godt. Eneste irriterende var at jeg kun fikk testet min nye 61 firetakter tre turer før flyet plutselig gikk ut på dato :shock: Det var nok til å konstantere at 2.3 kilo flyvekt er helt på grensen for hva en 61 firetakt klarer å dra ut av hover. Det var faktisk artig med lite power for det krever at man tenker litt annerledes under flyving, pluss at flyet blir litt snillere pga av lav vekt

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: I lost my mojo
InnleggSkrevet: Tir Apr 29, 2008 10:24 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Vil bare poentere at det hele så ut som en sort feilberegnet manøver hehe!!! Full motor rett i bakken!! Det såg utsom Vector ikke klarte å bestemme seg for om han skulle dra høyderor eller dykkror....ikke..... moe av delene og han prylte flyet rett i bakken så balsaen spruta!!! Tror han egentlig high speed stall harrier, men men....

selvfølgelig måtte jeg vise vector hvordan denne manøveren egentlig skal gjøres. Denne gang med inngang fra en vertical torque roll, over i inverted tip stall deretter ned i vertical desent med full motor og deretter fullt høyderor med full motor.... sleika gresstustene med tuppen på menz 20x8'n, bøyde litt understell men ikke verre enn jeg fortsatte å fly videre uten skader på proppellen..... eneste skade var vel image til vector.... :mrgreen: :mrgreen:

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: I lost my mojo
InnleggSkrevet: Tir Apr 29, 2008 11:06 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Fancy beskrivelse av din "kontrollerte" manøver. Sannheten er jo at da du fullstendig mistet kontrollen og kom dundrende rett imot oss som stod og se på så så det rimelig stygt ut . Jeg var begynnt å løpe til sides :shock: Jeg tror ikke du har så sinnsykt flaks en gang til, det er ikke mulig å komme nærmere en krasj enn det der og så komme uskadd fra det :wink:

ja ja, den enes død, den andres brød. At Katanaen ble knust er jo helt topp for nå fikk jeg fingeren ut og gjorde ferdig et nytt fly. I morgen skal det flyges stor Harrier 90 med 30 kubikk firetakt

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 3 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 6 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC