Dato/klokkeslett: Søn Apr 28, 2024 3:36 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 12 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: oh jaaaa, herlich
InnleggSkrevet: Ons Apr 30, 2008 8:41 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
yess, i dag var det jomfrutur med store Harrieren med 180 maskin. For å gjøre det kort, det var helt KANON SJEFOLAINEN!!!!!!!!!

Yalla mistet mål og mæle når han så hvor sinnsykt stabilt og dritlett flyet hovret, jeg kunne spist matpakka mi mens jeg hovret om jeg ville :lol: Desidert det letteste flyet å hovre med hittil :D tailtouch på jomfruturen, muahahhahahahahaaaa :lol:
Han sa noe sånt som dette: "fy fanken kor bra den 180`n din går" og "hvis jeg hadde fått min til å gå like godt skulle jeg vært glad" :lol: :lol:

For å være grei med han tilbydde jeg meg å ta en kikk på motoren hans, slik at han også kan få litt glede ut av den (han har gitt den opp)

Han stod og sleit noe jævlig med å klare å holde sitt fly i hover og klarte vel bortimot 5-10 sekunder av gangen, om det skyldes flyets egenskaper eller pilotens er jeg ikke sikker på, ja ja så lenge han selv er fornøyd så skal ikke jeg bry meg :roll:

Dette viser helt klart at når man setter opp et fly så må man bruke huet, det nytter ikke å bare slenge det sammen og håpe at det virker 8)

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: oh jaaaa, herlich
InnleggSkrevet: Ons Apr 30, 2008 9:25 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Dette hørtes jo jævla bra ut. Du må ta det med på Nesjane ved en anledning, for dette må filmes. Synes forøvrig at dere kunne etterlyst folk med kamera litt mer, det er mye prat på dere uten at folk for se det. Sikkert mange som har lyst, iallefall jeg. Er nok flere som er sugne på å filme når dere herjer :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: oh jaaaa, herlich
InnleggSkrevet: Ons Apr 30, 2008 9:34 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Ja det har blitt en del impuls flyging i det siste. Plutselig gir kjerringa meg løyve og det tilfeldigvis ikke regner og da slår vi til på sekundet så og si. Skal forsøke å tipse litt forut for neste gang, forhåpentlig i morgen, men meldingen ser dårlig ut. Fredag og fremover er det meldt knallvær og da skal jeg iallefall fly.

Overraskende nok så bare nipper 30 kubikkeren fuel, den bruker ikke særlig mye mer enn en 91 motor, sikkert pga av at det er power i overflod og det er ytterst sjelden at man gir full gass, hovrer på godt under halv gass :)

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: oh jaaaa, herlich
InnleggSkrevet: Ons Apr 30, 2008 9:35 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 621
Bosted: Florø
ja, var stort dette flyet ditt=)
ser mye her borte ifra faktisk=)
ser jo litt dramatisk ut også, går inn i "loppen" og ser ut som det går rett ned i tre`a..
hehe

_________________
Biler: Tamiya Tb-02 (2stk), Pajero, knigth hauler Thunder Tiger Mta-4 Team Losi Mini-baja, Micro-baja HSP Xeme Super Motiv
motor: Team-Losi 3.5t børsteløs (9120Kv topp)
Helikopter:E-Sky Lama v3 2.4GH
Sender: Spektrum DX3.0 futaba7c
Båt:Pro boat Blackjack 26 AquaCraft Reef Racer2, MRP Aussie II


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: oh jaaaa, herlich
InnleggSkrevet: Ons Apr 30, 2008 10:45 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Hvordan var det med lyden?? Hørtes det godt eller?? Vi driver og forsker på metoder for å dempe støyen mest mulig og det er greit å få vite hvordan det høres ut fra avstand

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: oh jaaaa, herlich
InnleggSkrevet: Ons Apr 30, 2008 11:06 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Sitat:
Yalla mistet mål og mæle når han så hvor sinnsykt stabilt og dritlett flyet hovret, jeg kunne spist matpakka mi mens jeg hovret om jeg ville :lol: Desidert det letteste flyet å hovre med hittil :D tailtouch på jomfruturen, muahahhahahahahaaaa :lol:


Sånn er det bare. En velger fly etter ferdigheter. Noen velger fly som er lette å fly. Andre velger fly som er krevende å fly, men likevel handterer dette...

Sitat:
Han sa noe sånt som dette: "fy fanken kor bra den 180`n din går" og "hvis jeg hadde fått min til å gå like godt skulle jeg vært glad" :lol: :lol:

Synst å huske at motoren din stoppet i lufta 2 av 3 ganger... Dersom du er fornøyd med det så er det greit for meg... hehe Såg på tach'n at det laveste du kom var 3300 RPM.... så ja... så stoppen den med et brak! Jeg vil ha 100% "smoothness" gjennom hele registeret hehe!

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: oh jaaaa, herlich
InnleggSkrevet: Ons Apr 30, 2008 11:15 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Tullemannen :lol: du var jo helt ifra deg over hvor godt motoren min funket, sitatene er ganske så ordrett :wink:

Ja at den stoppet litt under innkjøring når jeg tyner ned tomgangen for mye er jo som forventet det, huske på at det er første gangen den flyr :wink: Du la jo merke til den store autoriteten den oppviste, drog jo 4 kilo ut av hover så det kostet etter. Jeg tenker nok at etter et par kanner fuel og litt fintuning av forgasser så blir denne like sinnsykt porno som 91 og 61 motoren.

Uansett så ga det meg sjangsen til å vise deg at det ikke trenger å ende med havari bare fordi motoren stopper, landingene var jo som smør og silke samtidig. Håper du tok dette til deg så du ikke blir så redd senere en gang hvis du får motorstopp

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: oh jaaaa, herlich
InnleggSkrevet: Tor Mai 01, 2008 2:32 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 621
Bosted: Florø
Vi hører dere veldig godt, men ikke noe å klage over=)

_________________
Biler: Tamiya Tb-02 (2stk), Pajero, knigth hauler Thunder Tiger Mta-4 Team Losi Mini-baja, Micro-baja HSP Xeme Super Motiv
motor: Team-Losi 3.5t børsteløs (9120Kv topp)
Helikopter:E-Sky Lama v3 2.4GH
Sender: Spektrum DX3.0 futaba7c
Båt:Pro boat Blackjack 26 AquaCraft Reef Racer2, MRP Aussie II


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: oh jaaaa, herlich
InnleggSkrevet: Fre Mai 02, 2008 9:21 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Overskriften er meget passende på dagens erfaringer med min gromme 30 kubikker.

Tidenes høyeste måling på MenzS 18-6 ga 9000 rpm blank og det kan regnes ut til 3.32 hk som er 0.5 hk over hva motoren er oppgitt til å yte og godt foran Saito 180 som koster mye mer :shock: dette ble bekreftet av to forskjellige turtellere.

Yallaair vrir seg i vrede siden hans identiske motor ligger LAAAAAAAANGT bak min i ytelse og funksjon :lol: :lol:

Den store Harrieren blir røsket ut av hover og det mest utrolige av alt er at motoren bare såvidt nipper til fuelen, den bruker jo omtrent ingenting 8)

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: oh jaaaa, herlich
InnleggSkrevet: Søn Mai 04, 2008 11:58 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Sitat:
Tidenes høyeste måling på MenzS 18-6 ga 9000 rpm blank og det kan regnes ut til 3.32 hk som er 0.5 hk over hva motoren er oppgitt til å yte

Det neste blir vel at du tror på julenissen og i tillegg karer å trimme alvene hans til å produsere blodtrimmede ASP-motorer....!! :lol: Det vil vel være litt for godt til å være sant at den motor'n du tilfeldig vis kjøpete fra en snill og ærlig kinamann, klarer å produsere 20% mer power enn hva den er oppgitt til hehe :lol: Muligens du må sjekke den tre-propellen en gang til etter å ha ligget i boda di og trekt vann i 2-3 år...!

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: oh jaaaa, herlich
InnleggSkrevet: Man Mai 05, 2008 12:02 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Sitat:
Den store Harrieren blir røsket ut av hover og det mest utrolige av alt er at motoren bare såvidt nipper til fuelen, den bruker jo omtrent ingenting 8)


Ikke nok med at den motoren er plutselig blitt klassens sprekeste med en margin på 20%, den bruker heller ikke drivstoff!!! hehe har du funnet opp evihetsmaskinen eller??? Jeg har til dags dato IKKE sett en kraftig motor som bruker lite drivstoff. Ikke vet jeg hva du har i den fuelkanna di, men det må være noe som er strekere enn kryptonitt!!! Har hørt at komprimerte gamma-glimt i fuelkanna skal være effektivt!!!

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: oh jaaaa, herlich
InnleggSkrevet: Man Mai 05, 2008 12:15 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
he he he, du er bare misunnelig :lol: Du vet at det stemmer, du har jo selv overvåket jomfruturen med denne motoren.

Ta nå med din 180 motor og kom bortom meg med den så skal jeg hjelpe deg med den 8)
Du vet, det er bare å spørre hvis du er usikker på hvordan den skal justeres og sånt :wink:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 12 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 6 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC