Dato/klokkeslett: Søn Apr 28, 2024 1:02 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 2 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Jomru tur med art-tech cessnaen og den kjipe b 29'n :)
InnleggSkrevet: Lør Jun 28, 2008 12:20 am 
Nikko-batteriet tomt.... Prøve noe nytt?
Nikko-batteriet tomt.... Prøve noe nytt?
Innlegg: 15
Bosted: Florø
Da ble det en liten tur på meg til nesjane likevel idag for i hovedsak å teste mine flyge egenskaper og cessnaen min. Var så heldig å få låne et lipo batteri av Terje P. Det Ni-M batteriet som var orginalt var slappe greier. Så i morra skal jeg i modell butikken og kjøpe lipo og børsteløs motor :) Det var første fly turen min igjen på 16 år (om jeg ikke regner med air ace flyet mitt da :P ) pg det gikk heldigvis bra. Fikk til og med tatt en loop :P Litt bøyd nesehjul etter landingen men ellers alt ok. Nå er jo det ikke akkurat den glatteste stripa å lande på heller på nesjane :) B-29 flyet var noe sørgelige greier. Etter at Terje fikk sprunge det igang (ja for det hadde jo ikke noe power selv om det hadde 4 motorer.) steg det sakte men sikkert. Men ikke fort nok så jeg prøvde å svinge forsiktigt uten å miste høyde før bergveggen i enden av flata. Det ble nok fort kort ja. isopor helvete dundra i toppen av bergveggen så det sang. Måtte til og med gå helt opp dit for å hente en vinge. Så ville stressballen at vi skulle prøve å tape det sammen igjen for å fly det mer. hehe knekt kropp , hoved vinge og bak vinge spjelket med is pinne og 4mm kopartråd tok vi et kaste forsøk igjen. Denne gangen var flytiden meget mindre. Steg litt , for mot høyre så venstre ,ned og pang. Neste hanger --> restbossdunken :)

_________________
Fly: Art-tech Cessna 182 w/brushless , Thunder Tiger P-40 Warhawk ,Top Flite Elder 40 & New Yamaoto
Heli: E-flite Blade 400 & E-Sky Lama


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Jomru tur med art-tech cessnaen og den kjipe b 29'n :)
InnleggSkrevet: Lør Jun 28, 2008 12:38 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Hehe, jeg syntes du gjorde en jævla bra jobb jeg :D
Lurte litt på hvordan det ville gå med det flyet når jeg såg "taxinga", men du hadde full roen på det der. Såg nesten ut som at du sikta på meg når jeg stilte meg opp for å eventuelt ta imot cessnaen :mrgreen:

Du hadde noen vellykka runder med en bra landing, og en kan vel ikke be om mer :wink:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 2 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC