Dato/klokkeslett: Tor Mai 16, 2024 2:14 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 168 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 12  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Da skal Djupevik i lufta -igjen!
InnleggSkrevet: Tor Feb 18, 2010 10:02 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Her er det siste flyet jeg kjøpte. Dette blir vel rent hallfly når den tid kommer..

Bilde

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Da skal Djupevik i lufta -igjen!
InnleggSkrevet: Tor Feb 18, 2010 10:04 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Hehe, følte jeg kanskje kapra tråden litt et øyeblikk, så jeg sletta innlegget. Vil ikke ødelegge tråden din :D
Jeg syntes forøvrig at flyet ditt ser tøft ut, GeeBee er et fly som en enten liker eller misliker :D

Digger at du har begynt med fly, det er alltid kjekt å få flere som flyr i klubben :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Da skal Djupevik i lufta -igjen!
InnleggSkrevet: Tor Feb 18, 2010 10:24 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
stressballen skrev:
Digger at du har begynt med fly, det er alltid kjekt å få flere som flyr i klubben :D


Jeg og! :D Satse på at jeg er skikkelig dreven til sommeren :mrgreen:

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Da skal Djupevik i lufta -igjen!
InnleggSkrevet: Søn Mar 07, 2010 8:09 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Heisann. I dag var jeg og kameraten min ute å flydde litt igjen. Vi traff også på en artig kar som hadde litt greie på fly også, så vi fikk jo et par tips.
Kameraten min prøvde først. Første kastet så la flyet seg kjapt over til høgre og rett inn i et fotballmål. Han var heldig og traff i nettet. Andre gangen var han derimot ikke like heldig. Flyet tok samme kjappe vendinga, men denne gangen ble det stang ut. Propellen knuste i tusen knas, motorfestet knakk og cowlingen ble delt i to :P
Men flyet var helt ellers, så her blir det bare å finne frem litt lim og en ny propell så er det nok i lufta igjen.

Så var det min tur... Fyren vi møtte på fant fram vindretningen og alt, og kameraten min kasta det fint opp i lufta. Jeg ble fort bedt om å fly høyere, så jeg fikk grei høyde på det til slutt. Synes det er litt "ubehagelig" og litt ute av min kontroll når det kommer så høyt, men dette er vel bare tilvenning.

Uansett, jeg fikk tatt meg noen fine og stabile runder, og til slutt en litt amputert landing, men ingen skader i alle fall :) Andre turen ble jeg litt mer nervøs, og det ble litt flere dramatiske situasjoner :P Flyet er veldig ømfintlig på balanseroret og setter fort kurs mot bakken om jeg drar det for mye over på sida. Men det gikk greit en stund helt til jeg ikke greide å rette det opp igjen. Jeg ble litt forvirret og usikker på om jeg drog rett retning på stikka da det ikke ville rette seg opp. Jeg drog så over motsatt vei, men da fortsatte flyet helt rundt og det gikk i bakken :P

Heldigvis var det mye snø, så ingen skade på flyet mitt i dag. Gleder meg til neste tur :)

Bilde

Bilde

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Da skal Djupevik i lufta -igjen!
InnleggSkrevet: Søn Mar 07, 2010 9:07 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Hehe, ikke helt ukjente bilder dette :oops:
Men dessverre en nødvendighet når en skal lære seg å fly. Kjenner meg igjen i det du nevner om balanserorene, når flyet da vil ned i bakken. Jeg pleier å mate på med høyderor samtidig med balanseror, da holder det seg oppe. Som regel..... :mrgreen:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Da skal Djupevik i lufta -igjen!
InnleggSkrevet: Søn Mar 07, 2010 10:57 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Hehe. Vet ikke hvor mye det hjelper med høyderor når det ligger sidelengs eller opp ned for den del. Nå har jeg sendt kameraten min hjem med fjernkontrollen min til det kontraroterende helikopteret og FMS flight simulator. Håper det kan hjelpe litt :D

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Da skal Djupevik i lufta -igjen!
InnleggSkrevet: Søn Mar 07, 2010 11:07 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Bare gi gass videre :mrgreen: At flyet detter når du legger det over i sving er helt normalt. Da bare kompenserer du litt med høyderoret. Egentlig svinger du flyet med høyderoret. Er du litt høyt oppe og flyet er vanskelig å se, så må du huske siste stikke-bevegelse. Det er ikke sikkert at det er mulig å å hvilken vei flyet ligger. Da må en bare gjette litt :lol: Dette hender ofte når jeg er ute å flyr hotliner. Da flyr en mest på siste stikke-bevegelse og venter til at flyet kommer tilbake.

Simulator er en god hjelp, men min erfaring er at simulator er best til heli-trening. Det er noe som mangler på fly-delen. Jeg vet ikke hva, men tror det er noe med rom og farts-feel... Å stå ved siden av en erfaren kar er nok beste treninga.

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Da skal Djupevik i lufta -igjen!
InnleggSkrevet: Søn Mar 07, 2010 11:27 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Helt enig i at feelingen ikke kommer ved å fly simulator. Det la jeg veldig merke til når jeg fløy første gangene. Men bare å fly litt simulator for å vite hvilken vei man skal bevege stikkene er en fordel :mrgreen:
Men som sagt tidligere, etter jeg har flydd litt kontraroterende har jeg lært meg å være litt mer snill med stikkene når jeg flyr :) Jeg merket det var veldig betryggende å ha en som var erfaren stående bak meg.

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Da skal Djupevik i lufta -igjen!
InnleggSkrevet: Man Mar 08, 2010 1:13 am 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Innlegg: 540
Bosted: Førde
Den FMS fly simulatoren mener eg personleg er helt ubrukeleg. Iallefall til fly, og igrunn til heli også. Eg kan på det varmaste anbefale RealFlight G5. Høsten 2008 begjynte eg flykariæren min. Ei stund etterpå vart eg kjend med BGH og han ga meg realflight G4. Ei stund etter kom G4,5 og nå har altså G5 komt. Det har ikke vert så veldig mye forskjell, men eg mener simmen har blitt mer ekte på en måte. Føles litt mer ekte når en flyr med både fly og heli. Men det kan ha med å gjere at eg faktisk kan fly nå. For eg kan forstå det som yalla snakker om. Da eg tok opp carosellen for første gang, så syns eg at det var liten plass på øyrane, noe det absolutt ikke er. Så akuratt det kan du aldri få helt ekte. rom og farts-feel. Men stikke treningen er Gull, diamanter og faktisk penger verdt. Hvis du kjøper realflight, så får du med en kontroll som har litt brytere og slikt. grei trening det også. Eller hvis du har gått til innkjøp av en feit radio, så kan du bruke den. Det er forsåvidt det beste da en blir vant med den kontrollen som blir brukt i virklegheten. Stressballen har sikkert inne den simulatoren. Koster litt i innkjøp, men det sparer du inn fort :D

Lykke til videre med flyginga. Dere har absolutt valgt riktig hobby :wink:

_________________
Ingen ting er umulig. Det umulige tar bare litt lenger tid!!!

Futaba 10C, Fun jet, Dago Red, Acromaster,Siren,Easyglider,U-CAN-DO 46,TRX Sumitt,Bandit VXL,Slash 1/16VXL,Raptor 50 Titan,T-rex 450 se v2,T-rex 500esp,T-rex 700n


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Da skal Djupevik i lufta -igjen!
InnleggSkrevet: Man Mar 08, 2010 1:48 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Er veldig enig med Tagbart her, simulator er ikke dumt å ha. Er tom for G5 nå, men får inn om ikke så alt for lenge. Jeg har realflight basic, som er en litt nedskalert og rimeligere versjon av G5. Men det meste er bedre enn FMS iallefall... :mrgreen:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Da skal Djupevik i lufta -igjen!
InnleggSkrevet: Man Mar 08, 2010 8:47 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Hehe. Det er vel en grunn til at FMS følger med billigfly :P Men man finner i alle fall ut kass vei stikkene skal, og det har ikkje kameraten min heilt oversikten på enda :lol: "Er frammover på stikka oppover, eller var det nedover?"

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Da skal Djupevik i lufta -igjen!
InnleggSkrevet: Man Mar 08, 2010 12:04 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Innlegg: 540
Bosted: Førde
Er nok nedover ja :D

_________________
Ingen ting er umulig. Det umulige tar bare litt lenger tid!!!

Futaba 10C, Fun jet, Dago Red, Acromaster,Siren,Easyglider,U-CAN-DO 46,TRX Sumitt,Bandit VXL,Slash 1/16VXL,Raptor 50 Titan,T-rex 450 se v2,T-rex 500esp,T-rex 700n


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Da skal Djupevik i lufta -igjen!
InnleggSkrevet: Man Mar 08, 2010 12:29 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Hehe. Ja det var det siste han spurte om før han kasta flyet i lufta. Trur nok han hadde rett på høyderoret, men verre med dei andre :P

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Da skal Djupevik i lufta -igjen!
InnleggSkrevet: Man Mar 08, 2010 9:34 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
Eg hadde også det problemet hans på første fly turen med cessnaen min. og det var fordi balanseroret sto reversert. eg hadde ikke stilt på det før eg begynte å bruke flyet så enten var det fabrikk instillinga eller så var det noen som har vært der i ettertid å leika seg.

_________________
Einar Lexau. 79 Modell


Messerschmitt Bf 109G - Cessna 400 EP elektro - AR Drone
1969 Chevrolet Camaro - Go'Kart - TA-05 MS Honda NSX - Mini M03
Traxxas Jato 3.3 - Savage X. 2 Stk. - Captain Curse
Supervee 27 - Ocean Queen Upgraderes - Sea Dagger


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Da skal Djupevik i lufta -igjen!
InnleggSkrevet: Søn Apr 11, 2010 9:57 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Yess. No har eg funnet eit nytt område med gooooood plass til å fly :) Meg og kameraten min var ute å flydde i dag, og dette var kjekt! Tømte to batteri i dag bare på å loffe rundt. Fekk også flydd litt "akrobatikk" med looper og roller, dei fleste med stalling som følge, men eg begynner å få såppass kontroll at eg ikkje fekk noken store problema i dag. Plassen vi var på var eit stort jorde med gangske ujamn mark. Første landinga var på marka og gikk fint sjølv om det ikkje såg så fint ut. Hadde også eit par forsøk der eg skulle lande på ein smal grusveg som vi stod på. Fekk flydd flyet fint inn og traff ganske fint, men ikkje heilt stødig der enda.

Var i alle fall utrulig kjekt å få flydd så masse som eg fekk i dag, nydelig vær og perfekte forhold :)

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 168 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 12  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC