Dato/klokkeslett: Ons Mai 01, 2024 12:41 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 168 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Da skal Djupevik i lufta -igjen!
InnleggSkrevet: Søn Jul 20, 2008 10:00 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Hehe.. Ja her går flyet i arv :D Jeg sleit i alle fall ikke med power med det oppsettet jeg kjørte :P
Men synes det var veeldig lite respons på balanseroret på dette flyet.. Men som sagt, jeg har absolutt ikke feelingen på flyging enda, så jeg har nok kjørt med litt ugunstig fart for mine utslag på stikkene til tider.... Skulle hatt meg en flytur med en av de som har peiling slik at jeg fikk litt innspill om hva jeg gjør rett og hva jeg gjør feil. Når jeg krasjer det støtt og stadig så er det jo ikke så mye å lære seg å fly med til slutt...

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Da skal Djupevik i lufta -igjen!
InnleggSkrevet: Fre Jul 25, 2008 9:06 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 406
Bosted: Florø
djupevik skrev:
Men synes det var veeldig lite respons på balanseroret på dette flyet..
jeg har nok kjørt med litt ugunstig fart for mine utslag på stikkene til tider


Nettop det som er problemet. Når d var nytt veide d 350 gram m 7,4v og 350 motor. Da fløy d som en drøm og kunne utøve de fleste øvelser relativt enkelt. Men jeg kræsja jo et par ganger i begynnelsen og, så epoksyen begynnte å veie. Pluss at skader på halen, med økt vekt der, førte til at det nå ligger en god klump kitt i fronten for å balansere det.

Etterhvert måtte det mer power til og med børsteløst og 11,1v flyr det vertikalt så langt du vil, men grunnet den høye vekten må det holdes høy fart for å få det til å fly stabilt.

Mitt råd til deg er altså å lime det sammen igjen, og å fly med mye mer gasspådrag og litt god høyde. Vind er det ikke så glad i, men det går fint med full gass.

Ahhhhh minner! Opp-ned flyging med E-Starteren er kult :D :D

Bilder fra da den var ny http://bilenmin.piczo.com/radiostyrt?cr ... var=000044 :wink:

_________________
Reinhardt Dankertsen 75-mod

In the 60's, people took acid to make the world weird. Now the world is weird and people take Prozac to make it normal.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Da skal Djupevik i lufta -igjen!
InnleggSkrevet: Tir Aug 05, 2008 4:17 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Denne har jeg glemt å svare på! Satt å surfet på Opera på mobilen i svergoe når jeg leste tråden første gangen.

Hehe, såg litt finere ut på de bildene der ja! Takker for gode tips, neste gang skal jeg nok ha litt mer fart, med de følger det måtte bringe :P :D

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Da skal Djupevik i lufta -igjen!
InnleggSkrevet: Fre Aug 08, 2008 12:14 am 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 406
Bosted: Florø
djupevik skrev:
med de følger det måtte bringe :P :D



Gleder meg :lol:

_________________
Reinhardt Dankertsen 75-mod

In the 60's, people took acid to make the world weird. Now the world is weird and people take Prozac to make it normal.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Da skal Djupevik i lufta -igjen!
InnleggSkrevet: Tor Sep 11, 2008 11:19 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 406
Bosted: Florø
Noe framgang i flygingen då :?:

_________________
Reinhardt Dankertsen 75-mod

In the 60's, people took acid to make the world weird. Now the world is weird and people take Prozac to make it normal.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Da skal Djupevik i lufta -igjen!
InnleggSkrevet: Tor Sep 11, 2008 11:21 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Hehe... Flyet henger fortsatt litt skadeskutt oppå et par bjelker i taket her på hybelen :P

Plutselig var sommeren over liksom. Jaja, lover å komme med rapport når det har skjedd noe mer ;) Jeg tror jeg har bestemt meg for at dette flyet ikke får pensjoneres før det har gjort det med stil, i alle fall :P

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Da skal Djupevik i lufta -igjen!
InnleggSkrevet: Tor Sep 11, 2008 11:29 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 406
Bosted: Florø
djupevik skrev:
Jeg tror jeg har bestemt meg for at dette flyet ikke får pensjoneres før det har gjort det med stil, i alle fall :P


Sånn skal d låte :mrgreen:

_________________
Reinhardt Dankertsen 75-mod

In the 60's, people took acid to make the world weird. Now the world is weird and people take Prozac to make it normal.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Da skal Djupevik i lufta -igjen!
InnleggSkrevet: Søn Jan 31, 2010 2:35 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Plukker opp igjen denne gamle tråden min her.
Nå nærmer det seg sommer igjen, og dette blir altså 4. året på rad at jeg prøver å få meg litt mer luft under vingene. I fjor var det kontraroterende helikopter, som jeg fikk greit kontroll på. I år vil jeg tilbake til fly, og jeg har nå bestilt ny motoraksel til flyet jeg arvet av brynjarkvam, slik at jeg kan gjøre som jeg lovet og ende flyets liv med stil/et brak ;)

Ikke nok med det, så har jeg kjøpt meg en ny cessna, som jeg fikk RTR for ca. 600kr :mrgreen: Jeg regner med dette er litt lettere å ha med å gjøre enn epoxyflyet jeg har nå, og at jeg dermed har et litt bedre utgangspunkt for å lære å fly skikkelig.

Ikke nok med det heller! Jeg har kjøpt et fly som jeg ikke husker hva heter, men det er et 3D innefly som leveres komplett utenom radio. Planen er da å hive over radioutstyret fra det flyet jeg pensjonerer først :lol:

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Da skal Djupevik i lufta -igjen!
InnleggSkrevet: Søn Jan 31, 2010 2:38 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Tøft, og lykke til :D
Blir spennende å følge flykarrieren din fremover.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Da skal Djupevik i lufta -igjen!
InnleggSkrevet: Søn Jan 31, 2010 2:50 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Jo takk for det. Får håpe det blir mer tid enn det ble sist jeg skulle fly i alle fall.
Når jeg tenker meg om så tok jeg kanskje litt vel hardt i når jeg skriver at det nærmer seg sommer :mrgreen:

Men det er i alle fall starten på å tilrettelegge for flyging i sommer ;) Vist jeg er heldig så kan det jo være at jeg får flydd noen turer før det skikkelige godværet, slik at jeg kan gå over på noe litt større med fuelmotor :)

Her er forresten bilde av de to nye flyene:

Bilde

Bilde

Jeg fikk også den samme kompisen som har thunder tiger truggyen til å kjøpe seg et fly også ;)

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Da skal Djupevik i lufta -igjen!
InnleggSkrevet: Søn Jan 31, 2010 5:48 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1166
Det får en si. Nå har du flesket til med to fly. Regner med du blir i lufta på samtlige halltreff ut året :D


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Da skal Djupevik i lufta -igjen!
InnleggSkrevet: Søn Jan 31, 2010 6:10 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Hehe.. Det spørst. Når er førstkommende treff, vet du det? :P
Gira på å kjøre bil igjen egentlig, lengesiden det også nå. Men det står fremdeles på tiden, så vi får se. Når jeg er ferdig på skulen så får eg satse på å skaffe meg en jobb med helgefri. + at dama reiser til kina et halvt år, så det burde absolutt være mulig å få til noe da :P

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Da skal Djupevik i lufta -igjen!
InnleggSkrevet: Søn Jan 31, 2010 6:15 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
djupevik skrev:
Når er førstkommende treff, vet du det? :P


Vi venter på svar fra hallen. Skal sørge for at infoen kommer ut med en gang vi vet mer :)

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Da skal Djupevik i lufta -igjen!
InnleggSkrevet: Man Feb 01, 2010 2:49 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
Den cessnaen ligner meget på den eg har.

_________________
Einar Lexau. 79 Modell


Messerschmitt Bf 109G - Cessna 400 EP elektro - AR Drone
1969 Chevrolet Camaro - Go'Kart - TA-05 MS Honda NSX - Mini M03
Traxxas Jato 3.3 - Savage X. 2 Stk. - Captain Curse
Supervee 27 - Ocean Queen Upgraderes - Sea Dagger


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Da skal Djupevik i lufta -igjen!
InnleggSkrevet: Man Feb 01, 2010 7:51 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Aha, stilig. Den ligner på de andre jeg har hatt også, men det er litt forskjell.. Er det den siste du kjøpte eller en av de andre? Er den grei å fly den du har?

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 168 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 6 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC