Dato/klokkeslett: Ons Mai 01, 2024 4:19 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 168 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Da skal Djupevik i lufta -igjen!
InnleggSkrevet: Man Feb 01, 2010 8:21 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
er eineste cessnaen eg noen gang har kjøpt. den heiter cessna 400 ep, om eg ikke husker feil.

men har ikke hatt det i lufta ennå. for det første så knakk eg halepartiet når eg prøvde å ha det i lufta og for det andre det er så mye snø her ute nå at eg ikke kommer meg ut å fly med det. men så snart snøen er borte skal eg ut å fly det.

venter i spenning på ka slags erfaringer du får med dette flyet.

_________________
Einar Lexau. 79 Modell


Messerschmitt Bf 109G - Cessna 400 EP elektro - AR Drone
1969 Chevrolet Camaro - Go'Kart - TA-05 MS Honda NSX - Mini M03
Traxxas Jato 3.3 - Savage X. 2 Stk. - Captain Curse
Supervee 27 - Ocean Queen Upgraderes - Sea Dagger


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Da skal Djupevik i lufta -igjen!
InnleggSkrevet: Man Feb 01, 2010 8:57 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 421
Bosted: Daytona Beach/Førde
Eg har denne Cessnaen.
Var mitt første fly, og det har blitt flydd mye, og blitt flydd hardt :lol:
Lett å fly, lett å reparere. Så mitt er forsatt flybart til tross for mengder med lim.


Veldig greit nybegynnerfly. Etter at eg hadde lært meg å fly det, gikk eg rett til en glow-trainer som lever den dag i dag.

_________________
Morten Bilet-92
Interessert i RC? Besøk #radiostyrt @Efnet eller #rchobby @QuakeNet!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Da skal Djupevik i lufta -igjen!
InnleggSkrevet: Man Feb 01, 2010 11:44 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Høres veldig bra ut. Det første flyet jeg hadde var nok litt tyngre, og hadde børstemotor. Det fikk jeg noenlunde grei kontroll på til slutt, men da var det så tungt av lime at det så vidt gikk fremmover.. Satser på at dette med børsteløst har litt mer liming å gå på før det er ubrukelig.

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Da skal Djupevik i lufta -igjen!
InnleggSkrevet: Ons Feb 03, 2010 11:27 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
I dag kom flyet i posten, og i kveld står det nesten helt klart for jomfrutur.
Ikke mye som måtte gjøres her. Bare montering av vinger og klistermerker.
Litt justeringer nå, så er det tut å fly :P Blir ikke jomfrutur før i neste uke i alle fall, ettersom jeg blir borte resten av uken. Gleder meg!

Bilde

Bilde

Inntrykket mitt av flyet så langt er helt ok. Man legger så klart merke til at det ikke er dyre saker.
Bruksanvisningen stemmer ikke helt overens med delene i pakken, men det er ikke så vanskelig å finne ut av de tingene som avviker. Ellers ser jo flyet ganske greit ut. Litt mer pinglete høyde og sideror enn på de andre flyene jeg har hatt virker det som.

Forresten litt greit at det andre flyet jeg kjøpte hadde samme batteri som dette, så da har jeg to pakker i alle fall :)

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Da skal Djupevik i lufta -igjen!
InnleggSkrevet: Tor Feb 04, 2010 12:30 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
kor høyt oppe på sideroret plasserte du den haka? til servostaget? er det eineste ordet eg har på det...

_________________
Einar Lexau. 79 Modell


Messerschmitt Bf 109G - Cessna 400 EP elektro - AR Drone
1969 Chevrolet Camaro - Go'Kart - TA-05 MS Honda NSX - Mini M03
Traxxas Jato 3.3 - Savage X. 2 Stk. - Captain Curse
Supervee 27 - Ocean Queen Upgraderes - Sea Dagger


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Da skal Djupevik i lufta -igjen!
InnleggSkrevet: Søn Feb 07, 2010 4:28 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Jeg festet den helt nede på roret.

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Da skal Djupevik i lufta -igjen!
InnleggSkrevet: Søn Feb 07, 2010 4:40 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
kan du ta eit bilde av det.

tror eg har hengt min litt høyt.

_________________
Einar Lexau. 79 Modell


Messerschmitt Bf 109G - Cessna 400 EP elektro - AR Drone
1969 Chevrolet Camaro - Go'Kart - TA-05 MS Honda NSX - Mini M03
Traxxas Jato 3.3 - Savage X. 2 Stk. - Captain Curse
Supervee 27 - Ocean Queen Upgraderes - Sea Dagger


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Da skal Djupevik i lufta -igjen!
InnleggSkrevet: Man Feb 08, 2010 1:53 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Såklart! Eg hadde faktisk problema med at den stålstanga ikkje ville "vere med" opp til sideroret, derfor er det litt bøyd og ikkje så veldig pent. Men med litt justering av servohorn og overføringen så funker nok dette sånn som det skal. Vil tru det ikkje er noke i veien for å feste den lenger oppe så lenge overføringa når fram og får bevegd roret skikkelig.

Bilde

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Da skal Djupevik i lufta -igjen!
InnleggSkrevet: Man Feb 08, 2010 2:55 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
har feste mitt horn eit par cm lenger oppe. men har problemer med at stengene inne i flyet bøyer seg. har drevet å fikla litt med det og laga til med noen ispinnebiter og limt å greier men dem bøyer seg fordiom. blir vel til at eg bare sender det opp så snart muligheta byr seg også kjøper eg nytt og bedre fly neste gang hehe.

Da har eg gjort klart flyet så det står klart til det blir oppholds vær. har også funnet ei plate som eg kan legge ut som eg kan ta av i fra. tviler på at eg klarer å lande på den hehe.

Eit til sp,mål. kossen fikk du på den neseconen? får ikke på min eg, og om eg får pressa den på så får eg ihvertfall ikke av den igjen, skal eg bruke bodydreemer på den eller noe slikt?

_________________
Einar Lexau. 79 Modell


Messerschmitt Bf 109G - Cessna 400 EP elektro - AR Drone
1969 Chevrolet Camaro - Go'Kart - TA-05 MS Honda NSX - Mini M03
Traxxas Jato 3.3 - Savage X. 2 Stk. - Captain Curse
Supervee 27 - Ocean Queen Upgraderes - Sea Dagger


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Da skal Djupevik i lufta -igjen!
InnleggSkrevet: Man Feb 08, 2010 8:38 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Såg ikkje at du hadde oppdatert innlegget ditt :P

Så stanga bøyer seg? Eg har ikkje sett etter ka mi gjer.. Men synes i alle fall at det ikkje er store utslaget eg får på haleroret. Ca. en halv cm hver vei ytterst på roret liksom.

Nesetuppen var det bare å skru på. Det er en metallbit inne i selve tuppen som du kan ta laus og skru på. Etter det er gjort er det berre å presse plastbiten på plass på den metalldingsen ;)
Blir masse "ting og tang" og "dingser" her, men sånn blir det når man ikke er inne på flytermonologien :P

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Da skal Djupevik i lufta -igjen!
InnleggSkrevet: Tir Feb 09, 2010 12:16 am 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 776
Bosted: Naustdal
Gjennomføringa til støtstanga burde komt ut lenger oppe på halepartiet, da hadde det blitt rettere linje på støtstanga og bøying av denne hadde vert ungått.
Jeg tror du burde flytte ned rorhornet så langt ned på sideroret som mulig lugerity, slik som djupevik har gjort for å unngå at støtstanka "herker" i gjennomføringen.
Det er viktig at støtstengene går så lett som mulig, det er ikke alltid sideroret setter seg i nøytral igjen hvis de går for trangt, et par dråper olje hjelper også.

Disse cessna flyene reagerer voldsomt på sideroret og bruk små utslag til å begynne med, 5mm til hver side merkes nok godt. Utslagene kan økes senere om ønskelig ved å flytte støtstanga innover på rohornet, og ut på servohornet.

_________________
Bjørn G.H.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Da skal Djupevik i lufta -igjen!
InnleggSkrevet: Søn Feb 14, 2010 11:16 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Gode tips BGH :)

I går hadde jeg maiden med flyet mitt. Det var akkurat litt for seint, litt for mørkt og alt for kaldt :P
Meg og en kompis fant oss et islagt vatn som vi kunne fly over, og siden vi ikke hadde noen bane så kastet vi flyet i gang. Første kastet gikk fint, men jeg hadde litt lite turtall, så det sank en del før det fikk fart så jeg kuttet gassen automatisk og landet fint i laussnøen. Etter dette ble det et par "feilkast" og et par av de skyldtes nok at nesehjulet tok av for fallet, og siden det er koblet til halen ble den skeiv til neste tur. Jeg var såklart alt for utolmodig til å sjekke at alt var som det skulle, spesielt siden det var kaldt og skumringen kom. Kort oppsummert fikk jeg flyet inn i en fin flyt etter 3-4 kast, men da mistet jeg kontakten med flyet. Det landet helt fint, men grunnet sprengkulden knakk plastikken som nesehjulet er festet i. Ellers er flyet helt og pent :D

Grunnen til at jeg mistet kontakten var nok fordi kulde + halvgamle batteri ikke går så godt sammen. Så i dag skal jeg ha nye batteri i fjernkontrollen og prøve igjen.


Kameraten min fekk forresten ikkje prøvd sitt, ettersom hans fly sleit litt med dei problemane som lugerity nevner lenger oppe i tråden. Støtstengene bøyer seg, og det er nesten ingen bevegelse på rorene. Ein ting du må sjekke lugerity, på flyet til kompisen min var haleroret heilt nede i kroppen slik at han måtte skjære av nederste del av haleroret for å la det bevege seg til sidene. Vist du har klistermerkene på så er det også lurt å skjære over disse akkurat i "overgangen" til roret.

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Da skal Djupevik i lufta -igjen!
InnleggSkrevet: Søn Feb 14, 2010 3:39 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
Hyggelig å lese om turen din. kan ikke si eg har samme problemet som kameraten din. men bøygninga har eg hehe.

_________________
Einar Lexau. 79 Modell


Messerschmitt Bf 109G - Cessna 400 EP elektro - AR Drone
1969 Chevrolet Camaro - Go'Kart - TA-05 MS Honda NSX - Mini M03
Traxxas Jato 3.3 - Savage X. 2 Stk. - Captain Curse
Supervee 27 - Ocean Queen Upgraderes - Sea Dagger


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Da skal Djupevik i lufta -igjen!
InnleggSkrevet: Søn Feb 14, 2010 4:59 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Det var fint. Har du fint utslag på rorene selv om det bøyer seg litt? Jeg fiksa litt mer på mitt i dag og det ble faktisk bare mer bøying av støtstengene nå enn før føler jeg. Men i dag hadde jeg en ny tur med flyet, og det funker helt fint selv om utslagene virker veldig små. Utslaget kunne nok vert bittelitt større, men det var nok til å fly flyet helt fint :) Dagen endte med knekt propell og et litt knekt haleror som eg ikkje merka før eg var komt heim.

Ellers så hadde kameraten min sitt fly i lufta i dag også, og det var fin underholdning å se på! :D Han fikk et par luftige turer, men de endte alle sammen med en litt for hard landing. Først slo han laus motorakslingen, men det fiksa vi slik at han fekk en tur til. Denne gangen gikk det litt hardere i bakken slik at propellen knakk. I tillegg begynte det å ryke av flyet, så det endte med en svidd regulator også. Kanskje ikkje så rart når det var fullt i snø :P

Tok noen bilder også, så skal se om eg får lagt ut disse. Desverre ikkje så masse actionbilder, men det hjelper jo litt på "stemninga" uansett :D

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Da skal Djupevik i lufta -igjen!
InnleggSkrevet: Søn Feb 14, 2010 5:22 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
joa har da ror utslag, så så snart eg ser muligheta så skal eg komme meg ut å ta jomfruen på det.

synd med flyet til kompisen din da. er det samme cessnaen eller?

_________________
Einar Lexau. 79 Modell


Messerschmitt Bf 109G - Cessna 400 EP elektro - AR Drone
1969 Chevrolet Camaro - Go'Kart - TA-05 MS Honda NSX - Mini M03
Traxxas Jato 3.3 - Savage X. 2 Stk. - Captain Curse
Supervee 27 - Ocean Queen Upgraderes - Sea Dagger


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 168 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC