Dato/klokkeslett: Ons Mai 01, 2024 4:23 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 168 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 12  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Da skal Djupevik i lufta -igjen!
InnleggSkrevet: Tir Feb 16, 2010 11:45 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Innlegg: 540
Bosted: Førde
Jonny har ett sånt fly, og han har delt vingen på midten, og gjort sånn at han får litt V. Han har også satt på en større vinge for å prøve det. Han har bygd sin om til en 182. Altså med taildrag. Pluss han har tegna littdør/vindu greier, sånn at det faktisk ser ut som en 182. Den vart mye bedre å fly meiner han.

_________________
Ingen ting er umulig. Det umulige tar bare litt lenger tid!!!

Futaba 10C, Fun jet, Dago Red, Acromaster,Siren,Easyglider,U-CAN-DO 46,TRX Sumitt,Bandit VXL,Slash 1/16VXL,Raptor 50 Titan,T-rex 450 se v2,T-rex 500esp,T-rex 700n


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Da skal Djupevik i lufta -igjen!
InnleggSkrevet: Ons Feb 17, 2010 12:33 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Stilig. Har han bare delt vingen i to og limt sammen igjen da eller? Forsterket litt med karbonstenger kanskje..

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Da skal Djupevik i lufta -igjen!
InnleggSkrevet: Ons Feb 17, 2010 1:35 am 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 776
Bosted: Naustdal
Så vidt meg bekjent når det gjelder modellfly så er dihedral kun en positiv ting med, det er mer selvopprettende og det vil si at flyet retter seg selv opp igjen etter en har sluppet balanseroret etter en sving. Jo mer dihedral (vinkel) vingen har jo mer selvopprettende er det.
En vinge som er symmetrisk og helt rett har ikke disse egenskapene og her må man korrigere mer med balanseroret, uten at det er noen som helst problem med det.
Dette er en høyvinget modell så det er ingen fare med at flyet begynner å rolle av seg selv hvis balanserorene er i trim.
En rett vinge er mye bedre i rollaksen og flyr mye bedre opp ned enn en med dihedral, altså mye bedre å fly akro med.

_________________
Bjørn G.H.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Da skal Djupevik i lufta -igjen!
InnleggSkrevet: Ons Feb 17, 2010 12:07 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Innlegg: 540
Bosted: Førde
djupevik skrev:
Stilig. Har han bare delt vingen i to og limt sammen igjen da eller? Forsterket litt med karbonstenger kanskje..



Korekt :wink:

_________________
Ingen ting er umulig. Det umulige tar bare litt lenger tid!!!

Futaba 10C, Fun jet, Dago Red, Acromaster,Siren,Easyglider,U-CAN-DO 46,TRX Sumitt,Bandit VXL,Slash 1/16VXL,Raptor 50 Titan,T-rex 450 se v2,T-rex 500esp,T-rex 700n


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Da skal Djupevik i lufta -igjen!
InnleggSkrevet: Ons Feb 17, 2010 12:27 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Jeg tror jeg har mer behov for stabilitet enn oppnedflyging :P Men det virket i grunn som det var et greit fly å ha kontroll på slik som det var nå, så jeg får heller endre på vingeoppsettet om den knekker sånn plutselig :lol:

Forresten veldig lærerikt og interessant det dere har å fortelle. Jeg tenker å bygge GeeBee'en min om ikke så lenge, jeg må bare få tak i litt deler og utstyr :)

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Da skal Djupevik i lufta -igjen!
InnleggSkrevet: Ons Feb 17, 2010 2:00 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
djupevik skrev:
Jeg tenker å bygge GeeBee'en min om ikke så lenge, jeg må bare få tak i litt deler og utstyr :)


Har du GeeBee? Hvilken da? Jeg har bestilt meg en tøff liten sak med vingespenn på 1.8 meter, krysser fingrene for at leverandør hadde flere igjen på lager. Får jo ikke flydd det noen andre plasser enn på ei fin flystripe, men det får så være. Utrolig tøffe fly :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Da skal Djupevik i lufta -igjen!
InnleggSkrevet: Ons Feb 17, 2010 3:20 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Innlegg: 540
Bosted: Førde
Tagbart skrev:
Jonny har ett sånt fly, og han har delt vingen på midten, og gjort sånn at han får litt V. Han har også satt på en større vinge for å prøve det. Han har bygd sin om til en 182. Altså med taildrag. Pluss han har tegna littdør/vindu greier, sånn at det faktisk ser ut som en 182. Den vart mye bedre å fly meiner han.


Eg skreiv litt feil. Flyet er 182 orginalt, og han har bygd det om til 185. Så han har også laga sideroret mindre.

_________________
Ingen ting er umulig. Det umulige tar bare litt lenger tid!!!

Futaba 10C, Fun jet, Dago Red, Acromaster,Siren,Easyglider,U-CAN-DO 46,TRX Sumitt,Bandit VXL,Slash 1/16VXL,Raptor 50 Titan,T-rex 450 se v2,T-rex 500esp,T-rex 700n


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Da skal Djupevik i lufta -igjen!
InnleggSkrevet: Ons Feb 17, 2010 5:13 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
stressballen skrev:
djupevik skrev:
Jeg tenker å bygge GeeBee'en min om ikke så lenge, jeg må bare få tak i litt deler og utstyr :)


Har du GeeBee? Hvilken da? Jeg har bestilt meg en tøff liten sak med vingespenn på 1.8 meter, krysser fingrene for at leverandør hadde flere igjen på lager. Får jo ikke flydd det noen andre plasser enn på ei fin flystripe, men det får så være. Utrolig tøffe fly :D


Hehe, min er sikkert ikke så tøff som den høres ut som. Kjøpte meg en geebee 3D ARF greie med motor, 18A regulator og 3cell batteri.
Trenger bare litt servoer og radio så er den klar til å fly(forhåpentligvis). Dette flyet tenkte jeg at jeg kunne bruke ute, men det hadde vel funket i hallen også?

For de som ikke har oversikten, så har jeg altså 4(!) forskjellige flytyper nå med det gamle vraket som jeg hadde fra før.
Var noen 60-70% greier som jeg bare måtte slå til på :P

Bilde av geebee'en fra instruksjonsboka. Skal slenge ut bilder av min når jeg begynner å bygge :)
Bilde

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Da skal Djupevik i lufta -igjen!
InnleggSkrevet: Ons Feb 17, 2010 5:32 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
åja, av den typen :D
Tøff sak uansett, og jeg tror nok denne kan brukes både ute og inne. Tåler nok ikke vind. Hvilken vekt står det at modellen har?

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Da skal Djupevik i lufta -igjen!
InnleggSkrevet: Ons Feb 17, 2010 6:55 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Det står 360gram.

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Da skal Djupevik i lufta -igjen!
InnleggSkrevet: Ons Feb 17, 2010 7:20 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
djupevik skrev:
Det står 360gram.


Den er sikkert fin å bruke både inne og ute på en vindstille dag :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Da skal Djupevik i lufta -igjen!
InnleggSkrevet: Ons Feb 17, 2010 8:56 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Hehe. Det høres bra ut. Jeg regnet bare med at den var litt mer egnet til å fly ute enn det andre 3-D flyet jeg kjøpte som er av lik sort som det du har. Der var jo det snakk om 2cell batteri og 12A ESC, mens denne fulgte det med 18A ESC og 3 cell.

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Da skal Djupevik i lufta -igjen!
InnleggSkrevet: Tor Feb 18, 2010 6:15 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Innlegg: 540
Bosted: Førde
Eg syns ikke gee-bee er ett fint fly i det heletatt, men det er min mening. Smaken er som baken. 2 delt :lol:

_________________
Ingen ting er umulig. Det umulige tar bare litt lenger tid!!!

Futaba 10C, Fun jet, Dago Red, Acromaster,Siren,Easyglider,U-CAN-DO 46,TRX Sumitt,Bandit VXL,Slash 1/16VXL,Raptor 50 Titan,T-rex 450 se v2,T-rex 500esp,T-rex 700n


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Da skal Djupevik i lufta -igjen!
InnleggSkrevet: Tor Feb 18, 2010 6:51 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Sikker på at du ikke liker de bare litt likevel?? :mrgreen:

Denne er jo ikke direkte stygg da :wink: http://www.youtube.com/watch?v=6zq0Q9CD-2E

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Da skal Djupevik i lufta -igjen!
InnleggSkrevet: Tor Feb 18, 2010 9:51 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Hehe. Dette flyet er sikkert litt "hate it or love it". Jeg synes det er dritfett for det er så annerledes. Ser ut som en humle rett og slett :P

Hvor ble det av flyet du la ut bilde av stressballen?


Når det kommer til det flyet jeg har så er jo ikke det noe pent uansett. Jeg skjønte ikke hvilket fly det skulle forestille helt først heller.

Bilde

Bilde

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 168 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 12  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC