Dato/klokkeslett: Søn Apr 28, 2024 8:17 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 168 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Da skal Djupevik i lufta -igjen!
InnleggSkrevet: Man Apr 26, 2010 3:37 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
Synd det da. men du får satse på å kjøpe eit bedre fly neste gang.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Da skal Djupevik i lufta -igjen!
InnleggSkrevet: Man Apr 26, 2010 4:30 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Hehe, nå fikk jeg jo flyet gratis så jeg skal ikke klage. Jeg har jo dynam cessnaen min fortsatt og tror nok jeg skal få flydd det en god del før jeg må kaste det. I alle fall om jeg ikke låner det for mye bort til kameratene mine :P

Men nå har jeg altså bestilt nytt 3-kanals fly til kameraten min som krasjer hele tiden og to andre kamerater - i tillegg til et til meg selv såklart :mrgreen: Dette blir vel et mer "kosefly" for min del, som jeg egentlig kjøpte litt for å få med meg de andre også :) Men greit å ha et enkelt fly å varme opp på ;) Flyet er av typen Dynam Snowbird.

Bilde

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Da skal Djupevik i lufta -igjen!
InnleggSkrevet: Man Apr 26, 2010 5:47 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
er same typen 3 kanals fly som eg begynte med. skikkelig morro å fly med. tar det faktisk frem i ny og ne ennå.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Da skal Djupevik i lufta -igjen!
InnleggSkrevet: Ons Mai 05, 2010 11:33 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
I dag har jeg flydd både Snowbird og Cessna. I tillegg var to av mine kamerater der med sine Snowbird's.
Det merkelige er at alle tre hadde problemer med flyene sine. Flyet kutter helt, og det er ikke mulighet for å styre noe som helst. Jeg prøvde både med orginalbatteriet som er 7.2V NiMh, og noen fulladede Lipo 7.4V batterier. Eneste jeg kan tenke meg er at det kan være forstyrrelser, men samtidig hadde jeg ikke noen problemer med cessnaen.

Fikk meg 3 fine turer med cessnaen på slutten av dagen, og dette fungerte helt strøkent. Hadde et par uhell ved "landing" og knakk to propeller, ellers var flyet helt etter dagens turer ;)

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Da skal Djupevik i lufta -igjen!
InnleggSkrevet: Tor Mai 06, 2010 12:06 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Det hender at enkelte frekvenser er mer utsatte enn andre, så det kan jo være det. Skjer det samme hvis dere simulerer flyvning, det vil si holder flyet på bakken?


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Da skal Djupevik i lufta -igjen!
InnleggSkrevet: Tor Mai 06, 2010 1:10 am 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 776
Bosted: Naustdal
Tyder på forstyrrelser dette ja, hvis det er snakk om medfølgende FM "billigradio" så bør det være minst en frekvens/kanal mellom hver radio som blir brukt samtidig.
Er dette i nærheten av tettbygd strøk så er vel sjansen også til stede at andre holder på med det samme. Da kan det oppføre seg bra på bakken før take off, men få inn andre signal når det kommer i lufta.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Da skal Djupevik i lufta -igjen!
InnleggSkrevet: Tor Mai 06, 2010 1:19 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Enig med BGH, men hvis det skjer på bakken også, så kan kanskje forstyrrelser utelukkes om det ikke er årsaken. Det er kjapt gjort å bytte om til en 2.4ghz mottaker og sender om noen har det, og se om det samme skjer. Hvis ja, så er det garantert ikke radio/mottaker iallefall. Men er det ikke ofte en bryter på disse flya som har ett eller annet med cutoff å gjøre? Har dere lest manualen og sett om det står noe der?


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Da skal Djupevik i lufta -igjen!
InnleggSkrevet: Tor Mai 06, 2010 9:42 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Vi flaug ved et stort jorde, og det er nok veldig mye mulig at det har vært andre der. Når det kommer til radioen så er dette samme sort som følger med cessnaen, og den hadde jeg ikke problemer med. Men så fløy jeg denne litt senere da + at denne kanskje har en annen "funksjon" når den blir påvirket av andre.. Dette er det vel regulatoren som bestemmer.

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Da skal Djupevik i lufta -igjen!
InnleggSkrevet: Tor Mai 06, 2010 3:38 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Noen frekvenser er også mer utsatte for støy enn andre, så selv om radioen er identisk så trenger ikke det å bety noe. Hvilken frekvens flyr du i forhold til de andre?


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Da skal Djupevik i lufta -igjen!
InnleggSkrevet: Tor Mai 13, 2010 6:11 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Litt seint svar her, men om jeg ikke husker feil nå så har vi 35.040, .180, .090 i alle fall. Vi forsket litt i går og det virker rett og slett som det er batteriene som ikke klarer å levere nok strøm. Flyet kutter på full gass etter kort stund men holder gjerne litt lenger på litt under full gass. Nå har jeg fått to av batteriene til kameratene mine her for å kjøre litt cycling på min lader. 2 av batteriene var over 7.2V på voltmeteret, men det ene ladet bare såvidt ut før laderen gikk over til opplading. Holder nå på med å lade ut det andre, og det virker som dette hadde litt mer kapasitet. Har snart tappet 200mah (av 600) og spenningen ligger nå rett under 7.2V. Jeg lader ut på 1A, men laderen drar ikke mer enn 0.7A fra batteriet nå.

Det siste batteriet målte jeg til å være 5V, og dette fikk vi omtrent ikke brukt i går i det heletatt. Dette virker i alle fall å være ødelagt.


Ellers fikk jeg flydd litt cessna igjen i går. Dette fungerer helt utmerket som vanlig :) Hadde en meget fin landing i går på en smal grusvei så dette går rette veien. Har ikke noe problem med å loope og leike meg litt rundt nå uten å miste kontrollen. Planen er å fly litt i kveld også, og nå har jeg limt på et halehjul i dag. Ellers sliter jeg med at høyderoret tåler utrolig lite på dette flyet, merkelig nok :P

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Da skal Djupevik i lufta -igjen!
InnleggSkrevet: Tor Mai 13, 2010 6:29 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Kjør batteriene på cyclic 10-15 ganger, så løsner de kanskje opp littegrann. Laderen som følger med blir sikkert lurt av batteriet, og da er det best å kjøre noen runder på en computerlader først.


Sist endret av stressballen den Tor Mai 13, 2010 7:57 pm, endret 1 gang

Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Da skal Djupevik i lufta -igjen!
InnleggSkrevet: Tor Mai 13, 2010 7:04 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Takker for tipset. Kommer med rapport fra flyvingen etterpå ;)

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Da skal Djupevik i lufta -igjen!
InnleggSkrevet: Tor Mai 13, 2010 10:40 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Laderen som følger med er en vanlig lader som ikke stopper før man trekker den ut av støpselet...

I dag flaug jeg ca. 1,5 batteripakke med cessnaen. Det var litt ustabil vind i dag så jeg sleit med å lande på grusveien. Det ble derimot fine landinger på gresset så flyet er like helt og pent ;)


Ellers fekk en av kameratene mine flydd litt med snowbirden i dag. Det ser ut som det ene batteriet har begynt å "løsne" litt og det virket lenge nok til at han fikk tatt et par runder. Men det som var mest action i dag var en "kompis av en kompis" som også har kjøpt seg snowbird tok å planta flyet i panseret på en bil første turen :P Bulk ble det, men heldigvis var det en gammel mattlakka vw caddy, så det var ikkje så nøye med det :mrgreen:

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Da skal Djupevik i lufta -igjen!
InnleggSkrevet: Tor Mai 13, 2010 11:01 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Jeg har selv hatt et slik fly som hette Angel, ser omtrent identisk ut. Problemene deres skyldes de UTROLIG dårlige batteriene som kommer med slike fly. Løsningen er å skaffe 7.4 v lipo, da blir ting så myyye bedre


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Da skal Djupevik i lufta -igjen!
InnleggSkrevet: Tor Mai 13, 2010 11:41 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
vector 250 skrev:
Jeg har selv hatt et slik fly som hette Angel, ser omtrent identisk ut. Problemene deres skyldes de UTROLIG dårlige batteriene som kommer med slike fly. Løsningen er å skaffe 7.4 v lipo, da blir ting så myyye bedre


Dette er seff beste løsning for effektiviteten sin del. Men uansett, jeg har ofte sett at de batteriene som folk forkaster etter få runder på original lader tar seg opp når de får litt godgjøring på en god lader først. Kan være verdt et forsøk før de byttes ut.


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 168 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 7 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC