Dato/klokkeslett: Søn Apr 28, 2024 7:20 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 168 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Da skal Djupevik i lufta -igjen!
InnleggSkrevet: Fre Mai 14, 2010 12:40 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Slik som de har oppført seg hittil har de ikke bare vært dårlig, men ubrukelig. Jeg prøvde jo ikke med orginalbatteriet først, men med 7.4V lipo fra E-sky helikopteret mitt. Men dette kuttet også så derfor trodde jeg det ikke var batteriene som var problemet først. Men jeg tror nok at lipobatteriene ikke er helt på topp lenger de heller. I alle fall føler jeg ikke at det er like mye futt i helikopteret mitt nå som det var før.

Men takker så mye for tips, da vet vi i alle fall hvor problemene våre mest sannsynligvis ligger :) Prøver med Cykling nå over natten.

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Da skal Djupevik i lufta -igjen!
InnleggSkrevet: Fre Mai 14, 2010 1:00 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
eg har problemer med at når flyet kommer uttafor eit punkt så kutter motoren. kan det være noe sånt som skjer


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Da skal Djupevik i lufta -igjen!
InnleggSkrevet: Fre Mai 14, 2010 1:15 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
djupevik skrev:
Slik som de har oppført seg hittil har de ikke bare vært dårlig, men ubrukelig. Jeg prøvde jo ikke med orginalbatteriet først, men med 7.4V lipo fra E-sky helikopteret mitt. Men dette kuttet også så derfor trodde jeg det ikke var batteriene som var problemet først. Men jeg tror nok at lipobatteriene ikke er helt på topp lenger de heller. I alle fall føler jeg ikke at det er like mye futt i helikopteret mitt nå som det var før.

Men takker så mye for tips, da vet vi i alle fall hvor problemene våre mest sannsynligvis ligger :) Prøver med Cykling nå over natten.


Kan jo hende lipobatteriene har blitt dårlige ja, men motorene er også en mulighet på disse helikopterene. Spørs litt hva helikopteret ditt har vært utsatt for og hvor lenge du har brukt det.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Da skal Djupevik i lufta -igjen!
InnleggSkrevet: Fre Mai 14, 2010 1:15 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
lugerity skrev:
eg har problemer med at når flyet kommer uttafor eit punkt så kutter motoren. kan det være noe sånt som skjer


På lipobatteriene dine?


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Da skal Djupevik i lufta -igjen!
InnleggSkrevet: Fre Mai 14, 2010 11:11 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
ja både dei og dei gamle, men tror det er noe med signal mellom motaker og sender. på akkurat dette flyet. for alle andre fly har eg ikke fått det på.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Da skal Djupevik i lufta -igjen!
InnleggSkrevet: Fre Mai 14, 2010 12:48 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
stressballen skrev:
djupevik skrev:
Slik som de har oppført seg hittil har de ikke bare vært dårlig, men ubrukelig. Jeg prøvde jo ikke med orginalbatteriet først, men med 7.4V lipo fra E-sky helikopteret mitt. Men dette kuttet også så derfor trodde jeg det ikke var batteriene som var problemet først. Men jeg tror nok at lipobatteriene ikke er helt på topp lenger de heller. I alle fall føler jeg ikke at det er like mye futt i helikopteret mitt nå som det var før.

Men takker så mye for tips, da vet vi i alle fall hvor problemene våre mest sannsynligvis ligger :) Prøver med Cykling nå over natten.


Kan jo hende lipobatteriene har blitt dårlige ja, men motorene er også en mulighet på disse helikopterene. Spørs litt hva helikopteret ditt har vært utsatt for og hvor lenge du har brukt det.


Jeg har byttet motorene for ikke så lenge siden :) Mistenker at jeg har noen dårlige blader, men jeg merker forskjell på noen av batteriene også. Nå er det lengesiden jeg har brukt helikopteret noe særlig. Hvordan bør lipo batteri oppbevares forresten? Tror kanskje et par av de har blitt ladet opp uten å bli tappet litt for mange ganger..


Lugerity: Flyet kutter helt uavhengig av hvor det er. Kutter gjerne før en får kastet flyet i lufta også. Men forstyrrelser er ikke helt utelukket enda. Men det såg ut som det ene batteriet løsnet litt i går så da prøver jeg meg litt mer frem der. Nå vet jeg i alle fall om 5 stk med samme fly som har samme problemet på hvertfall to forskjellige flysteder.

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Da skal Djupevik i lufta -igjen!
InnleggSkrevet: Fre Mai 14, 2010 8:04 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg oppbevarer mine lipobatteri med ca 70% kapasitet. Jeg fullader dem så tett som mulig før de skal brukes, slik at de ikke blir liggende fulladet over lenger tid. På et kontraroterende helikopter så er det bare å fly 2-3 minutter, så har du fått ut nok strøm til at du kan legge batteriet fra deg.

Hvis jeg kommer hjem fra et treff uten å ha fått brukt noen av batteriene, så kjører jeg dem på discharge til en bestemt spenning. Denne spenningen har jeg fastsatt i laderen på forhånd, f.eks 3.9v pr celle. Det tar ikke full tid å lade dem opp heller da, og det er faktisk veldig greit å vite at alle batteriene som ligger strødd ikke er fulladet. Det er en fin rutine å ha.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Da skal Djupevik i lufta -igjen!
InnleggSkrevet: Fre Mai 14, 2010 8:11 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1166
Jeg setter batteriene alltid (les: alltid) på «storage mode» etter bruk. Da sørger ladern for at batteriene får 3.85V pr. celle.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Da skal Djupevik i lufta -igjen!
InnleggSkrevet: Fre Mai 14, 2010 8:18 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Wulong skrev:
Jeg setter batteriene alltid (les: alltid) på «storage mode» etter bruk. Da sørger ladern for at batteriene får 3.85V pr. celle.


Er ikke alle ladere som har dette, da er det discharge som gjelder, er vel samme greia? Bortsett fra at en kan velge spenning selv på discharge?

Aner ikke hvilken lader du har Djupevik?


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Da skal Djupevik i lufta -igjen!
InnleggSkrevet: Fre Mai 14, 2010 8:47 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Ja dette er jo bare slurv av meg, er ikke de dyreste batteriene jeg har da så har ikke brydd meg så mye. Men nå har jeg ikke hatt computerladeren her i Bergen alltid heller. Har Hyperion EOS 5i, den kan jeg discharge til den spenningen jeg selv ønsker, men den har ikke balansering for lipo.

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Da skal Djupevik i lufta -igjen!
InnleggSkrevet: Fre Mai 14, 2010 8:55 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg har en rimelig lader fra Imax i butikken som er fin som en tilleggslader. Den har innebygget balanserer og lader opp til 6S med begrensing på 50watt. Funker greit til de fleste, og kan brukes på 12/220volt. Den koster 599,-, og grunnen til at jeg nevner den er at det kanskje er like greit å skaffe seg noe slikt istedenfor å bruke penger på en balanserer til laderen du har. Du bør balansere lipo med jevne mellomrom, er ikke et must hver gang, men ikke så dumt.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Da skal Djupevik i lufta -igjen!
InnleggSkrevet: Fre Mai 14, 2010 9:08 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Hehe, ja jeg må få meg noe slikt.. Slik som det er nå lader jeg lipo batteriene mine på E-sky laderen :P 0.8A funker akkurat såvidt når jeg ikke har større enn 1250mah batterier.

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Da skal Djupevik i lufta -igjen!
InnleggSkrevet: Lør Mai 29, 2010 1:04 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Da har jeg vært å flydd litt mer i kveld, og det gikk fint i dag også. Flaug litt "herjete" i dag hvor jeg eksperimenterte en del med stikkeutslagene. Fikk blandt annet et skummelt stup med litt autorotasjon etter litt for masse rolling :P I dag tok jeg også av fra bakken for første gang og fikk flydd fint inn for landing som gikk veldig greit bortsett fra at jeg slo løs landingsunderstellet. De andre landingene foregikk som regel i høyt gress som er veldig tilgivende :) Alt i alt en lærerik og fin flydag :)

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Da skal Djupevik i lufta -igjen!
InnleggSkrevet: Tor Sep 09, 2010 11:16 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Det har vert litt stille fra meg i det siste, men her er bevis på at det skjer bittelitt innimellom her også ;)

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde


Det vart ikkje så mykje bildetaking underveis. Er jo ikkje store greiene å bygge det her, men eg er ikkje så dreven på flybygging så det tok jo fort litt tid likevel. No nærmar det seg slutten i alle fall. Det gjenstår å skjære ut hull til batteriet under og så koble elektronikk og plassere og feste elektronikk slik at det blir noenlunde i balanse det her. Blir spennende å prøve noe annet enn cessnaen, føler jeg har grei kontroll på den etterhvert :)

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Da skal Djupevik i lufta -igjen!
InnleggSkrevet: Tor Sep 09, 2010 11:21 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Ser veldig bra ut dette her. Bare husk å kutte gassen før du kræsjer :mrgreen:


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 168 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 9 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC