hehe, godt å høre
Jeg kan iallefall ikke si å ha opplevd det samme på R470, så jeg forstår ikke helt hva som forårsaker det du sier. En ting er at motoren må jobbe mer når f.eks begge hjulene på høyre side står i ro, og hjulene på venstre side går rundt, for da må jo motoren jobbe seg igjennom diffolja også. Men en del av den krafta vil bli overført til hjulene som står i ro for å fremtvinge fremdrift. Så lenge bilen kjører vanlig så bør ikke du merke noe treghet, så det er nok lurt å finne ut av hva det er.
MEN, kan det være at du har glemt å tetta metalldiffen? Hvis du ikke gjør det, så vil diffolja bli pressa ut, og da er det kort vei til å havne på tannhjula som diffoljen ikke skal være på. Disse diffene har ingen form for tetning, så det er viktig om det skal funke med diffolje.
Jeg har også vurdert å lage manuell diffsperre på en aksel på en fremtidig lastebil, men kun hvis den vil fungere 100%. Har et par tanker på hvordan jeg skal gjøre det. Er nok ikke så vanskelig å lage f.eks en glidehylse som kobler inn og ut en drivaksel, men om det er nødvendig er en annen sak. Diffoljen fungerer egentlig ganske greit synes jeg. Men er jo kult med fjernstyrt sperre