Dato/klokkeslett: Tor Mai 02, 2024 6:38 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 230 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 16  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Djupevik's Juleb(r)ygg - Tamiya Hilux High Lift
InnleggSkrevet: Man Feb 16, 2009 3:46 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Tykk olje må nok til, og kanskje gummiforseglede kulelager hadde holdt? Mener det er kulelager alle de stedene hvor akslingene går gjennom. Du kan vel tette kassen med silikon både utvendig og innvendig, så det skulle vel gå fint. Så bare borre et lite hull øverst i plastdekselet hvor du kan fylle på olje, og så plugge i en gummiplugg?

Siden du har de to andre bilene også så er det jo greit å ha denne til å modifisere litt. Jeg står liksom litt mellom barken og veden på fremkommelighet, og det å holde bilen orginal med minst mulig permanente modifiseringer. Egentlig skulle jeg hatt en girkasse som står mye høyere i ramma, senka karosseriet endel og fått på noe 4-link hjuloppheng. Men da blir det plutselig ikke en skalabil lenger, så jeg holder meg i alle fall til bladfjærer og 3girskasse :)

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's Juleb(r)ygg - Tamiya Hilux High Lift
InnleggSkrevet: Man Feb 16, 2009 4:03 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Gummiforseglede kulelager er et must, men det holder neppe. Må alltid være en form for gummipakning mot aksler eller andre gjennomføringer. Det blir nok noe utfresing i metall og plast for å lage egne plasser til o-ringer, men jeg tror det skal være en mulighet for det. Er jo forøvrig litt sjarmerende med oljelekkasje da :D

Jeg tenkte faktisk både på topp og bunnplugg, for å kunne tappe ut olje også. Er ikke vits i at den står og lekker olje under lagring.

Jeg kommer ikke til å fjerne bladfjærene eller andre sjarm-detaljer, men det blir muligens fjerna en remse på bladfjærene. Får se når jeg har kommet i gang.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's Juleb(r)ygg - Tamiya Hilux High Lift
InnleggSkrevet: Tir Feb 17, 2009 12:43 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Djupevik, når er neste gang du har tenkt deg til Florø?

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's Juleb(r)ygg - Tamiya Hilux High Lift
InnleggSkrevet: Tir Feb 17, 2009 3:56 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Hmmm.... Når er neste treff? :P Om det passer med jobbing og slikt så må jeg prøve å få med meg det.. Er tidspunktene fastsatt med en time seinere fast fremmover forresten? Litt kjipt å reise vestlandet på langs og likevel ikke få med seg den siste av 3 timer i hallen :P

Noe spesielt du tenkte på forresten? :)

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's Juleb(r)ygg - Tamiya Hilux High Lift
InnleggSkrevet: Tir Feb 17, 2009 9:27 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Ser at treffene fremover har blitt lagt ut på forumet, så da går det kanskje an å planlegge litt. Jeg lurte bare på hvor god tid jeg har på meg til å få F-350 ferdig, slik at vi kunne kjørt litt sammen :D

Tror jeg kanskje lager Hilux-dekselet istedenfor F-350 siden jeg har dekk og felg som jeg vil bruke med Hiluxen. Blir gjerne ikke den type skala som du liker, men passer nok sikkert til en tur off-road :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's Juleb(r)ygg - Tamiya Hilux High Lift
InnleggSkrevet: Tir Feb 17, 2009 9:55 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Hehe, hiluxen er nice vettu. Du skal kjøre 2.2" altså? Blir jo litt mer som en bruiser det da, men det er jo kult :) Er ikke sånn at jeg ikke gidder å ta en offroadtur fordi du har større hjul en meg liksom :P
Planer for Lakkering og slikt da? Eller kanskje det er en hemmelighet... ;)

Se der ja, treff fra 15 til 18, jippi! Jeg kan si med en gang at jeg skal jobbe på førstkommende treff. Har jobbehelg neste treff også, men spørst om jeg ikke må få byttet fri til da. Ivrig på å få testet mambaen :) Og da har du jo greit med tid til å gjøre klar en highlift ;)

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's Juleb(r)ygg - Tamiya Hilux High Lift
InnleggSkrevet: Tir Feb 17, 2009 10:03 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Hehe, misforstå meg rett, ikke meningen å antyde at du ikke kjører off-road :D
Jeg mente egentlig bare at originaldekka ikke duger så voldsomt til heftig terreng. Jeg tenker ikke rock crawling, men gjørmekjøring eller sand/grus og lignende.

Hmmm, er litt usikker på om det er 2.2, men det stemmer sikkert. Når det gjelder lakk, så skal jeg gjøre et lite eksperiment. Har aldri testa det før, og har aldri sett noen gjøre det, så sannsynligheten er til stede for at det går galt :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's Juleb(r)ygg - Tamiya Hilux High Lift
InnleggSkrevet: Tir Feb 17, 2009 11:15 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Hehe, neida jeg trodde du mente jeg ikke ville kjøre med deg fordi du ikke hadde dekk i rett skala :P Eller, trodde ikke det heller men. Nei altså, de dekkene jeg har på hiluxen min nå er jo vesentlig bedre enn orginaldekkene. I tillegg er de jo endel større, og gjør seg bedre med det chassiset siden det er "high-lift". Men med 2.2" blir det jo litt mer sånn type monstertruck-show størrelse skalamessig :P

Jaja, du har jo en Bruiser liggende, så om du skal eksperimentere så er jo dette rette karosseriet å gjøre det med. Blir spennende å se!

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's Juleb(r)ygg - Tamiya Hilux High Lift
InnleggSkrevet: Ons Feb 18, 2009 12:30 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
djupevik skrev:
type monstertruck-show størrelse skalamessig :P


Der traff du egentlig ganske bra tror jeg. Har ingen bedre forklaring selv iallefall :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's Juleb(r)ygg - Tamiya Hilux High Lift
InnleggSkrevet: Tir Feb 24, 2009 11:26 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Kom over en bil som virket litt kjent på Tamiyaclub.com :P

Bilde

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's Juleb(r)ygg - Tamiya Hilux High Lift
InnleggSkrevet: Ons Feb 25, 2009 1:39 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jupp, denne har jeg sett for lenge siden. Hadde faktisk tenkt å spørre deg om den :wink:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's Juleb(r)ygg - Tamiya Hilux High Lift
InnleggSkrevet: Ons Feb 25, 2009 10:47 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Hehe, hvor, og for hvor lenge siden? Jeg som trodde jeg hadde komt på fargekomboen selv.. Kanskje jeg har sett denne uten å tenke på det? :P

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's Juleb(r)ygg - Tamiya Hilux High Lift
InnleggSkrevet: Ons Feb 25, 2009 11:23 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Hehe, mener det var når du bygget eller nettopp var ferdig med din egen bil, men jeg husker ikke sikkert. Kan jo være underbevissheten, men er jo ikke sikkert da. Kan være tilfeldigheter. Skal godt gjøres at hele verden lakker bilene helt forskjellig.

Bilen er forøvrig lekker den :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's Juleb(r)ygg - Tamiya Hilux High Lift
InnleggSkrevet: Ons Feb 25, 2009 11:38 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Hehe, ja flott bil ;) Tror jeg må få på plass sånne sorte linjer i karosserisprekkene på min også. Men tror jeg vil prøve meg med lys grå på det hvite, og en mørkere rødfarge på det røde kanskje.. Litt mer skyggeeffekt istedenfor den svarte tydelige linja.

Men uansett, min var først på tamiyaclub med den fargekomboen ;)

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's Juleb(r)ygg - Tamiya Hilux High Lift
InnleggSkrevet: Man Mar 02, 2009 4:22 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
I dag kjøpte jeg meg maling og tok en kjapp overgang med maling i sprekkene mellom dører, panser osv på karosseriet.
Tok lys grå på den hvite biten, og en mørk rødfarge på den røde biten. Gir karosseriet litt mer dybde :) Har også bestilt meg vinsj ;)

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 230 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 16  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC