Dato/klokkeslett: Man Mai 13, 2024 3:06 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 230 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 16  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Djupevik's Juleb(r)ygg - Tamiya Hilux High Lift
InnleggSkrevet: Tor Jul 24, 2008 7:08 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Hehe, ja det hjalp spesielt godt på med de metallklistermerkene til logoen :)
Skal se om jeg får tatt flere og bedre bilder etter hvert som jeg har fått testet den i skauen.

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's Juleb(r)ygg - Tamiya Hilux High Lift
InnleggSkrevet: Tor Jul 24, 2008 7:35 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Den ser meget bra ut ja. Gleder meg til å se skogsbilder :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's Juleb(r)ygg - Tamiya Hilux High Lift
InnleggSkrevet: Tor Jul 24, 2008 7:42 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Hehe, ja jeg gleder meg mest til å prøve den i skogen :P
Har kjørt litt på tunet, og jeg var ekstra nervøs for å velte i svingen siden hjulene har større diameter slik at den går fortere, dekkene er mykere og dempingen er mykere.. Og så er nok ikke det karosseriet så glad i asfalt :P
Men det virker nesten som den er mer stabil nå. Uansett tror jeg nok at jeg skal gå til innkjøp av en litt tregere motor i 45-65 turn området.

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's Juleb(r)ygg - Tamiya Hilux High Lift
InnleggSkrevet: Tor Jul 24, 2008 9:34 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Må sei Djupevik.. Bilen ser meget bra ut :D

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's Juleb(r)ygg - Tamiya Hilux High Lift
InnleggSkrevet: Tor Jul 24, 2008 9:41 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Hehe, takkar! :D Gleder meg til andre skalabygg dukker opp her etter kvart, både biler, båter og alt det andre ;)

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's Juleb(r)ygg - Tamiya Hilux High Lift
InnleggSkrevet: Fre Jul 25, 2008 12:45 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Planene er der, det er bare tiden som er problematisk.... :x

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's Juleb(r)ygg - Tamiya Hilux High Lift
InnleggSkrevet: Fre Jul 25, 2008 12:48 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Hehe, jeg kjenner til den der.. Fant plutselig ut at jeg skal til sverige i morgen, så skal jeg jobbe neste uke, så det blir nok ikke noe hiluxtesting før om over en uke :( Med mindre jeg klarer å dra meg ut av senga klokken 8 i morgen tidlig :P

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's Juleb(r)ygg - Tamiya Hilux High Lift
InnleggSkrevet: Fre Jul 25, 2008 10:23 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Jeg greide ikke vente.....

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Det gjør seg med litt skitne dekk :)
Bilde

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's Juleb(r)ygg - Tamiya Hilux High Lift
InnleggSkrevet: Fre Jul 25, 2008 12:06 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 621
Bosted: Florø
hehe, kult.. skal vere slik.. må jo prøves ut, venting er jo ikke gøy

_________________
Biler: Tamiya Tb-02 (2stk), Pajero, knigth hauler Thunder Tiger Mta-4 Team Losi Mini-baja, Micro-baja HSP Xeme Super Motiv
motor: Team-Losi 3.5t børsteløs (9120Kv topp)
Helikopter:E-Sky Lama v3 2.4GH
Sender: Spektrum DX3.0 futaba7c
Båt:Pro boat Blackjack 26 AquaCraft Reef Racer2, MRP Aussie II


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's Juleb(r)ygg - Tamiya Hilux High Lift
InnleggSkrevet: Fre Jul 25, 2008 12:10 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
heltenig der. venting er pyton!!!

_________________
Einar Lexau. 79 Modell


Messerschmitt Bf 109G - Cessna 400 EP elektro - AR Drone
1969 Chevrolet Camaro - Go'Kart - TA-05 MS Honda NSX - Mini M03
Traxxas Jato 3.3 - Savage X. 2 Stk. - Captain Curse
Supervee 27 - Ocean Queen Upgraderes - Sea Dagger


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's Juleb(r)ygg - Tamiya Hilux High Lift
InnleggSkrevet: Man Jul 28, 2008 1:56 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Ja fysj å fy til venting. Var egentlig digg å stå opp litt tidlig for å ta en tur i skogen. Sola var på veg opp, og dråpene på panseret er kondens fra gresset. Skikkelig frisk og god natur ;) Jaja, nå er det jobb en uke før neste gang...

Men det gikk litt fort i svingene når jeg la ut bildene, så jeg glemte helt å fortelle hvordan de nye dekkene og fjærene var. Jeg kan i alle fall konkludere med at det så absolutt var verd pengene! Bilen er helt annerledes, og tar seg myyye bedre frem. Før var den egentlig veldig "humpete" og stiv i oppførselen, men mye av det ble myye bedre nå :)

Jeg har forresten bestilt meg en Novak 55Turn motor også nå. De nye dekkene har større diameter så jeg føler at det gikk litt for fort på laveste giret når man var ute i terenget.

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's Juleb(r)ygg - Tamiya Hilux High Lift
InnleggSkrevet: Man Aug 04, 2008 8:39 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Da var 55turn på plass.. Kan bare konstatere at ting går veeeeeeldiiig saaakte :P Tredje gir er omtrent slik som første var før. En annen ting jeg la merke til på min lille testtur er at motoren holder mye mer igjen, slik at den ikke begynner å trille så fort av seg selv om man slipper gassen.

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's Juleb(r)ygg - Tamiya Hilux High Lift
InnleggSkrevet: Man Feb 16, 2009 2:07 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Noe nytt i denne tråden da Djupevik? Har du helt lagt rc på hylla for tiden?

Jeg har nå funnet min bruksbil i denne sjangeren, og det blir en nok en Tundra. Den skal utstyres med mye lys, og skal lages som en "explorer" bil. Så fort jeg har kjøpt den går jeg igang med bygginga. Lakkboda kan snart brukes også, så da satser jeg på at ting ikke tar så lang tid etter at jeg har fått bilen. F-350 og hilux skal også bygges, men de skal jeg ikke bruke så heftig at det gjør noe, så derfor skal jeg prioritere å skaffe meg en Tundra, for å ha en jeg kan bruke.

Men et lite spørsmål. Du har jo bygget girkassa på hiluxen din en gang eller to, og det jeg lurer på er om det er muligheter for å bygge denne tett? Sette inn tetninger og o-ringer, bruke silikon og lignende? Eller har girkassen punkt som er håpløse å få tett? Jeg har lyst til å lage min girkasse med oljenivå. Har også en lastebil som jeg har lyst til å gjøre det på. Jeg kan jo bla opp delene for å sjekke, men det er greit å høre litt først :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's Juleb(r)ygg - Tamiya Hilux High Lift
InnleggSkrevet: Man Feb 16, 2009 12:45 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Er ikke så mye nytt her desverre. Har vert veldig lite hjemme det siste, så jeg har ikke fått kjørt så mye. Er endel jobbing og skule her i bergen. Litt nedtrapping av innkjøpene har det i alle fall vert! Og det begynner å bli en stund siden sist jeg var på treff ja. Men jeg har en Mamba liggende her i bergen nå som jeg skal montere og teste neste gang jeg er i Førde (ikke i hiluxen såklart :P ).


Så du skal ha deg tundra også du ja. Den er egentlig ganske kul, og så har den vist mulighet for å montere girkassen litt høyere enn på Hilux og F350, så denne vil jo vere litt mer egnet til "bruksbil". Hørt av folk som har bygget den at det er en av de best detaljerte karosseriene Tamiya har lansert. Gleder meg til å se byggetråden når du kommer i gang. Blir spennende å se hva du har tenkt å gjøre med fremkommeligheten på din bil da :) Noen planer for radio, lys, lyd og slikt?

Vurderte å kjøpe meg vinsj til Hiluxen min her om dagen faktisk :P


Men den girkassa vet jeg ikke helt hvor lett den er å tette. Den er ganske så "tett" i konstruksjonen, men det er vel mange småglipper rundtomkring siden den består av mange deler. Hadde jo vore litt kult å få til olje inne i kassen. Hadde sikkert blitt smooth :D

Her er vel det beste bildet jeg har av kassen når den er åpen. Det sitter noen plastdeksler rundt hele veien, men som sagt det er satt sammen av flere forskjellige deksler, så blir nok litt å tette rundtomkring.
Bilde

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's Juleb(r)ygg - Tamiya Hilux High Lift
InnleggSkrevet: Man Feb 16, 2009 1:19 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Planen er at det rett og slett skal bli en "high-tech" sak som klarer det meste. Tenker også vinsj på denne, kanskje bak også for den saks skyld, men godt skjult. Tenker full pakke på denne med tanke på lys og lyd, men jeg vil ha high-power lys på taket og på kufangeren. Kanskje et radiostyrt søkelys også, hvis det er mulighet for at det ser bra ut. Må passe sammen med bilen. Så der blir det gjerne litt modding. Jeg vil ha 2.4ghz, men må se på hvordan det fungerer opp mot multifunksjonskittet. Hvis jeg kan bruke DX7 så er jo det knall. Hvis multifunksjonsgreia bare fungerer skikkelig sammen med manuelle trimknapper på kontrollen, så blir den droppa. Satser da heller på motorlyd og et egenkomponert lyssystem.

Angående girkassen er nok det verste å tette gjennomføringene for aksel og gir-link. Jeg tenker at litt fresing og tilpassing med o-ringer vil kunne virke, men det er ikke sikkert det går. Kanskje med kombinering av litt tykk olje :)

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 230 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 16  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 9 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC