Siden Vegard har vært så flink å legge ut en inspirerende invitasjon til crawling i påska, så er det jo greit at vi som har crawlere kan aktivere oss litt og hive oss med på moroa
Ved sist samkjøring knakk jeg et ledd grunnet overbelastning, men hadde dette heldigvis liggende nytt. Er mye krefter ute å går i disse bilene, og når framhjula setter seg litt i spenn, og man da har en 24kg råsterk styreservo, så er det noe som må gi etter et sted. Denne gangen ble det leddet i drivakselen til det ene hjulet, men crawleren er klar for nye utfordringer.
Siden sist har jeg også fått nye dekk med litt større diameter enn jeg hadde før. De tidligere dekkene jeg brukte var mer av type skaladekk, og ytre diameter ble litt i minste laget, selv om det var 2.2" innerdiameter. Av batteri har jeg også begynt å gå over til samme som jeg bruker på Trex 450, noen hyperion 11.1v 2200mah 35C. Disse er jo forholdsvis store for en slik crawler, så jeg har inngått litt kompromiss med tyngdepunktet. Batteriene står nå festet på skrått, så noe av batteriet stikker litt høyt inne i crawlerchassiset, men fordelene oppveier ulempen med høyere tyngdepunkt. Tidligere kjørte jeg med 11.1v 1100mah, men kapasiteten ble i minste laget, selv om batteriet passet glimrende fysisk. Nå trenger jeg ikke tenke på det, og det er bare å kjøre i vei. Ikke så lenge til vi skal ha en økt nå, og jeg gleder meg allerede stort. Må få madammen til å lage noe kakao eller lignende, for crawling er rett og slett kosekjøring