Da har jeg fått tenkt litt på hva som kan gjøres med Tøflus, og den skal nå gjennom en liten men enkel ombygging. Dette vil gi båten flere muligheter.
Har nå fått påbegynt endringer, men til min store frustrasjon så fikk jeg litt kameraproblemer underveis. Jeg har en enkel flycamone sak som brukes hovedsaklig i denne båten, men når jeg satt og testet ut styringen av kameraet, så ble plutselig bildet meget dårlig. Ikke forstyrrelser, men redusering i antall farger. Det ble veldig grov inndeling i farger, på samme måte som om en kjører ned fargene på et skjermkort. Selve kameraet kan tiltes opp og ned, og til siden. Det morsomme er at når kameraet er svinget helt til den ene siden, så blir bildet normalt igjen. Men et klikk fra ytterkant så forandrer bildet seg, og selv om jeg prøver å lirke for å provosere frem en kontaktfeil, så blir det nada forskjell. Veeeeldig irriterende å skulle få kameraproblemer nå, i starten av sesongen, og samtidig som at jeg har påbegynt endringer på båten. Jaja...
Jeg har også begynt å legge et tynt lag glassfiber rundt flottørene for å få disse finere og sterkere, og for å tette igjen hullene i bakkant. Jeg skal få orden på problemet med bakking, da har de en tendens til å snu seg. Har limt fast en tykk furulist i overkant av flottørene som skal gi grunnlaget for et bedre feste til tverrstokken, og skal ha glassfiberen over disse furulistene også.
Etter jeg har fått på plass oppsamlingssystemet foran, så påbegynner jeg konstruksjon av en enkel krok også, greit å utnytte alle muligheter båten kan ha. Et par enkle løsninger skal også prøves for å se om jeg kan effektivisere kjøringen mot land. Blir moro å prøve