Dato/klokkeslett: Lør Apr 27, 2024 4:33 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 46 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Brygga ved Storevatnet
InnleggSkrevet: Tor Okt 18, 2012 10:27 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Torst skrev:
Sia no vi får lov å bruke Storevatnet igjen, så burde vi vel ha fått til eit båttreff snart eller i Havhesten?


Enig med den. Hvordan ligger folk an med båter å bruke innendørs?

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Brygga ved Storevatnet
InnleggSkrevet: Fre Okt 19, 2012 5:26 pm 
Bygger selv!
Bygger selv!
Brukerens avatar
Innlegg: 33
Bosted: Florø
Dårlig med saktegående og billige badekarbåter her i huset :lol:

Svaret fra kommunen kommer vel for en dag, men då er det slik å forstår at fuelbåter er bannlyst enda,
og elektro ligger litt i skodda ka som er tillatt brukt og ikkje mtp støy ?


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Brygga ved Storevatnet
InnleggSkrevet: Fre Okt 19, 2012 6:25 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Råteslya skrev:
Dårlig med saktegående og billige badekarbåter her i huset :lol:

Svaret fra kommunen kommer vel for en dag, men då er det slik å forstår at fuelbåter er bannlyst enda,
og elektro ligger litt i skodda ka som er tillatt brukt og ikkje mtp støy ?


Slik jeg forstår det er søknaden innvilget for skala og seilbåt hele uka, og elektro speed mellom 12 og 16 lørdag og søndag. Prøvetid ett år.

Når det gjelder fart og pris overgår vel elektro speedbåter det meste ganske fort :D Bare å trekke Visaen og gjøre det skikkelig!

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Brygga ved Storevatnet
InnleggSkrevet: Fre Okt 19, 2012 8:21 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Det ser nok stygt ut for nitro og bensinbåter i både nær og fjern fremtid tenker jeg. Men som Thomas sier, elektro speedbåter er godtkjent innen bestemte tidsrom, så da er det vel bare å konvertere et par bensinmonster til batteridrift :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Brygga ved Storevatnet
InnleggSkrevet: Søn Jan 20, 2013 3:08 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Liten oppdatering her.

Det er levert en klage på avgjørelsen om at vi får bruke Storevatnet i den begrensede formen som ble fremlagt i siste vedtak. Klager er samme som før. Kommunen tok kontakt med meg for utredning av detaljer som kom fram i klagen i håp om at de kunne få klager til å trekke klagen før den skulle tas opp i utvalget. Klagepunktene ble motbevist av meg da de siktet til ting som ikke var relevant for den bruken vi har fått godkjent (og egentlig heller ikke for noen aktivitet vi har bedrevet). Jeg har ikke fått svar på hvordan dette gikk, eller om saken fortsatt er under behandling. Foreløpig står avtalen vi har med kommunen ved lag inn til nærmere beskjed blir gitt.

Pga ymse jobbsaker har jeg ikke tatt tak i saken rundt parkering ved barneskolen eller barnehagen. Dette er noe jeg skal ta tak i nå før været snur og aktiviteten begynner igjen.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Brygga ved Storevatnet
InnleggSkrevet: Ons Apr 24, 2013 4:21 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Denne saken ble behandlet på nytt i går 23.04. Det er vel levert seks skriftlige klager nå fra to naboer. En klager har sendt fem brev, en nabo har sendt ett.

Rådmannen stiller seg positiv til det originale vedtaket om en prøveperiode på ett år. Denne prøveperioden er datobegrenset til 01.04.13-01.10.13. Området vi har tillatelse til å kjøre fra er brygga ved Eventyrskogen. Tillatelsen gjelder for:

-Skala og seilbåter hver dag hele uken
-Elektro speedbåter mellom 12-16 lørdag og søndag
-Nitro og bensin er forbudt

Saken blir tatt opp igjen etter prøveperioden er over.

Vi ber alle som benytter Storevatnet om å respektere dette slik at vi har en ryddig saksgang.

Jeg har invitert kommunen til å delta på en demonstrasjon over hva vi driver med. Når dette blir får vi se litt an. Vi får se litt lengre ut på våren/sommeren når det er litt varmere i været.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Brygga ved Storevatnet
InnleggSkrevet: Ons Apr 24, 2013 5:20 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1166
Det er veldig viktig å få frem til kommunen at Sunnfjord RC ikke kan bli holdt ansvarlig for alt som skjer på vannet. Båtavdelingen har seks medlemmer og alle vet at det finnes flere med båt enn som så. Det finnes personer som har bråkebøtter som ikke er medlem av klubben. Det finnes nok også personer som ønsker å bruke båt på storevannet som ikke kjenner til klubben.

Hvis klubben skal holdes ansvarlig må det settes opp skilt at alle som skal kjøre båt på vannet må være medlem sånn at klubben kan regulere vannet via informasjon på nettsiden.

Kanskje det er lurt å lage en nyhetspost på fremsiden sånn at ALLE ser forbudet og prøveperioden? så har vi gjort vårt.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Brygga ved Storevatnet
InnleggSkrevet: Fre Apr 26, 2013 9:29 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Er nok bare eg som er fryktelig dårlig på google, men kor kan man finne klagene som er sendt inn?

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Brygga ved Storevatnet
InnleggSkrevet: Ons Mai 29, 2013 12:56 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Håvard skrev:
Er nok bare eg som er fryktelig dårlig på google, men kor kan man finne klagene som er sendt inn?


Du får ikke sett dem på nett, må bestilles fra kommunens saksystem. Ligger på Flora Kommune sine hjemmesider, men kan sikkert like godt ta kontakt med dem direkte.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Brygga ved Storevatnet
InnleggSkrevet: Fre Jul 05, 2013 12:43 am 
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Brukerens avatar
Innlegg: 155
Bosted: Florø
Ettersom det tilsynelatende overhode ikke har vært noe aktivitet fra båtavdelingen i Sunnfjordrc i det siste, og planlagte stortreff på storevannet bare ble snakk, annser jeg at båtavdelingen ikke eksisterer lenger. Er dette tilfelle eller ligger dere bare på latsiden i beste båtsesongen? Jeg tenker tilbake et par år da vi startet sesongen i sidelengs sludd med kald pølse på bålet og igenting stoppet oss fra en artig samling.
Jeg har mest av typen "ulovlige" båter som jeg ikke kan kjøre på storevannet utenom disse samlingene. Dette har jeg respektert hele veien etter de nye reglene kom for å skåne klubben. Men nå som alt virker helt dødt, annser jeg at klubben ikke bryr seg og da gjør ikke jeg det heller og kommer til å ta i bruk storevannet igjen. Dette synest jeg er dumt da klubben tidligere jobbet bra opp mot kommunen for løyve, men det er ingen poeng i å ha en stor båtpark og ikke få bruke den.

Om klubben jobber med dette og jeg er helt på bærtur her, må dere bare bjeffe tilbake, men slik jeg ser det nå er Storevannet fritt fram på eget ansvar igjen.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Brygga ved Storevatnet
InnleggSkrevet: Man Jul 08, 2013 11:46 pm 
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Brukerens avatar
Innlegg: 104
Bosted: Florø
Heidu. Beklager at det har tatt nokre dager før du får svar, men håpte lenge at andre skulle ta et tak her :)
En kan vel sei såpass at båtavdelingen finnes, ivertfall finnes det båtmedlemmer i Sunnfjord RC-klubb. Det er vel heller slik at det beklagelig vis ble slik at vi har en ikkje-fungerende avdelingsleder for båt, så dermed ligger hele båtavdelingen på latsiden ja. Det er nå engang slik at klubben på sett og vis skal være frivillig, og vi andre i styret har vært meget avventende på at avdelingen skal ta tak i de tingene som har vært planlagt siden årsmøte. Det er veldig beklagelig ovenfor dei medlemmane som er i klubben pr idag, og for det arbeidet som hittil er lagt ned for å kunne bruke vatnet. Sjølv om eg er styreleder kjenner eg ikkje til saksgangen Thomas har hatt med kommunen, anna enn dei dokumenta eg har lese, og eg er usikker på kva som vil skje vidare der no når den midlertidige tillatelsen går ut i haust. Eg veit ikkje sjølv om vi kjem til å ta den kampen vidare, eller kva vi gjer. Når vi har arrangert større treff har vi alltid meldt frå om dette til kommune, politi og som "nabovarsel" gjennom avisa. Og då har også dei "ulovlege" båtane vore lovlege.

Kva som vil skje når du som enkeltperson, uavhengig av klubben, køyrer båt på vatnet, veit eg ikkje. Eg vil ikkje sei her at du berre skal sette igong med det, for slik det er idag ligg det retningslinjer for vatnet fram til 01.10.13
Kva som skjer når løyvet går ut i haust - då er det kanskje fritt fram? ... einaste som skjer då er at du vil få ein klage på deg, eller tar eg feil?

Når det kjem til treff på Storevatnet kjem vi andre i styret til å sørge for at det skjer iløpet av sommaren som er igjen. Dette vil være noko væravhengig, men håpar på at det i alle fall skal skje før Eikefjorddagane. Det vil og være avhengig av kva tid dei få båtmedlemmane vi har no er i Florø, då vi har dei som arbeider offshore.

MERK! Vi har enno ikkje diskutert noko av dette i styret, og andre skal få mulighet til å både argumentere og kunne ta denne kampen med kommunen om dei det vil.

_________________
Nina Steindal - Styreleder og økonomiansvarlig

Nina :)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Brygga ved Storevatnet
InnleggSkrevet: Søn Jul 21, 2013 4:03 pm 
Bygger selv!
Bygger selv!
Brukerens avatar
Innlegg: 33
Bosted: Florø
Er dette med retningslinjer (for slik det er idag ligg det retningslinjer for vatnet fram til 01.10.13)
gått ut som offentlig for alle som ser seg bruk i storevatnet, eller er det et skriv som klubben mottok gjennom tjenestevei oppimot saken som Stenbakk kjørte ?


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Brygga ved Storevatnet
InnleggSkrevet: Søn Jul 21, 2013 9:01 pm 
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Brukerens avatar
Innlegg: 155
Bosted: Florø
Sånn eg forstår det, e retningslinjene kun for klubben. Om du som ikkje medlem av klubben bryte retningslinjene klubben har fått, vil du nok i verste fall bare fã en klage av vedkommande(eg skal ikkje nevne navn, så Odd Standal kan føle seg heilt trygg) som starta heile saka. Vi andre som ikkje har vært medlem i klubben har holdt oss unna med hensyn til klubben. Men om klubben ikkje nytta seg av løyven, e det heller ingenting å ta hensyn til.

No ser eg jo at det omsider e planlagt et sommertreff fra klubben, og det e jo supert. Men synst det e på barnehagenivå barnslig av Thomas og rett og slett fordufte og legge igjen ansvaret på de resterande i styret som har nok av andre ting å gjøre. Klubben e riktignok som Nina sie frivillig, og en kan ikkje forvente for masse, men om Thomas ikkje ønska/har tid til klubben, burde han hvertfall være mann nok til å gi beskjed om det så styret veit ka de kan forholde seg til og gjøre videre plana.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Brygga ved Storevatnet
InnleggSkrevet: Man Jul 22, 2013 6:37 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Voldtsomt til syting og klaging det er når det ikke skjer noe, men når man prøvde å få til noe tidligere var det særs få som engasjerte seg og stillte opp.

Hva som skjer og ikke skjer rundt meg og min stilling er forøvrig ikke noe å skrive slikt om offentlig siden du ikke vet noe om dette. Om andre styremedlemmer er ute og snakker om ting de ikke burde snakke om med utenforstående er det i såfall synd siden det er med på å skade mer enn reparere. Dette er en sak mellom meg og styret. Det er ingen ting som står i veien for at du selv kan ta initiativ til å arrangere noe BrynjarKvam.

Angående saken rundt brygga vet jeg ingen ting mer enn det som står i skrivene jeg har gjort tilgjengelig for styret. Så når løyvet går ut er det opp til klubben å ta den saken videre. Tviler på at kommunen vil gå inn og ta den opp igjen frivillig.

Å si at når man ikke er medlem av klubben kan man hevde ignoranse, men samtidig poste her på forumet, blir nok litt dumt. Miljøet i Florø er ikke større enn at alle har fått med seg dette vedtaket. Det er forøvrig gjort offentlig gjennom kommunen sitt sakssystem, men om man kan kalle dette lett tilgjengelig er vel heller en annen sak.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Brygga ved Storevatnet
InnleggSkrevet: Man Jul 22, 2013 8:57 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Thomas skrev:
Hva som skjer og ikke skjer rundt meg og min stilling er forøvrig ikke noe å skrive slikt om offentlig siden du ikke vet noe om dette. Om andre styremedlemmer er ute og snakker om ting de ikke burde snakke om med utenforstående er det i såfall synd siden det er med på å skade mer enn reparere


Sikter du til noe her Thomas? Det har blitt lagt opp til dialog med deg siden mai. Når du ikke viser noe interesse for hva som skjer, eller for å gjennomføre planlagte aktiviteter, så mister du all respekt. Om det er utelukkende meg du har problemer med, så finnes det veier rundt den problematikken som ikke er den veien du har valgt. Vi andre i styret som holder kontakt med våre medlemmer forteller om hva som skjer. Ikke nødvendigvis alle detaljer, men at du rett og slett har gitt faen, som er den rene og skjære sannhet. Ikke kom 3 måneder etterpå og vær frekk i kjeften. Om noe, så burde du ha vært ydmyk og bedt om unnskyldning til medlemmene dine for å gi pokker i planlagte aktiviteter. Oppførselen din har vært ytterst egoistisk og barnslig, noe du beviser i å la en diskusjon flyte ut til å gjelde alle aktiviteter du var involvert i, både båtkjøring og bilkjøring. Folk lurer på hva som skjer, og når du ikke forteller noe, så gjør andre det. Og sletting av vennskap med meg på FB, det er bare lavmål. Om det er meg som er årsaken, så kunne vi ha ordnet den saken uten problemer.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 46 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC