Nå har jeg knotta i en times tid på ny radio, og kan trygt si at det å sette opp modeller vil ta kortere tid. Større skjerm gir plass til mer info, og radioen har mange smarte løsninger pluss en logisk meny, noe som igjen gir en fin flyt i knottingen. Jeg kjenner meg godt igjen fra da jeg hadde JR PC9X2, så logikken i menyen falt fort på plass igjen.
Radioen er lekker av utseende, men kanskje litt tyngre og større enn jeg trodde. Modulene for DSM2, DMSS og SPCM er nå testet, og alt fungerer flott. Jeg kommer naturligvis ikke til å fly så mye med SPCM, men jeg har en 7-kanals og 10-kanals synthmottaker som jeg skal bruke til to FPV-modeller. Utover dette blir alt 2.4ghz. Det føles veldig bra å nå ha en radio som håndterer det meste, samtidig som den er moderne og har mange finesser som skal bli kjekke å ta i bruk. Når det gjelder telemetridelen så skal det handles inn noen temperatursensorer, det er nok første egenskapen som skal tas i bruk.
Kofferten fra JR ser også ut til å holde høy kvalitet. Nå skal innmaten tilpasses litt, slik at jeg får plassert modulene så godt som mulig. Alt i alt er jeg kjempefornøyd med radio og tilbehør, nå gjelder det bare å få over noen modeller slik at jeg kan komme meg ut og fly