Tror du misforstår meg litt. Kvalitetsbatterier fra Kina er en ting, kinabatterier er noe annet, akkurat som jeg skrev i innlegget før. Selvfølgelig er det mye topp kvalitet fra Kina.
Nå var ikke meningen med tråden at folk skal bli fornærmet, men heller at det er lurt å dobbelsjekke batteriene sine. "Kinaprodukt" er et slanguttrykk som har vært brukt i mange år, spesielt i brunevarehandel, da f.eks varer fra Taiwan ikke hadde så godt rykte på seg for en del år siden. Selvfølgelig har kvaliteten endret seg over årene, men uttrykket henger igjen. Hvis dette forvirrer noen, så er det ikke tiltenkt slik. Kina er bra greier det
Når det gjelder prisforskjell så kostet de aktuelle batteriene ca 96,- pr stk, uten noe ekstra kost inn til landet. Noe lignende fra f.eks Haiyin hos elefun ligger på 149,-. Så at et noenlunde likt batteri koster en 50-lapp mer innenlands synes jeg ikke er så ille. Og på de 96,- så må en vel regne med noen kroner ekstra i form av frakt og gebyr også.
Om du er fornøyd med batteriene dine så er jo det flott for deg, men jeg har ikke samme opplevelse som deg. Jeg har vel kanskje 6 batterier fra Turnigy som jeg er fornøyd med, resten er jeg ikke fornøyd med i det hele tatt. Jeg har et par nano-tech som funker fint, og et par av en serie under nanotech som også fungerer veldig bra. Men så har jeg noen andre tilfeller som suger. Tror jeg har 12-14 batterier fra Turnigy, og har hatt tull med halvparten. Ett batteri ankom dødt, og et par batterier med død celle om jeg ikke husker helt feil. Garanti eller ikke, jeg gidder ikke bruke tid på billige batterier, og har egentlig heller ikke lyst til å ha noe i retur som jeg ikke stoler på.
Men igjen, denne tråden skulle bare vise et tilfelle jeg hadde der flyet mitt fint kunne blitt pulverisert om jeg ikke hadde oppdaget feilen. Så sjekk batteriene