Jau, sant nok, 35mhz er godt utprøvd. Men det har også ført til at 2.4ghz blir rævkjørt av utfordringer og tester hele tiden. 2.4ghz-systemene gjennomgår vesentlig hardere prøver nå, nettopp fordi at folk tenker "er det virkelig så bra?". Selvfølgelig er det jo hendelser der også, men veldig ofte skyldes det feil bruk osv. Men siden du velger å "teste andre veien", prøver du da å perfeksjonere det gamle systemet? Hmmmm.......foretrekker du farge-tv eller sort/hvitt?
Såvidt jeg vet, så er det vel ingen som har påstått at de tidligere spektrum-versjonene funker i båt? Folk har vel heller tatt det som en selvfølge, men du kunne bare spurt Yalla. Jeg kan godt fortelle deg at det ikke funker. Men spektrum har kommet med en båt-mottaker til DX3S, og denne skal nok gjøre jobben sin. Det er jo ikke så lenge siden dette systemet ble tatt i bruk, og det dukker nok opp scenarioer som må jobbes med, men 2.4ghz har kommet for å bli.
Spektrum har også egne mottakere for montering i karbonkropper, så mye av 2.4ghz-surret dreier seg vel bare om å velge rett utstyr til rett jobb. Jeg har som sagt aldri hatt noe tull med signalforstyrrelser på min DX7, men på 27, 40 og 35mhz er det en annen sak. Har dessverre laget meg en mening om det gamle krystallsystemet, og det er at det bør fjernes, på lik linje med 50-øringen