Jeg har nå fått trykt litt på radioen, og må si at jeg gleder meg til å ta den i bruk. Selve betjeningen med scrollehjulet gjør at navigeringen er lekende lett. I et og samme bilde i menyen kan jeg f.eks justere travel, sub trim, reverse og speed på en utrolig lettvint måte. Grafisk viser skjermen ganske mye informasjon også, og dette er klart med på å gjøre alt lettere. Timersystemet er kjempefint, her kan jeg aktivere timer med forhåndsinnstilt gasspådrag, f.eks ved 20% throttlestikke. Timeren kan også settes slik at den starter når en kommer over 20% og stopper når en kommer under 20% for hver gang en beveger throttlestikken over eller under %-verdien. Timeren kan også settes slik at den starter når en kommer over forhåndstilt grense for så å fortsette til tiden har telt ned uavhengig om en beveger throttlestikken over eller under forhåndstilt grense. Varsel for nedtelt tid kan være enten med lyd eller vibrasjon, eller begge deler. Samme alarmtyper blir brukt når en har aktivert telemetrisystemet, slik at f.eks radioen vibrerer hvis motoren blir for varm på fuelhelikopteret. Alle varselverdier setter en selv.
I helimodus så har kontrollen også muligheten for justering av kurve på halerotor, det blir litt moro å prøve. Kontrollen har også en egen governor-setting som f.eks kan settes sammen med flightmode. Jeg har iallefall en del småtteri som skal prøves ut på denne kontrollen, selve telemetrien kommer jeg til å sette opp på T-rex 700 først og fremst, så får jeg se litt på hvilke andre modeller som skal få den funksjonen.
Spektrum har nok laget en hit med denne radioen...

EDIT: når jeg fikk kikket nærmere på funksjonen angående kurve på halerotor, så har denne utelukkende sammenheng med bruk av gyroer i non-heading hold, så den ble ikke interessant. Bare en grei detalj å ha i radioen, men ikke noe som jeg kommer til å bruke foreløpig iallefall.