Dato/klokkeslett: Fre Mar 29, 2024 7:04 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 10 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Stressballens JR 11X Zero
InnleggSkrevet: Man Sep 10, 2012 5:24 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Da har jeg faktisk bestilt meg en ny radio. JR 11X Zero med oppdatert software er i bunn og grunn det samme som en 12X, bare med en kanal mindre. Jeg kommer fremdeles til å beholde min DX8, den skal brukes til BNF-modeller og annet moro. JR'n skal jeg bruke mer på spesifikke saker.

Jeg har ventet en god stund på denne utgaven av 11X. For noen måneder siden var det rett før jeg kjøpte, men så fant jeg ut at det ville komme en modulbasert versjon som da åpner dørene for DMSS, DSM2 og PCM/PPM. Det betyr at jeg kan bruke JR sitt eget 2.4 system, men også Spektrum sitt. I tillegg vil jeg kunne kjøre 35mhz, kanskje dette kan være litt greit med tanke på FPV.

Jeg har også bestilt en 8-kanals DMSS mottaker som skal brukes på Henseleit Rigid, og annet tilbehør som koffert er også bestilt. Så det blir en ganske komplett pakke ut av hele greia, og mitt fremtidige behov for radioutstyr og muligheter er godt dekket.

Så da er det bare å vente noen dager til godsakene kommer :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens JR 11X Zero
InnleggSkrevet: Man Sep 10, 2012 5:47 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 437
Bosted: Førde
XG8'en min har i hvertfall funka helt upåklagelig siden start i motsettning til DX8'en med sine recalls før den ble ok...

_________________
TDR 2012, Alees Rush 750 @ 14S, Ming Da MD6 @ 7S, Ming Da MD7 @ 14S, Pantera 50 XE/FBL @ 10S og diverse annet :)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens JR 11X Zero
InnleggSkrevet: Man Sep 10, 2012 5:59 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Ja, JR tester nok sakene sine ut litt lenger tror jeg. Når det gjelder min egen DX8 så har jeg sluppet unna problemene, og er godt fornøyd med den. Men jeg skulle hatt flere kanaler, og det er kanskje min hovedårsak til innkjøp av ny radio. Jeg har tidligere hatt JR PC9X2, og likte denne godt også. Jeg holdt på å kjøpe 11X da den var med DSM2, for jeg ser at jeg bare elsker BNF modeller fra E-flite/hobbyzone/parkzone, og den hadde jo i tillegg noen ekstra kanaler. Men jeg er glad for at jeg fikk nyss om den nye versjonen 11X, det var akkurat i tide. Spektrum DX18 var også alternativet nå, men jeg kom frem til at det holdt med 11 kanaler, pluss at jeg fikk muligheten med PCM/PPM, og både DSM2 og DMSS. Ble egentlig et enkelt valg. Men får jeg behov for mer enn 11 kanaler nå, så blir jeg sur :mrgreen:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens JR 11X Zero
InnleggSkrevet: Man Sep 10, 2012 7:00 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 437
Bosted: Førde
Men hvorfor ikke XG11 da forresten ? Er ikke dei modul basert på samme viset ? (bare tenker siden det er en vesentlig nyere radio)

_________________
TDR 2012, Alees Rush 750 @ 14S, Ming Da MD6 @ 7S, Ming Da MD7 @ 14S, Pantera 50 XE/FBL @ 10S og diverse annet :)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens JR 11X Zero
InnleggSkrevet: Man Sep 10, 2012 7:12 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Tror ikke XG11 er modulbasert. Den har vel kun innebygget DMSS-modulasjon? 11X kom først med DSM2, og i andre omgang oppdatert med samme software som XG11, men i tillegg modulbasert. Da følger det jo faktisk med DMSS modul, DSM2 modul, pluss en 9-kanals DSM2 mottaker og en 11-kanals mottaker. Selv har jeg en JR 35mhz synthreceiver fra før, og har nå også bestilt JR synthmodul. Men i utgangspunktet er vel dette uansett mye mer radio for pengene enn XG11, selv om XG11 i seg selv er en kanonradio.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens JR 11X Zero
InnleggSkrevet: Man Sep 10, 2012 7:25 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 437
Bosted: Førde
Tror jeg får la være å begynne med skala ting slik at jeg klarer meg med 8 kanaler :)

Selv om det frister veeeldig å bygge ett skala heli men har hverket tid eller plass :p

_________________
TDR 2012, Alees Rush 750 @ 14S, Ming Da MD6 @ 7S, Ming Da MD7 @ 14S, Pantera 50 XE/FBL @ 10S og diverse annet :)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens JR 11X Zero
InnleggSkrevet: Tor Sep 13, 2012 11:10 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Bare 1 dag igjen nå, faen så jeg gleder meg til å begynne knottingen. Mange muligheter som åpner seg nå med denne radioen. Ser for meg noen koselige kveldstimer for å lære funksjoner :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens JR 11X Zero
InnleggSkrevet: Fre Sep 14, 2012 7:45 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Nå har jeg knotta i en times tid på ny radio, og kan trygt si at det å sette opp modeller vil ta kortere tid. Større skjerm gir plass til mer info, og radioen har mange smarte løsninger pluss en logisk meny, noe som igjen gir en fin flyt i knottingen. Jeg kjenner meg godt igjen fra da jeg hadde JR PC9X2, så logikken i menyen falt fort på plass igjen.

Radioen er lekker av utseende, men kanskje litt tyngre og større enn jeg trodde. Modulene for DSM2, DMSS og SPCM er nå testet, og alt fungerer flott. Jeg kommer naturligvis ikke til å fly så mye med SPCM, men jeg har en 7-kanals og 10-kanals synthmottaker som jeg skal bruke til to FPV-modeller. Utover dette blir alt 2.4ghz. Det føles veldig bra å nå ha en radio som håndterer det meste, samtidig som den er moderne og har mange finesser som skal bli kjekke å ta i bruk. Når det gjelder telemetridelen så skal det handles inn noen temperatursensorer, det er nok første egenskapen som skal tas i bruk.

Kofferten fra JR ser også ut til å holde høy kvalitet. Nå skal innmaten tilpasses litt, slik at jeg får plassert modulene så godt som mulig. Alt i alt er jeg kjempefornøyd med radio og tilbehør, nå gjelder det bare å få over noen modeller slik at jeg kan komme meg ut og fly :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens JR 11X Zero
InnleggSkrevet: Søn Sep 16, 2012 1:42 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Har nå begynt å bli litt varm i trøya på bruken av radioen. Fryd og glede, denne er kjekk å knotte på. Jeg kan tilpasse radioen til alt mulig, tildele kanaler til hvilke som helst brytere, også lage bryterfunksjoner på stikkene. Autotildeling av kanal er en utrolig kjekk funksjon, jeg bare merker kanalen i menyen, og vipper fysisk bryteren jeg vil ha den på, så er den tildelt. En annen kjekk funksjon er at jeg lager "my list" på hver modell. Dette betyr at du plukker ut de punktene du vil ha fra hovedmenyene, og legger dem inn en egen liste på hver modell. Så istedenfor å scrolle seg igjennom alle valgene, så legger man enkelt og greit de valgene man vil ha inn i en egen meny.

Noen ting jeg må se litt på er senderbatteriet, der kunne jeg tenkt meg Life eller noe i den dur. En annen sak er balansen i radioen. Den er helt perfekt når jeg kjører 2.4ghz, men når jeg setter i 35mhz modulen og drar ut antenna, så blir det en annen sak. Må sikkert sette på et adapter til nakkestroppen som tillater original plassering av nakkestropp også. Jeg synes også at sidene/forkant av radio er litt glatt, altså den delen som ligger i håndflaten når en bruker pinch-grep. Må muligens legge på noe anti-skli der. Sist men ikke minst, så vurderer jeg å endre litt på måten jeg holder radioen på. Bare en justering av nåværende holdemåte, men vaner kan være vonde å vende, så det kan bli litt vanskelig. Skal se litt på det.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens JR 11X Zero
InnleggSkrevet: Søn Sep 16, 2012 2:17 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Høres ut som om det er en del likt i menyen her opp mot FX-20'en min. Spesielt det med å lage til egen menyliste pr modell. Veldig kjekt! Er vel 8 eller 10 valg jeg kan ha på egendefinert meny.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 10 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC