Den regulatoren du har testet, skulle den tåle 60A kontinuerlig, eller var dette spisseffekt? Hvis motoren skulle trekke 40A på full guffe, så menes det nok innenfor normal belastning ja. Som du sier, hvis den i tillegg jobber tungt, så trekker vel motoren vesentlig mer.
Jeg vet at Norwegian Modellers har en i sortimentet sitt som tåler 40A kontinuerlig og 70A spisseffekt, kanskje det er noe? Og det er gjerne en ide å sende en mail til NM, de har jo holdt på med båter en del år, og vet sikkert om hva som finnes av litt grovere saker.
Hvilket drivbatteri bruker du forresten?
En annen ting, har du gått over plugger og tilkoblinger? Er det noe jeg har lært fra mindre fartsregulatorer, så er det at det finnes mange plugger og tilkoblinger som er som flaskekorker. For dårlig kontakt og for lite tverrsnitt gjør at elektronikken koker fort over. Jeg har fjernet slike problem mange ganger bare ved å gå over ledninger og plugger, og bytte dette til sterkere saker. Men klart, det har jo vært i mindre skala, men også med stort strømtrekk.
_________________ Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil
DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!
|