Dato/klokkeslett: Lør Mai 04, 2024 8:29 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 10 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Hitec servo 645=dårlig servo??
InnleggSkrevet: Tir Aug 05, 2008 11:16 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Hadde montert en flett ny servo i U-can-do Giant. Ikke mange turene på dette flyet, men allerede nå har ene servo'n sviktet. Har en del til av denne servo-typen på dette flyet. Har sjekka alle sammen og fant en til som hadde tendenser til feil. Bytta ut to servoer. Disse servoene må være fantastisk dårlige... Ingen andre servoer som jeg har hatt har sviktet etter bare et par timers bruk..... Tror jeg vil skifte ut alle Hitec servoene etter hvert. Hadde nemlig et tilsvarende problem med en Hitec 945 også. Dette er "svindyre" servoer som ikke funker så lenge :cry:

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Hitec servo 645=dårlig servo??
InnleggSkrevet: Tir Aug 05, 2008 11:34 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg vet at Pett4 har gått igjennom 2 eller 3 stk HS-645 på styringa på sin Hellfire, men det er jo Pett4, så ikke godt å si hvorfor de tok kvelden. Selv har jeg meget bra erfaringer med HS-645, det har vært en gjenganger i monstertrucks opp gjennom tiden, og har gjort nytten der. Jeg har også solgt en god del av disse uten å ha hørt om noe uvanlig. Kanskje du bare har vært veldig uheldig?

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Hitec servo 645=dårlig servo??
InnleggSkrevet: Søn Aug 10, 2008 8:41 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Jeg kuttet ut Hitec 645 for flere år siden og gikk over på futaba servoer i bilene mine etter å ha hatt havari på 3 stk Hitec 645 på kun kort tid. Har ikke fått havari siden;-) Når de også tar kvelden etter kort tid i et fly så er det liten tvil om at det må være laber kvalitet :(

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Hitec servo 645=dårlig servo??
InnleggSkrevet: Søn Aug 10, 2008 10:08 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Hehe, kanskje du og Yallaair er litt spesielle? Jeg har sett hva du utsetter bilen din for :mrgreen:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Hitec servo 645=dårlig servo??
InnleggSkrevet: Søn Aug 10, 2008 11:27 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
You got it 8) Men Futaba servoene virker ennå :wink:

Fly er uansett MYE snillere mot servoene enn en bil er, og likevel................. :oops:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Hitec servo 645=dårlig servo??
InnleggSkrevet: Søn Aug 10, 2008 11:38 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Må bare skye inn at denne servo'n sluttet å virke etter bare et par timers drift i en MEGET snill U-Can-Do.... Ikke noe pes med high toruqe eller sølevann der nei... Du kan ikke se på servo'n at den har vær montert i noe som helst!!!! Men dei andre servoene til "gi-bort-pris" holder fortsatt hehe :lol:

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Hitec servo 645=dårlig servo??
InnleggSkrevet: Tir Aug 12, 2008 3:52 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Kjører sjølv 645 servoer på rorene i båtane mine.. Har bytta eit par ganger på grunn av vannskade :oops:
Men utenom det har eg bare gode erfaringa med den typen.. Men er jo sjølvsagt ikkje sikkert det blir like mykje belastning i ein båt..?

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Hitec servo 645=dårlig servo??
InnleggSkrevet: Tir Aug 12, 2008 4:35 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Er vel bare disse flygutta som ikke gir de noe å jobbe med ;) Har hatt to i min savage uten noe problem. Nå har jeg puttet den ene i Hiluxen på styringa, og den andre havner vel på gass/brems på Hellfire. Men det er kjedelig når sånt tar kvelden så fort da, jeg kommer nok til å gå for futaba sine servoer fremmover uansett.. Gikk de rett i søpla, eller prøvde du med en retur til salgssted?

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Hitec servo 645=dårlig servo??
InnleggSkrevet: Tir Aug 12, 2008 8:07 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Ingen retur.. vil bare få en ny 645 hehe, tar ikke sjangsen på å bruke dei i fly. Har fått langt bedre erfaringer med noen "no name brand" servoer som virker langt bedre både på styrke, speed og sentrering. Holdbarheten til disse er også testet og funnet like bra eller bedre enn dei fleste andre servoer..... Prisen er bare en brøkdel :D

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Hitec servo 645=dårlig servo??
InnleggSkrevet: Tir Aug 12, 2008 9:24 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Hehe, ingenting er bedre enn det! :) Men da har du i alle fall noen i utgangspunktet gode servoer ledig til en litt mindre kritisk oppgave, og så har du jo reservedrev og alt i den/de som har røket :)

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 10 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 8 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC