Dato/klokkeslett: Søn Mai 04, 2025 7:32 pm

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 386 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 26  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Need for speed
InnleggSkrevet: Søn Feb 08, 2009 9:30 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Hehe, dette høres jo lovende ut.. :D

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!

Topp
 Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: Lør Feb 21, 2009 7:57 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Nå er min ekspertise bestillt til et oppdrag :D Yallaair har innsett at hans planer om en isoporvinge med 50 nitromotor blir bare tull og vas (slik jeg har sagt hele tiden) og siden jeg har kompetansen og utstyret så har han kallet meg bort for å hjelpe han med å bygge vingen hans. Han har jo ikke noen av de nødvendige komponenter så jeg har sammlet sammen litt rask som jeg har liggende å slenge. viktigste komponenter først og så nedover: Sekspakning med øl, to stk nye store bl. motorer, 70 Amp regulator, kabler for seriekobling av to stk batterier, propeller og litt div. Ved hjelp av dette samt min viten på området raske vinger så skal vi nok få han i lufta. Han virker veldig usikker, men jeg bakker han opp så godt det lar seg gjøre, det er jo alltid litt usikkerhet når man føler seg fram på det ukjente :lol:

Rapport kommer forhåpentlig i morgen....... 8)

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]

Topp
 Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: Søn Feb 22, 2009 12:52 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar

Topp
 Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: Søn Feb 22, 2009 1:08 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Vingen er ferdig og det samme er min kongemotor. Den var kun oppgitt til 260 watt og vi pushet den forbi 1000 watt med 6 celler. Den ble naturligvis god og varm, men ikke verre enn at det burde gått greit, men den tok kvelden :lol: Da var det frem med den andre litt mindre motoren og den ser ut til å takle det bra på 3 celler og gir nok skyv til å dra rett til himmels :shock: Det blir morro i morgen å se om skiten lar seg kontrollere, dette er jo egentlig et seilfly som ikke skal ha motor. Hvis vi har truffet noenlunde med tyngdepunktet så bør det gå greit 8)

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]

Topp
 Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: Søn Feb 22, 2009 1:30 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Hææææ????? kompetanse??? bestille hjelp??? Hvem var det som maset få blodet rant fra ørene mine??? Jeg måtte jo bare si at du fekk lov å prøve noe av utstyret ditt på vinga mi!!!! Halloooo!!! du skulle bare sett uttrykket når din "über-elektromotor" ble mata med over 1kW power!! Du ble overlykkelig i 0,2sek før det vart slutt hehe!!! Men jeg tror vi har funnet et rimelig ok oppsett. 3s og 2300mah og ca 450W. Blir artig å teste i morra hehe!

Litt raskere

Topp
 Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: Søn Feb 22, 2009 10:37 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Det var 1 kilowatt på kun halv gass faktisk 8) 8)

Topp
 Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: Lør Mar 14, 2009 10:47 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Etter å ha brennt opp alle motorene jeg hadde til Zagi så måtte jeg ty til originalmotoren. Den klarer brasene uten nuclear melt-down :lol: , men det blir for tamt og kjedelig i lengden. Nå når jeg var kommet halvveis nedi rødvinflasken så fikk jeg en åpenbaring :idea: Jeg skjønner godt at kunstnere/forfattere er mest produktive etter litt vin :lol: Jeg kom ihug kongemotoren som er tiltenkt en fremtidig Multiplex Funjet, den burde være mulig å skvise på plass i Zagien :!: Som tenkt så gjort og nå sitter det en betydelig større motor med høy kv (3900) på plass i vingen. Tyngdepunktet blir sikkert helt greit siden den var fremtung fra før av. Jeg satte på den minste propellen jeg hadde for å holde amp trekket under 40 så jeg ikke svir av ESC`n. I følge reviews så skal den trekke ca 39 amp med en 4.1-4.1 propell og da er jeg såvidt under 40 som er limiten på min ESC. Etter lyden å dømme så er dette betydelig sprekere enn tidligere forsøk og det blir grisemorro å teste det i morgen. Håper at batteriene klarer å mate nok føde til motoren ellers må jeg ty til større pakker også :shock:

Topp
 Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: Søn Mar 15, 2009 12:55 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Hehe......du er deg selv lik.... :D

Topp
 Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: Søn Mar 15, 2009 11:45 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Success :D Dette er nok den ultimate kombinasjonen i min vinge. Den går styggfort og bråker som bare rakkeren og motoren var bare såvidt lunken da jeg landet. Det ble riktignok ikke fullgass hele tiden for jeg måtte holde støyen på et akseptabelt nivå siden det var tidlig formiddag og dønn stille i nabolaget :lol:

Topp
 Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: Søn Mar 15, 2009 12:48 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Gratulerer :D

Hva nå? :mrgreen:

Topp
 Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: Søn Mar 15, 2009 1:59 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
jetfly :wink:

Topp
 Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: Søn Mar 15, 2009 4:49 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
sukk! :roll:

Litt raskere

Topp
 Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: Tor Jun 11, 2009 11:12 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Gammel tråd, men nå er noe nytt på gang igjen. Zagien min begynner å bli litt sliten, men jeg regner med at den tåler litt mer, og har derfor bestillt en rå firecellers pakke. Nå regner jeg med at det blir betydelig mer turtall, speed og støy :shock:

Jeg lurer på om jeg mister styringen hvis jeg brenner opp ESC`n, eller om kun motoren kutter :?:
ESC`n er vel egentlig pushet til sine 40 amp med 3 celler og det blir muligens litt mye som skal igjennom den når det blir 14.8 v istedenfor. Jeg skal begynne med en 4.1-4.1 prop for å holde amptrekket nede sånn til å begynne med, og så føle meg forsiktig frem slik jeg pleier til noe tar fyr :lol: :lol:

Topp
 Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: Tor Jun 11, 2009 11:52 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Dette høres bra ut, Zagi'n må jo ende sine dager med en smell :D

Topp
 Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: Man Jun 22, 2009 8:12 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Jeg fikk min nye 14.8v pakke i dag og koplet den til Zagien sammen med amp meter. Den pushet 800w og 60 amp :shock: :shock: . Da har jeg litt over 1 hk på et fly som veier under 400 gram. Jeg må nok oppgradere ESC`n til hvis jeg skal ta ut denne effekten over tid. Jeg heiv på en mindre propell og skal tesfly litt med den og se det an litt. Skal måle turtallet i morra, men her må det også brukes hørselvern for det gneller i ørene mine enda etter kun to sekunders test. Tannlegeborr på åndssvakt høy guffe er det som best beskriver lyden :lol:

Topp
 Avlogget Profil  

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 386 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 26  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC