Dato/klokkeslett: Søn Mai 04, 2025 7:53 pm

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 386 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 26  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Need for speed
InnleggSkrevet: Man Jun 22, 2009 8:15 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Hvilken KV og propell kjørte du da??

Litt raskere

Topp
 Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: Man Jun 22, 2009 8:19 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Satan der var du kjappt ute :lol:

Samme motor som jeg har hatt en stund nå (har ikke brent den, enda :lol: ) 3900 kv og propellen som stod på ved test var 4.5X4.5 Nå har jeg byttet til 4.1x4.1 for å ta ned amptrekket litt.

Gleder meg sykt til å fly den i morra 8)

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]

Topp
 Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: Man Jun 22, 2009 8:25 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
hmm i teorien skal det oppsettet være mulig å oppnå 50000 RPM... pitchspeed overgår jo hva du vil få på noe annet. Har du kjpt en hel haug med fly som går saktere enn Zagi'n :lol: ???

Litt raskere

Topp
 Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: Man Jun 22, 2009 8:33 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Ja kanskje er det kun Zagien jeg trenger :lol: Jeg må nok til å skaffe meg en ny Zagi for den er meget slitt nå og lystrer ikke så kontant og fint på rorene lenger. Eller kanskje bør jeg kjøpe den Fun Jet`n fra Multiplex for å se om kanskje det er enda mer stas.

Jeg ser egentlig for meg en litt bedre bygget Zagi der jeg anstrenger meg mer for å unngå at noe stikker opp i luftstrømmen og streker. Batteriet må ligge andre veien enn slik jeg har det nå for å lage minst mulig motstand. Problemet her er at et 4 cellers batteri er tykkere enn vingen og kan derfor ikke graves helt ned.

Jeg er litt redd for at den nye 4 cellpakken gjør slik at alle mine 3 cellerspakker virker kjedelige og jeg må til å handle batterier for en haug med penger :oops:

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]

Topp
 Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: Man Jun 22, 2009 8:41 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar

Litt raskere

Topp
 Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: Man Jun 22, 2009 8:45 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Ja ja velkommer etter, dette har jo jeg holdt på med lenge, bare kjør på, men hvis du tror Zagien har lite motstand så får du sjokk når du får se Mini Tigershark, he he he :lol: Zagien ser ut som en hvetebolle ved siden av den 8) Laaaang vingekorde, myyye spissere vinkel enn Zagi og myyyyye tynnere vinge, you are in for a shock :shock:

Bildene du finne på nettet gir Tigersharken ingen rettferdighet, den er sinnsykt mye mer bøllete enn bildene viser 8)

Topp
 Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: Man Jun 22, 2009 11:12 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar

Litt raskere

Topp
 Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: Man Jun 22, 2009 11:16 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Men prinsippielt liker jeg ikke å kjøpe samme fly som deg. Dersom det blir tilfellet at jeg gjør det, så blir flyet mitt raskere enn ditt :mrgreen:

Nei, jeg får kjøpe noe som er litt annerledes enn ditt. Blankpolert overflate og "High power take out" oppsett :lol:

Litt raskere

Topp
 Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: Man Jun 22, 2009 11:21 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Ja lykke til, du har ingen enkel oppgave der. 36`n er jo helt sinnsykt glad i turtall, he he 8)

Topp
 Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: Tir Jun 23, 2009 10:41 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Ja, da har jeg flydd litt med 4 cell pakken. Jeg fløy først 5 pakker på 11.1v og merket med en gang at det var en god del mindre power og fart enn normalt pga at jeg har gått ned fra 4.5x4.5 til 4.1x4.1. Det høres ut som det omtrent ikke er forskjell på de propellene, men det er dramatisk forskjell i virkning likevel. Jeg var spennt da jeg heiv i den nye kraftigere pakken på 14.8v og da drog det avgårde som .an! Det skingret mer enn normalt og jeg klarte for første gang å fremprovosere flutter i et langt loddrett stup med full power. Dette sier meg at det gikk en del raskere enn tidligere oppnådd. Jeg er meget spennt på hva som skjer når jeg bytter tilbake til 4.5x4.5 propell igjen, da må det bli helt sinnsykt. Problemet er at ting og tang ble nokså varme selv med den minste propellen, så jeg må nok ha en 60 amp regulator på plass før jeg forsøker meg på dette. Motoren klarer seg muligens dersom jeg ikke tyner den max hele tiden. Jeg har regulator liggende så det er bare å hesje den på plass, den er temmelig mye større enn 40 amp`n, men den får sikkert plass likevel.

Jeg fikk ikke anledning til å sjekke turtall i dag for jeg glemte måleren hjemme da vi drog på jonsokfeiring med Zagien i bagasjerommet

Topp
 Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: Tir Jun 23, 2009 11:59 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Tøft. Kan tenke meg at det funket bra med 4-cellers ja.... :D

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!

Topp
 Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: Ons Jun 24, 2009 7:52 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Sjekket turtallet nettopp, 36 000 rpm statisk. det betyr at turtallet sikkert er over 40 000 rpm i stup :shock:

Topp
 Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: Tor Jun 25, 2009 12:00 am 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Helt rått!!!

Futaba 10C, Fun jet, Dago Red, Acromaster,Siren,Easyglider,U-CAN-DO 46,TRX Sumitt,Bandit VXL,Slash 1/16VXL,Raptor 50 Titan,T-rex 450 se v2,T-rex 500esp,T-rex 700n

Topp
 Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: Lør Jun 27, 2009 8:53 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Ja, nå er Zagien presset så langt det lar seg gjøre uten at den kommer ned i biter. Jeg flyttet om på batteriet og noen komponenter for å minske luftmotstanden. Gikk også opp fra 4.1x4.1 prop til 4.75x4.75, byttet fra 40 til 70 amp ESC og selvsagt 4 celler lipo.

Dette gikk ca likens som tidligere, men på kun halv gass :shock: :lol:

Jeg tok den opp et stykke og ga full pinne nedover og det tok ca 2 sekunder før denne lyden dominerte himmelen: Brrrrrrrrrrrrflabbaflabbaflabbarrrrr....... og hele Zagien vibrerte som noe av det groveste fra kondomeriet. Fikk av gassen i en fei og det gikk noen laaange sekunder før ting roet seg og flyet igjen ble styrbart, det hadde kurs rett ned i naboens tak :shock: Ble litt shaky i knærne der, he he. Jeg kan fly full gass rett opp, men ikke beint frem og iallefall ikke i stup, så nå er bristepunktet for Zagien nådd og det er vel på tide å begynne å tenke på den Fun Jet`n fra Multiplex 8)

Topp
 Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: Lør Jun 27, 2009 9:45 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Skrev ikke du tidligere at Zagi'n var oppbrukt da? Da møter den vel veggen fort når du tyner den skikkelig? Hvordan hadde det gått med en "frisk" modell tror du?

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!

Topp
 Avlogget Profil  

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 386 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 26  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC