Idag fylte jeg opp bilen til madammen med rc-utstyr før jeg selv dro på jobb. Vi avtalte det slik at hun skulle kjøre i steindalen med ungene, og så skulle jeg komme etter når jeg var ferdig på jobb. Jeg fylte selvfølgelig også opp bilen med rc, pluss et par hunder. Satset stort på å få en fin dag i steindalen med mye rc.
Det var faktisk perfekte forhold idag. Alt fra vindstille til noen vind-råser nå og da, men det var nesten bare deilig. Godt med litt kjølig luft innimellom. Det kom også noen små regnbyger midt oppi all sola, men det gjorde heller ikke noe. Jeg hadde med RCS MX2, Ultimate 40, T-rex 500/600/700, og til slutt en F-15 elektromodell med vifte. Jeg gledet meg stort til sistnevnte, det er første gang jeg har testet noe slikt.
Jeg begynte med RCS MX2 for å varme opp litt, og jeg digger det flyet mer og mer. Det fungerer alltid bra, men idag hadde jeg en litt ufin landing, og rev av den ene hengselen på sideroret. Så det må ordnes litt før det kan fly igjen. Easy fix
Så var det viftemodellen sin tur. Jeg kastet det igang, og dro på. Det fløy fint, og rollet bedre, men den store power'n uteble. Jeg fikk aldri noe særlig fart på det, og ble rett og slett skuffet. Jeg var klar for litt fart nå
Etter en stund landet jeg det, da kuttet jeg bare motoren og lot det glidefly helt til jeg traff bøen. Det gikk helt problemfritt, og flyet oppførte seg bra. Jeg byttet umiddelbart batteri, og kastet flyet i lufta igjen. Ville prøve med et annet batteri for å se om jeg fikk mer fart, men ingen forskjell dessverre. Det var kun en ting som ble annerledes på den andre turen, og det var at fartsregulatoren sa takk for seg
Landing nummer to ble en reprise av landing nummer en, bare litt lengre unna meg selv denne gangen. Fartsregulatoren har nok blitt overopphetet, og brant opp som følge av dette. Det er gjerne min egen feil, jeg lot ikke flyet få hvile etter første batteri, og gikk umiddelbart på igjen.
Jeg flydde et par tanker på Ultimaten, men ved landinga på tank nummer to var dessverre underlaget litt for dårlig, og humpene slo av understellet på Ultimaten. Det er også en easy fix, litt liming, så er dette i orden igjen.
T-rex 600 fikk jeg flydd et par tanker på, men på tank nummer to kom den første autorotasjonen. Motoren bare døde, og det skjedde i lav høyde, men jeg fikk rettet opp helikopter og landet greit. Noe hard landing, men kreftene var borte. Jeg byttet plugg og prøvde igjen. Forsøkte meg litt på tic-tocs, og så dør motoren plutselig enda en gang. Jeg hadde nok satt i en feil plugg, regner med at det var grunnen. Fikk autorotert enda en gang, og landet greit, litt mykere enn første gang
Fikk flydd en tank på T-rex 700 også, og motortemperaturen var helt nydelig. Det var noen rare lyder innimellom, men jeg hengte meg ikke mer opp i det. På tank nummer 2 kom det en rar lyd fra helikopteret, som om noen stakk et skrujern inni tannhjul i bevegelse, og øyeblikkelig etter døde motoren. Så da ble det en autorotasjon på T-rex 700 også. Det gikk også fint, men 3 autorotasjoner på samme dag er alt for mye.
Så det ble en litt crazy dag, defekt regulator på en F-15, avrevet hengsel på MX2, avrevet understell på Ultimate, 2 autorotasjoner på T-rex 600 og 1 autorotasjon på T-rex 700 (sannsynligvis med ødelagt motor)
Jeg hadde også med T-rex 500, og den fungerte helt knall. Det ble 2 batteripakker med mye herjing
Alt utstyr er egentlig helt og fint, det er små bagateller som må gjøres, men stort sett fornøyd med dagen. Det ble visst tatt noen bilder også, skal få lagt ut noen om det er noe bra