Dato/klokkeslett: Søn Mai 04, 2025 7:21 pm

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 386 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 26  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Need for speed
InnleggSkrevet: Lør Jun 27, 2009 9:50 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Har tenkt det samme, muligens vil det gå med en ny og fin en. Med de rette carbonstivene på rett sted så vil det nok la seg gjøre. Problemet mitt nå er at komponentene er så store/kraftige at det nesten ikke blir isopor igjen når man har gravd ut for å få dyttet nedi det som trengs, og da blir det heller ikke stivt nok. Denne egner seg nok best med 40 amp regulator og 3 celler, da har man mye morro og den tåler allt man kan finne på i lufta og det går jo ikke dårlig da heller akkurat 8)

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]

Topp
 Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: Lør Jun 27, 2009 10:30 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Nei sant nok. Å finne den perfekte komboen er nok ikke lett :)

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!

Topp
 Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: Man Jul 20, 2009 7:16 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar

Topp
 Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: Søn Des 13, 2009 10:58 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
På tide å blåse litt liv i denne tråden igjen. Jeg kom nettopp over en fiks ferdig "oppskrift" på et brutalt, men samtidig relativt billig oppsett til en Multiplex Funjet. Her skal det bestilles inn 1600W :shock: outrunner, ESC`n som jeg har skal klare 90 Amp peak i 10 sek (skal holde akkurat) så den begynner jeg med før jeg evnt. handler inn en på 150 Amp. 2200 mah 5 cell pakker på 40C constant og 50C peak (mulig jeg tar noen litt større). APC 7x6 prop. Dette oppsettet er målt til 88 Amp og 1490W på peak med APC 7x6 og radaren viser 131 miles ved skrå vinkel imot når det nærmer seg slutten på pakken. Piloten mener at reell fart er ca 140 miles dersom han hadde kommet rett på og litt tidligere før pakken har kommet over toppen i power.

Jeg har ikke vært helt klar over hvor stort dette flyet egentlig er og det jeg har liggende av batterier og motor som jeg trodde var stort er egentlig bare "helt greit". Den aktuelle motoren som jeg skal ha nå er akkurat så stor som det er mulig å presse inn. Får se å dra meg ned på Skala1 nå en dag og bestille denne Funjet`n som jeg har hatt lyst på alt for lenge, pluss at jeg må ha et søtt lite 15 size fly også.

Så fort alle komponenter er på plass skal jeg rive opp lufta her med 1.5 kilowatt, siiiiinsyk lyd og ca 224 km/t. Tror Zagien blir litt tam i forhold til hva denne skal bli 8) Undres på hva naboene vil si :lol:

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]

Topp
 Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: Søn Des 13, 2009 11:06 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Gi meg et hint i kveld om du kan, jeg skal sende inn ordre på noe annet til leverandøren på dette flyet imorgen, og da hadde det jo vært greit å få den med om de har den på lager. Finnes vel kanskje i flere versjoner, og da regner jeg med at du kun er interessert i utgaven som bare inneholder flyet?

Topp
 Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: Søn Des 13, 2009 11:12 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar

Litt raskere

Topp
 Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: Søn Des 13, 2009 11:39 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Ja, og høy spenning og lavere Amp :wink: Jeg vet jo alt dette, men frem til nå har det kostet for mye og veid for mye. Nå når batteriene er blitt billige og leverer 50C så er det blitt mulig å sette sammen et lett og kraftig oppsett uten å måtte selge huset, men flytiden blir selvsagt kort med kun 2200 Mah pakker. Dette er ikke et fly som innbyr til lange koseturer så det gjør ikke noe likevel og jeg har bestillt to stk av disse pakkene som en test. Hvis jeg føler at jeg kan gå opp på kapasitet så blir det vel et par på rundt 3000 Mah etterhvert.

Dette gleder jeg meg faktisk til å sette sammen selv om jeg egentlig hater å bygge 8)

Topp
 Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: Man Des 14, 2009 12:19 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar

Topp
 Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: Man Des 14, 2009 12:25 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Nei, dette stemmer nok bra det. De er av samme fabrikat som alle jeg har fra før og de har så absolutt hold hva de lover. Teknologien går stadig fremover og 40-50C er faktisk ikke blant toppen heller, det er bare det at markedet her hjemme ikke holder tritt med utviklingen og mange tror at 30C er toppers. Dette oppsettet er målt på amperemeter og lagt ut på forum sammen med video, så man ser at det er reellt.

Jeg må holde det litt hemmelig enda for å plage Yalla litt, men kanskje hiver jeg innpå linken her etterhvert slik at han får seg litt søvn igjen :lol:

Topp
 Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: Man Des 14, 2009 12:34 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Å kjøpe 20C pakker i dag blir nesten som å gå på videosjappa for å leige film på VHS :lol:

90C er tilgjengelig, men de koster :cry:

Topp
 Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: Man Des 14, 2009 12:57 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar

Topp
 Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: Man Des 14, 2009 9:27 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar

Litt raskere

Topp
 Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: Man Des 14, 2009 6:30 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Njaa.. Jeg tror vel egentlig ikke at du kan tyne den hotlineren din til mer enn 1500 watt, er ikke sikkert at motoren din klarer det heller og plass tilm så store batterier er det vel heller ikke. Min skal klare 1600w uten problem og av erfaring så vet jeg at man kan presse en del lenger i korte perioder. Men for å unngå for mye vekt så nøyer jeg med med 5 cell nå og 1500 watt, på videoen av dette oppsettet ser det absolutt ut til å holde til litt koselig søndagsflyging :lol:
Jeg ser ikke for meg at du kan klare å henge på dette med hotlineren din, her er det rett frem som gjelder og ikke stup :wink:

Det tok lang tid, men det var meget artig å lese igjennom denne laaaange tråden igjen. Morro å se hvor enige vi egentlig er selv om vi klarer å kjekle og bitche frem og tilbake over 14 sider :lol:
Ekstra morro å lese at du mente at min Zagi ville bli et fint sakteflygende innefly, vi vet jo at ikke det ble rett 8)
Samtidig er det kostelig morro å lese om dine trusler om denne vanvittige vingen du skulle utarbeide som skulle flise alt jeg kom opp med :lol: Hvordan endte det? Jo en grisestygg mongovinge som ikke fløy, men snarere flakset og bakset seg max 15 meter før den dundret i bakken, Null flyvedyktighet og da den endelig klare å være på vingene i mer enn to sekunder gikk det ikke særlig fort heller. Jeg vet det er pinlig og at jeg ikke burde rippe opp i dette nå når tiden endelig har leget sårene dine :mrgreen:

Topp
 Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: Man Des 14, 2009 6:37 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar

Topp
 Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: Man Des 14, 2009 7:33 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Har akkurat spadd opp litt mer info om motoren min. Ved å gå opp til 6 celler og ned på 7x5 prop (skal dra 7x6 på 5 celler) drar den 90 Amp og yter da omtrent akkurat 2 kilowatt 8) 500 watt mer effekt ved tilnærmet samme amptrekk, dette er selvsagt fristende, men vekten øker :x .

Får se...ikke umulig at jeg havner opp på 6 celler til slutt. Jeg pleier egentlig ikke å slå meg til ro før jeg har tatt den helt ut og skviset absolutt alt ut av ting og tang :lol: Det koster jo bare et batteri å prøve...... :?

Topp
 Avlogget Profil  

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 386 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 26  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC