Dato/klokkeslett: Søn Mai 04, 2025 11:06 pm

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 386 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 26  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Need for speed
InnleggSkrevet: Man Des 14, 2009 10:56 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Jaja, du får bare holde på å rekne, styre og herje. Jeg har både fly, motor og regulator ferdig montert og testa på 3s. Hvor lenge tror du den motor'n din holder ut på 2KW?? Bare tenk på hvor mye varme den kommer til å lage, og den isoporhaugen du har tekt å kjøpe er faktisk en veldig god isolator :lol: Jeg har kjøling inn i fronten og ut lenger bak i flyet 8) Ferdig laga for 6s :shock: Regulatorn er et monster som ikke engang blir litt varm på 60A :D

Jeg tror faktisk du må være med som radar-operatør ute i havet for å måle flyet mitt, det er faktisk fult mulig jeg fliser deg UTEN bruk av motor i det hele tatt :lol: :lol: 8)

Litt raskere

Topp
 Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: Man Des 14, 2009 11:29 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
2 kilowatt kommer ved kun 90 amp trekk og det takler motoren fint, blir ikke så mye varme ser du 8) Husk på at jeg nå kjører et ferdig utprøvd set-up :wink:

Luftkjøling inn fremme og ut bak er det også på FunJet, no problemo :mrgreen:

Hvis det viser seg at regulatoren min blir i grenseland (det skal holde for den klarer 90 amp) så blir det en på 150 amp neste gang. Det blir ikke flydd fullgass annet enn meget korte "drag" og ellers holder det nok plenty med halv gass, så jeg tror egentlig at regulatoren min holder fint :D

Og som jeg har sagt før, det er fart rett frem som teller, ikke fritt fall rett ned uten motor (da går jo en rund gråstein også i ca 220-240 km/t :lol: )

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]

Topp
 Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: Tir Des 15, 2009 10:33 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Du får bare prøve deg. Vi har jo sett hvordan det gikk sist du skulle prøve heftig oppsett på skaflestad. Brann og nødlanding i elva :lol: Nei, jeg får skifte propell på hotliner'n + nytt batteri så tenker jeg du får noe å tenke på :mrgreen:

P.s, jeg holder på å sette sammen to andre spennende prosjekt som også vil blåse vekk den isoporen din 8)

Litt raskere

Topp
 Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: Tir Des 15, 2009 11:26 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Ja, du får bare gå i gang med å bytte propell og kjøpe deg nye batterier, for her er nøyaktig hva du skal få bryne deg mot :lol: http://www.youtube.com/watch?v=L8wvhDfndik

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]

Topp
 Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: Tor Des 17, 2009 1:25 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Blablabla... jeg får ikke opp noe video på jobben :cry: Men jeg er fult klar over hva du drømmer om å ha. Forskjellen er at jeg HAR det jeg snakker om :mrgreen:

Litt raskere

Topp
 Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: Fre Des 18, 2009 12:43 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Drømmen er en realitet så snart som pakkene tikker inn i postkassa :wink:

Topp
 Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: Fre Des 18, 2009 8:39 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Yepp, da står en ny fin eske inneholdende den fryktede Funjet på benken i hobbyboden 8) Får vel hesje den ihop i jula tenker jeg :twisted:

Topp
 Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: Lør Des 19, 2009 9:07 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar

Litt raskere

Topp
 Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: Lør Des 19, 2009 2:34 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
he he he, good one :lol:
Nei, jeg mente vel egentlig at den burde skremme deg litt :wink: Men du er jo blitt så vandt med å bli knust nå så det preller vel bare av tenker jeg :lol:

Topp
 Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: Man Jan 11, 2010 10:37 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Jeg mannet meg opp til å trykke på kjøp knappen igjen og nå kommer det en dritfeit ESC som takler 150 amp :shock: Det er det jeg trenger for å svi av mer enn 2 kilowatt gjennom motoren på FunJet`n når jeg går for store 6 cell pakker (ikke til å unngå, jeg kjenner meg selv såpass) :lol: Nå er jeg allerede på god vei inn i det territoriet jeg IKKE skulle havne :lol: Jeg skulle jo i utgangspunktet gå for et pent og fornuftig 3 cell oppsett på ca 800 watt :? Det oppsettet er forkastet allerede og får ligge og godgjøre seg til jeg finner noe annet å putte det inn i 8)

Om nå bare selve hjertet i flyet kunne komme snart, jeg gidder ikke å begynne byggingen før jeg har fått motoren siden den krever litt forarbeid innvendig i flyet med litt forsterkninger og div..

Topp
 Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: Man Jan 18, 2010 3:18 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Du får bare manne deg opp. Jeg har 205 km/t på en trøtt F3A-kjerre :mrgreen: Antar å komme opp mot 250 når pipa er på plass +++ Dette er reell fart, ikke noe tvilsom GPS - måling :mrgreen:

Litt raskere

Topp
 Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: Man Jan 18, 2010 3:36 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
OJ, nå var du ikke beskjeden :lol: 250 er vel litt optimistisk :wink: men 220-230 tror jeg på. Da er du akkurat der jeg kommer til å være med FunJet på begynneroppsettet, altså FØR det blir 6 cell pakke :wink:

Topp
 Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: Man Jan 18, 2010 6:48 pm 
Nikko-batteriet tomt.... Prøve noe nytt?
Nikko-batteriet tomt.... Prøve noe nytt?
Brukerens avatar
Nå må du være klar over at jeg faktisk HAR et fly som bikker 200 km/t :mrgreen: Du lever i en fantasiverden i den trua at en stykke isopor kan hamle opp med Groovy'n :lol: det kreves litt ekstra av utstyr og pilot når en skal over 200 km/t, det er ikke gjort for hvem som helst :mrgreen: du kunne jo naturligvis fått prøve flyet mitt i dag, men jeg er litt skeptisk til å låne det ut til eeehhhh....... nybegynnere som ikke engang klarer å passe seg for propellen :lol:

velvel, kansje en dag så er du også medlem av 200-klubben :lol:

Topp
 Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: Man Jan 18, 2010 6:51 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
King of speed? :P

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!

Topp
 Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: Man Jan 18, 2010 9:51 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Nåja, nyt det så lenge det varer :lol: Jeg har FunJet`n klar så fort motor dukker opp, Weston Tigershark og Weston MagnumR. Alle disse tre kommer til å gå langt forbi 200 km/t. Tigershark er ferdig og trenger bare å flyges litt og måles, de to andre kommer etter i løpet av våren.
Litt over 200 blir barnemat og jeg sikter vel egentlig mot 300 med alle disse tre flyene, hvor nærme jeg kommer blir artig å finne ut 8)

Topp
 Avlogget Profil  

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 386 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 26  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC