Heisann. I dag var jeg og kameraten min ute å flydde litt igjen. Vi traff også på en artig kar som hadde litt greie på fly også, så vi fikk jo et par tips.
Kameraten min prøvde først. Første kastet så la flyet seg kjapt over til høgre og rett inn i et fotballmål. Han var heldig og traff i nettet. Andre gangen var han derimot ikke like heldig. Flyet tok samme kjappe vendinga, men denne gangen ble det stang ut. Propellen knuste i tusen knas, motorfestet knakk og cowlingen ble delt i to

Men flyet var helt ellers, så her blir det bare å finne frem litt lim og en ny propell så er det nok i lufta igjen.
Så var det min tur... Fyren vi møtte på fant fram vindretningen og alt, og kameraten min kasta det fint opp i lufta. Jeg ble fort bedt om å fly høyere, så jeg fikk grei høyde på det til slutt. Synes det er litt "ubehagelig" og litt ute av min kontroll når det kommer så høyt, men dette er vel bare tilvenning.
Uansett, jeg fikk tatt meg noen fine og stabile runder, og til slutt en litt amputert landing, men ingen skader i alle fall

Andre turen ble jeg litt mer nervøs, og det ble litt flere dramatiske situasjoner

Flyet er veldig ømfintlig på balanseroret og setter fort kurs mot bakken om jeg drar det for mye over på sida. Men det gikk greit en stund helt til jeg ikke greide å rette det opp igjen. Jeg ble litt forvirret og usikker på om jeg drog rett retning på stikka da det ikke ville rette seg opp. Jeg drog så over motsatt vei, men da fortsatte flyet helt rundt og det gikk i bakken

Heldigvis var det mye snø, så ingen skade på flyet mitt i dag. Gleder meg til neste tur