Ja, da er det snart på tide å starte bygging av neste års rallybil. For utfordringen sin del så valgte jeg forhjulsdrift i år, og det blir spennende å måle styrke med firehjulstrekkerene, men det blir også litt moro for variasjonens skyld. Jeg blir nok heller ikke alene om dette.
Jeg har lært meg litt forskjellig gjennom årets tamiyarally, og skal lage bilen så driftssikker som overhodet mulig. Underveis i byggingen skal jeg ha inn noen upgrades, men også noen egne triks. Vi skal jo kjøre litt forskjellige typer løp til neste år, og noen av løpene vil nok bli meget problematiske for denne bilen (snørally, heftig terreng osv), men jeg vil si at den kan bli en hard konkurrent på innebanen i butikken, pluss på hastighetsetapper. Forhjulstrekkerene går som regel fortere på samme motorisering, og er mulige å kjøre bra på tekniske baner. Akselerasjon og fremkommelighet er dessverre litt verre, men da gjelder det å bruke knollen under kjøringa, og det er slikt som jeg liker.
Jeg jobber sterkt ut mot belysning og driftsikkerhet denne gangen, og putter i top of the line elektronikk. Det vil si futaba S9551 på styring og spektrum SR3100 mottaker. Fartsregulator blir av type Mtroniks Storm 14, da denne falt i smak på DF03RA. Dette er en kombo jeg er vant med, og denne fungerer helt supert for min del iallefall. Jeg har ikke hatt et feilslag på noen av dem i alle rundene med cuprace og tamiyarally, bortsett fra en knust bryter på DF03RA, men der blir det også tatt forhåndsregler denne gangen. Når det gjelder belysning, så putter jeg 8 hvite LEDs i front (4 ekstralys), og 4 røde LEDs bak. Jeg gjør dette kun for at bilen skal klare seg så godt som mulig på mørke partier, og for at jeg skal kunne se hva jeg holder på med.
Jeg ser veldig frem til å måle styrke med resten av deltakerene i tamiyarally 2012