Har kommet godt igang, og reparert en del av småtingene som var skadet. Men denne gangen har det oppstått litt mer problemer. Denne båten ble sendt ned til en messe i stavanger, og på veien dit ble den transportskadet. Jeg er rimelig sikker på at glassmonteren som båten lå i har vært åpnet der, for det mangler litt for mange deler når jeg nå har fått sett over sakene. Dette betyr jo at det blir flere deler som må lages, og da spørs det hvordan man skal lage jævelskapet. Det mangler en god del av helikopterplattformen på dekk, og dette er en veldig synlig sak, så da kreves det litt gjennomtenking når det skal lages en ny. Egentlig håper jeg at delen ligger her i florø, jeg får høre hva de sier over helga.
Det ser forøvrig ut som at båten har fått seg en god smell. Hovedkranen på denne var knekt forrige gang også, og da var kranen bare forankret med en plastaksel til skroget. Ved forrige reparasjon, så borret jeg bort plastakselen, og monterte et aluminiumsrør ca 7 cm opp i kranen, og ned i båtskroget under dekket. Inni dette alurøret la jeg en like lang pianotråd, og så limte jeg kranen fast. Når jeg mottok båten denne gangen, så hadde kranen holdt seg oppreist, takket være pianotråden. Men aluminiumsrøret var revet av på midten. Det skal litt til for å gjøre dette, når alurøret var tilpasset hullet i skroget og kranen, og pianotråden var tilpasset alurøret. Altså satt alt tight sammen, og var i tillegg limt. Da forstår jeg hvorfor helikopterplattformene har falt av alle gangene.
Modellen ruver iallefall godt i stua, men det er veldig koselig å kunne sitte å jobbe med slikt samtidig som at en tar seg ei lørdagspils