Dette ble en fin dag, og det er ingen tvil om at teltet var kjekt å ha. Fin størrelse som gjorde det mulig å bevege seg litt i det. Butikkmessig så angrer jeg ikke på valget om å ikke ta med produkter for salg, rabattkuponger fungerer like bra. Imorgen trekker vi vinneren av en liten "goodiebag" også
Veldig kjekt å kunne samarbeide med klubben og ha en felles stand. Det blir en vinn-vinn situasjon for begge parter. Selv begynte jeg dagen med en tur med sjøflyet, men det var såvidt jeg klarte å lette, så jeg må ta en titt på hva det kan være. Muligens er det lipobatteriet som er av laber kvalitet, jeg vet ikke. Men uansett, det ble nå en liten tur med et par landinger. Første landing var noe dårlig, litt vanskelig når en ikke står på samme nivå som vannflata. Men dette ordnet seg på neste landing, da ble jeg litt varmere i trøya.
Det neste spennende for min del var å prøve Slash utover vannflata. Jeg la noen isoporbiter under karosseriet, men skulle gjort en bedre jobb med det. Etter første test så vi at bilen fløt ganske skjevt, noe som gjør det vanskeligere å få den skikkelig oppi korga på hentebåten til Thomas. Jeg startet turen på stranda, men dessverre ble det ganske kort avstand å komme seg opp i fart på, og det er nok en stor grunn til at det var litt vanskelig å komme igang. Men på andre forsøk så fikk jeg det bedre til, og da kom bilen seg et lite stykke, rundt 100 meter ut fra hva andre sa. På tredje tur ble det ikke så langt, og da ble det også litt småproblemer med korga på hentebåten. Slash ble liggende litt for lenge i vannet mellom hver tur, og på siste turen ble det en del minutter for mye under vann. Vi ga oss, og vi gikk bort igjen til teltet. Etter å ha kjørt bilen på land oppdaget jeg også at slipperclutch sluret, noe som garantert påvirker effekten over vannflata. Slash ble spylt under ferskvann, og så plassert i teltet. Og der skjedde det, røyken veltet plutselig frem. Jeg hadde dessverre ikke fått somlet meg til å plugge fra batteriet. Det ble en god røyksky fra regulatoren, og ikke så vanskelig å skjønne at kjøringa var over for denne gang. Dette er en kalkulert risiko, og kombinasjon av saltvann, 3S lipo og unormal bruk må en bare ta følgene av
Jeg fikk tatt meg en liten økt på bilen når jeg kom hjem, for å forhindre de uønskede ettervirkningene fra saltvann. Jeg ville også sjekke for å finne ut nøyaktig hva som skjedde med regulatoren, så jeg begynte demontering. Jeg kunne konstatere at det var vann i mottakerboksen, så da kan jeg nok pent skylde havariet på meg selv. Jeg har ikke fått sjekket om mottaker virker enda, den ligger nå å godgjør seg etter å ha blitt vasket og renset. Men det ser altså ut som at mottaker tok kvelden først, og deretter har den tatt med seg fartsregulatoren. Jeg burde naturlig nok ha tatt litt ekstra hensyn til saltvannet, og smurt inn med litt ekstra grease på pakning og kabelgjennomføring i mottakerboksen. Så jeg antar at konsekvensen av slurvet mitt ble en defekt Spektrum marinemottaker og en defekt Traxxas VXL fartsregulator. MEN, lærdommer er mottatt, så det er jo bra greier. Alt det andre er jo bare penger
Ellers koste vi oss masse med å kjøre lastebiler, minstemann fikk seg en liten tur oppå skaphengeren på slutten av dagen, og det var stor stas. Jeg fikk tatt meg en tur med Baja 5T og T-rex 600E før vi gav oss for dagen, noe som også var veldig kjekt. Guttungen fikk kjørt skuta si med kaptein sabeltann bak roret, og det førte til mange misunnelige blikk blant små barn
Jeg likte godt stemninga i teltet, der mekket Håvard på Blackjack 55, og Roger limte sammen små paller til å sette på hengeren. Det vekker nok litt spirer hos folk når de ser litt mer enn bare kjøring. At det faktisk var bygging og mekking på gang også er veldig fint i mine øyne. Det er to store deler av denne hobbyen.
Men gutta, vi må bli flinkere til å ta bilder når vi holder på