hehehe, nettsiden vår er ikke så veldig oppdatert at det gjør noe dessverre
Bare å sende en mail til
post@skala1.no, eller via facebook-profilen vår hvis det er en modell du lurer på
De erfaringene jeg har med Traxxas er gjennom min egen Slash 4x4 VXL, og hva jeg reparerer for kunder, samt delesalg. T-maxx 3.3 synes jeg kunne vært litt bedre konstruert. Mitt største ankepunkt mot den bilen er at hele fremparten er montert i enden av chassisplata, og på samme måte på bakparten. Det er så en plastdel som sammenbinder fremdel med selve chassiset. En god smell der gjør at bilen knekker mellom chassis og framdel/bakdel. Revo derimot har fremparten og bakparten montert under chassisplata, som gjør at den blir mye sterkere. Så jeg synes Revo skiller seg ut konstruksjonsmessig. Siden demperene ligger på chassiset, så er ikke de et tema heller. Godt beskyttet. Man knekker gjerne bærearmer og andre plastdeler, men det er bare bra at energien går ut et sted, fortrinnsvis der det er enkelt og rimelig å bytte delen.
Jeg opplever at Traxxas har litt stivere plast enn andre, men slik jeg ser det er det en fordel. De bilene jeg har hatt med seig plast, blir veldig "slakke" over tid om du forstår hva jeg mener. Den seige plasten klarer ikke holde fasongen like bra som en stivere plast, og etter en tids bruk holder ikke bilen seg "tight" lenger, den sagger på ræva og blir plutselig en gammel olding. Og da koster det fort arbeid og deler for å friske bilen opp igjen
Jeg ser klare forskjeller når jeg reparerer en brukt HPI kontra en brukt Traxxas (snakker da om de store bilene), og Savage er den bilen jeg opplever som mest slitt av bilene jeg reparerer for kunder. MEN, det kommer alltid an på hvordan man holder bilen. Min Savage var tight og fin hele tiden, men jeg byttet altså plast som var begynt å bli slitt, uten at den nødvendigvis var knekt. Vil tro at Traxxas har litt rykte på seg for å knekke, men det er nok mest utbredt på enkelte modeller, og spesielt når det er kaldt ute. Du har også dem som sier at Traxxas tåler alt, så det er nok delte meninger om det meste. Alle elsker "sin" bil. Jeg knakk forøvrig ikke en eneste bærearm på min nitrorevo, men det var heller ikke den bilen jeg kjørte hardest.
LST2 er den bilen jeg har banka mest gjennom alle årene, og det er en bil jeg aldri har blitt lei. En LST2 for en tusenlapp må sies å være et kupp i mine øyne, selv om det er litt å gjøre på den. Den bilen er verdt litt jobb. Den har en veldig god plattform med en solid konstruksjon. Men den har jeg også knekt det meste på
Større biler pleier jeg å ta på bestilling, det er lurt å ha litt dialog før en kjøper en bil til flere tusen, er jo et viktig valg som skal gjøres
Skaffer iallefall det meste, og henter man det i butikken, så slipper man jo frakta også. Team Losi XXL ligger på 6998,-, så den er ikke billigste sort. Hvis man er medlem i sunnfjordrc, så har man 8% rabatt, og havner da på 6438,- over disken for Team Losi XXL.
Når det gjelder Summit, så koster den også penger ny, men finnes på bruktmarkedet også. Gode bilder avslører mye i forhold til bruktkjøp, så det er bare å holde øynene åpne. Man kan fint finne gode kjøp der, men samtidig så kan man også gå på noen skikkelige smeller.