Dato/klokkeslett: Tir Apr 16, 2024 1:52 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 8 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Microsock's Cup Racer
InnleggSkrevet: Tor Des 31, 2009 9:35 am 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 834
Bosted: Florø
I går fikk jeg endelig begynt på min flotte HPI Datsun 240Z, etter å sett på esken i flere månder.

Byggingen gikk veldig lett, langt fra så komplisert som jeg trodde den skulle være å bygge, det var nok bare synet av 1 milliard plastposer som skremte meg.

Rigget meg til med litt musikk, og kaffi og så var bilen bygget på ca 4 timer.
Det var et par ting jeg syns kunne vært bedre, og det var trust lagrene fra propellaksel inn i diffene, her kunne det etter min mening vært med shims. Men det holder nok, hvis ikke så kommer jeg til å prøve å shimse opp.

Det siste jeg gjorde i går kveld / natt var å sette på hjulene, der sitter det mutter løst inne i hjulaksel, og hjulene festes med en skrue. Her løsnet jo selvfølgelig mutteren og gjorde det vanskelig å feste hjulet. Dette vil nok sette seg når en først har fått fast hjulet en gang. Det siste hjulet fikk jeg aldri fast, helt til jeg merket at jeg hadde glemt å putte inn mutteren.. Ikke så rart jeg ikke fikk det fast da.

Ellers ser bilen utrolig bra ut, super lett, og noe som virkelig gjorde inntrykk av kvalitet var gummiforinger på nedre bærearmer i forstillingen. Dette gjorde at styring og oppheng ikke har slark i det hele tatt.
Motor og drivværk er godt beskyttet, det eneste som er åpent er drivknuter, men det pleier jo gå bra uansett, så denne bilen vil nok ikke ha noe problem med å kjøre ute.

Jeg er iallefall superfornøyd, det eneste jeg trenger nå er en vanntett servo til styring, og en fartsregulator, så er jeg klar.

Dekselet er jeg ikke begynt på enda.. Men det kommer nok etter hvert nå, jeg har fått blod på tann i gjen :D

_________________
Karl-Martin Hennøen - styremedlem

-=-Tøffelhelt av øverste klasse-=-


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Microsock's Cup Racer
InnleggSkrevet: Tor Des 31, 2009 9:57 am 
RC-Nerden
RC-Nerden
Innlegg: 336
Bosted: Florø
Det er bra du endelig har kommet i gang, venter på lakkeringen nå da med bilder underveis.

_________________
Jan-Andre' Sundal

Living Life Sideways!! Eg drite i veigrep :)



Tamiya TT-01 x 3,TL-01 TB-02, TA-05, CC-01 Pajero, Scania 470 Highline, M04L, HPI Sprint 2,Cup racer Datsun 510, Micro RS4, Kyosho Super Ten Texaco Sierra, Mini-Z


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Microsock's Cup Racer
InnleggSkrevet: Tor Des 31, 2009 4:47 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Dette høres veldig bra ut :) Fin info om drivverket da, at det var godt skjermet, kjekt å vite før man eventuellt kjøper.

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Microsock's Cup Racer
InnleggSkrevet: Tor Des 31, 2009 11:26 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Nydelig jobba Kallemann. Gleder meg til å se doningen :D

Vet ikke om jeg forstår deg helt angående thrustlagerene. Husker ikke at jeg hadde noe trøbbel der, så jeg er litt usikker på hva du mener. Derimot så var støtdemperene et irritasjonsmoment. De små e-klipsene var veldig spretne av seg, og en magnetisk tang gjorde ikke tingene bedre.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Microsock's Cup Racer
InnleggSkrevet: Lør Apr 24, 2010 8:12 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 834
Bosted: Florø
I kveld har jeg fullført min Cupracer.. Kjøpte ny regulator hos Skala1.no, men valgte likevel en blodtrimmet orignal Tamiya regulator. Er ikke sikker på om denne lever så lenge, men den fungerer bra enn så lenge.

Hadde også ett forsøk på lakkering, med det værste resultatet jeg noen gang har klart.. Grøss... At jeg ikke kan lære at det ikke går ann å lakke med en tempratur på ca 9 grader... Jeg må nok bare bestille meg ett nytt deksel, for dette kan ikke se dagens lys..

Ellers gjenstår det bare å lime dekkene, hadde planer om å gjøre dette i kveld også, men min 3 år gamle lynlim hadde størknet i flasken til en seigtflytende klump. Derfor blir ikke dette gjort før ny lim er i hus.

_________________
Karl-Martin Hennøen - styremedlem

-=-Tøffelhelt av øverste klasse-=-


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Microsock's Cup Racer
InnleggSkrevet: Lør Apr 24, 2010 11:31 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
microsock skrev:
I kveld har jeg fullført min Cupracer.. Kjøpte ny regulator hos Skala1.no, men valgte likevel en blodtrimmet orignal Tamiya regulator. Er ikke sikker på om denne lever så lenge, men den fungerer bra enn så lenge.

Hadde også ett forsøk på lakkering, med det værste resultatet jeg noen gang har klart.. Grøss... At jeg ikke kan lære at det ikke går ann å lakke med en tempratur på ca 9 grader... Jeg må nok bare bestille meg ett nytt deksel, for dette kan ikke se dagens lys..


Husk at bilene gjerne blir utsatt for det våte element. Hvis du da driver og kødder med en regulator som ikke takler vann, så mister du gjerne en god plassering, og det helt unødvendig. Preparer bilen slik at den takler å bli våt. Ikke si nei, bare gjør som jeg sier :mrgreen:

Resultatet kan umulig ha blitt så dårlig grunnet temperaturen at det ikke er brukende. Gjør det beste ut av det, og lag karosseriet til en racer. Mye kan dekkes med klistermerker. Blir for dumt å la et deksel stoppe deg nå, nye deksel er enda ikke så veldig tilgjengelige at det gjør noe, og du kan ikke bruke hva som helst. Har et opel og ford-deksel i butikken som kanskje går, men jeg tror nok du får til å bruke det du har.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Microsock's Cup Racer
InnleggSkrevet: Lør Aug 28, 2010 1:29 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 834
Bosted: Florø
Det er ikke til å tro, men i dag har jeg faktisk overhalt cup raceren for løpet tirsdag, og jeg er klar !

_________________
Karl-Martin Hennøen - styremedlem

-=-Tøffelhelt av øverste klasse-=-


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Microsock's Cup Racer
InnleggSkrevet: Lør Aug 28, 2010 8:28 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
microsock skrev:
Det er ikke til å tro, men i dag har jeg faktisk overhalt cup raceren for løpet tirsdag, og jeg er klar !


:D


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 8 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC