I går fikk jeg endelig begynt på min flotte HPI Datsun 240Z, etter å sett på esken i flere månder.
Byggingen gikk veldig lett, langt fra så komplisert som jeg trodde den skulle være å bygge, det var nok bare synet av 1 milliard plastposer som skremte meg.
Rigget meg til med litt musikk, og kaffi og så var bilen bygget på ca 4 timer.
Det var et par ting jeg syns kunne vært bedre, og det var trust lagrene fra propellaksel inn i diffene, her kunne det etter min mening vært med shims. Men det holder nok, hvis ikke så kommer jeg til å prøve å shimse opp.
Det siste jeg gjorde i går kveld / natt var å sette på hjulene, der sitter det mutter løst inne i hjulaksel, og hjulene festes med en skrue. Her løsnet jo selvfølgelig mutteren og gjorde det vanskelig å feste hjulet. Dette vil nok sette seg når en først har fått fast hjulet en gang. Det siste hjulet fikk jeg aldri fast, helt til jeg merket at jeg hadde glemt å putte inn mutteren.. Ikke så rart jeg ikke fikk det fast da.
Ellers ser bilen utrolig bra ut, super lett, og noe som virkelig gjorde inntrykk av kvalitet var gummiforinger på nedre bærearmer i forstillingen. Dette gjorde at styring og oppheng ikke har slark i det hele tatt.
Motor og drivværk er godt beskyttet, det eneste som er åpent er drivknuter, men det pleier jo gå bra uansett, så denne bilen vil nok ikke ha noe problem med å kjøre ute.
Jeg er iallefall superfornøyd, det eneste jeg trenger nå er en vanntett servo til styring, og en fartsregulator, så er jeg klar.
Dekselet er jeg ikke begynt på enda.. Men det kommer nok etter hvert nå, jeg har fått blod på tann i gjen