Da har jeg fått testa T-rex 250 littegrann i stua her hjemme. Hovret 2 batteripakker, og har fått et lite inntrykk om hvordan det er. Første tanken som slo meg var "hmmm, så det flyr altså..."
Jeg testa kun med normal flightmode, men justerte fort opp throttelkurva litt på den også. Virker som at det trenger litt luft å jobbe med. Det kom seg med en gang turtallet kom opp litt, så det blir spennende å prøve det med 100% turtall. Jeg måtte jobbe litt på stikka, men jeg kjører ikke expo, så en kan jo roe det litt der. Men jeg synes det er litt treghet i linkene, og jeg skulle gjerne utvidet kulelinkene litt for å få de til å gli lettere. Men dette er små linker, så jeg vet ikke om jeg tør....
Treghet i linkene kan gjøre til at servoene ikke får sentrert seg, og det kan også resultere i litt jobbing på stikkene. Så jeg skal smøre godt, og sjekke at alt er som det skal. Ting sliter seg til litt etterhvert også, så dette blir nok bra. Jeg prøvde forøvrig å gjøre noen små rykk på stikka når jeg hovret, og tror nok at det bor en del krefter her ja. Dette var jo i normal flightmodus, så halen slapp når jeg ga på litt, men jeg er overbevist om at det løser seg når jeg kjører 100% turtall.
Jeg merker også at dette er noe helt nytt å fly, og det blir nok en stund til det blir prøvd ut inverted flyvning i butikken. Da må iallefall alle servoer kunne sentrere seg skikkelig, ellers blir det nok noe vimsing...
Konklusjonen så langt er at dette virker som et spennende helikopter, men jeg får inntrykk av at en må ha godt med turtall for å få det til å funke skikkelig. Både for å fly aggressivt og rolig, så det blir neste steg å teste ut. Satser på å flippe det neste gang jeg tester det, så vi får se om det overlever