I kveld tok jeg og Håvard en liten tur til Ewos, der vi skulle se litt på mulighetene for å kjøre nitrobil. Jeg skulle teste min LST2 littegrann, og Håvard hadde med seg sin lekre Muggy. Personlig syntes ikke jeg at dette var noen fin plass, det var litt for mange som jobbet rundt omkring, og værforholdene rett ved sjøen gjorde det ekstra surt å stå der. Det sto paller med jernskrap her og der som også kan gjøre kjøringen litt utsatt for uhell. Jeg sneiet også borti ei gravemaskin noen ganger, og de er jo ekstra harde
Når det gjelder selve kjøringa, så fant jeg ut at jeg har gjort fjæringa litt for stiv, for fronten var vanskelig å holde nede. Klunk-systemet jeg har laget i tanken fungerte fint, bilen stoppet ikke en eneste gang når den hadde landet på taket. Fuelslangen i tanken er litt for stiv, men fueltanken skal modifiseres litt til, og da skal det inn en litt mykere slange der som vil senke terskelen for motorstopp enda litt til. Bremsene var meget dårlige idag, så der må det også litt justeringer til. Ellers var temperaturen på motoren fin, og overhalingen har vært vellykket så langt
Jeg sparer omtale av Muggyen til Håvard