yallaair skrev:
Men setter jeg inn "Der ybermotor no 1" (ASP Hyper), så regner jeg med 18'-19' på 8x10. Vi snakker da avsindige 78m/s eller 280 km/t
Dette er bare noe du håper på klare å oppnå, det gjenstår å se hvor realistisk det er
Du glemmer at jeg har testet med 9-6 propell på min 52 motor og den klarer rundt 18000 rpm på den propellen som tilsvarer 8-8. At du skal klare 18-19K på 8-10 propell tror jeg ikke før jeg får se det. Disse "normale" glow motorene våre slutter å puste ved et gitt turtall og det tror jeg er ved ca 18000 og da hjelper det ikke med mindre propell. Det er en grunn for at de som flyr fort med glow stort sett kun bruker Nelson motorer som klarer rundt 30 000 rpm med en 7-8 tommer propell.
Den der MVVS motoren er ikke verdt å nevne engang, uten pipe er den meget middelmådig og med pipe er den en grisetung malmklump og ikke akkurat egnet for en rask vinge eller fly
Tror den gjør seg best i et sakteflygende 3-D fly
Bare for å bringe deg ned på jorda så kan jeg opplyse deg om at jeg har et flyblad der de tester Weston Magnum med West .50 motor med tunedpipe og liten propell med høy stigning. Denne reklameres det for 200 miles pr hour med, men virkeligheten avslørte at de kun klarte å oppnå 120 miles flying speed. Dette er et meget seriøst oppsett og likevel stoppet det ved ca 200 kmt.
Du skal altså med letthet klare 280 kmt med kinamotor med potte på en isoporvinge, he he
Tillat meg å si det men det er totalt urealistisk