Dato/klokkeslett: Søn Mai 04, 2025 4:31 pm

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 386 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 26  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Need for speed
InnleggSkrevet: Søn Jan 18, 2009 9:23 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Ehhh...hallo!! det der beviser jo ingenting. Det er jo bare en masse tall og som sagt før så er det en mengde variable ute og går som vil virke inn på resultatet,

Dessuten trenger du jo ikke å bevise noe som helst siden jeg ikke er uenig i det som angår efficiency ved et oppsett. Det har jeg jo uthevet med STOR skrift et par ganger. Igjen må du tilbake og lese EN gang til og forsøke å FORSTÅ hva jeg har skrevet :lol: :lol:

Dessuten så ser du hvis du snart gidder å gå inn på den tråden jeg linket til at hva motorene er ratet til er en ting, noe annet er hva de faktisk kan levere ved peak. Ofte er en motor som oppgis til bare 400w god for det dobbelte i en slik hurtig sak i korte perioder. Gå igjennom alle de 17-18 sidene med 2-300 innlegg og se hvor mange det er som kjører outrunner med lav kv

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]

Topp
 Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: Søn Jan 18, 2009 9:29 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar

Litt raskere

Topp
 Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: Søn Jan 18, 2009 9:35 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
[quote="yallaair

Outrunner:
Kv: 650rpm/v
Suggested Prop: 13x8, 14x7, 12x10
[/quote]

Så det er dette som skal gå så fort altså, er det 13x8 prop du skal bruke eller 14x7 på din jet? :lol: :lol:

650x22.2v=14430 rpm ha ah aha ahahahahaa :lol: hiks hikst muuaaahahahahahaahhaaaaahha :lol: åhh...herregud jeg klarer ikke mer muaaahhahahahaahahahaaa :lol:

Da mangler du jo bare 20 000 rpm i forhold til turtallet jeg til nå har oppnådd, bare at jeg faktisk har en propell på og du klarer 14400 rpm UTEN propell hehehehheheheheee (latterkrampe klarer snart ikke mer, må ha luft) muaahahahahahahahaaa :lol:

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]

Topp
 Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: Søn Jan 18, 2009 9:36 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Ja her fremstår iallefall du som en sau, he he he :lol:

Topp
 Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: Søn Jan 18, 2009 9:39 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Halloooooooooooooooooooo?

Det var jo bare et bevis på vekt/effektforholdet er bedre på en outrunner. Jeg kunne naturlivis valgt en outrunner med høyere KV slik at du ikke omkommer i pustebesvær!!!

Litt raskere

Topp
 Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: Søn Jan 18, 2009 9:59 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Bevis no 2 for dei som må ha det inn med sakte i store doser

Outrunner
Dimension: 28mm x 38mm, 53mm(with shaft)
Weight: 72g (kv3200) (not including connectors)
Diameter of shaft:?F3.17mm
Length of front shaft:?F14mm
Lamination thickness: .2mm
Magnet type: 45SH
Max performance;
Voltage: 3-5S
Prop: 70mm EDF (3~5 Blade)
Power: 650W
For 70 size EDF

Innrunner
Kv: 3200rpm/v
Power: 310W
Turns: 10
Resistance: 48
Idle Current: 3.8
Esc: 35
Battery Config: 2-4S
Length: 35mm
Width: 36mm
Shaft: 5mm
Weight: 120g

sjekk vekt/effektforholdet!!!!!

Litt raskere

Topp
 Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: Søn Jan 18, 2009 10:03 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Den outrunner'n gir opp mot 60000RPM på en 5s pakke!!!!!

Litt raskere

Topp
 Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: Søn Jan 18, 2009 10:14 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Ja det er helt riktig, men dette er en meget liten og klein outrunner på ca 70 gram og du klarer neppe å dra en 4.1x4.1 prop på en god måte. Det der er en liten ducted fan motor som ikke tåler mye motstand, hvis du må ned i en 3" propell så kommer du ingensteds. De lærde sier at en 4" er for liten i en Fun Jet og lignende fly og helst bør man klare å dra en 5x5.

70 gram motor setter ihvertfall ingen rekorder i denne type fly.

Og hvis den der inrunner`n på 120 gram ikke klarer mer enn 310w så har du spadd opp klodens dårligste inrunner for å fremstå som korrekt. Jeg er temmelig sikker på at jeg er langt forbi 310w allerede med den lille motoren min som veier 60 gram og har 4800 kv. Det blir artig å få alle data på plass etterhvert :wink:

Topp
 Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: Søn Jan 18, 2009 10:22 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Når tid begynnete specs å bli bevis på noe som helst? Vi vet jo alle at f.eks effekt som er oppgitt på glowmotorer bare er bullshit, hvorfor skal det være så annerledes ved elektro. Kan det tenkes at den outrunner`n er opphauset litt?? Evnt så er den inrunner`n utrolig rævva.

Jeg husker godt den gangen du bestillte den lille blå outrunner`n til hallflyet ditt som ifølge spesifikasjonene skulle takle 25 amp trekk og gi en sinnsyk effekt i forhold til størrelsen og du skulle dra fra alt som jeg hadde. Husker du hvor skeptisk jeg stillte meg? og husker du hvor drit dårlig den motoren var? knuste ikke jeg deg den gangen med å dra over 1 kilo med en liten inrunner med 5400kv og du klarte 600-700 gram??

CORRECT ME IF I`M WRONG :lol: :lol:

Topp
 Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: Søn Jan 18, 2009 10:26 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Ta nå og hør etter når voksne folk snakker til deg. Gå inn på det forumet du har fått link til og les alt som står der (ikke det at jeg tror det hjelper for du har jo vist her gang på gang at du ikke får med deg hva som er skrevet :lol: )
Legg spesiellt merke til en som kaller seg Tianchi eller noe der omkring, han bor i Kuala Lumpur og har jævlig peiling på dette. Les og lær :wink:

Topp
 Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: Søn Jan 18, 2009 10:55 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Hva skjedde forresten med alt gnålet om lav kv??? her er jo du og snakker varmt om 3200 kv og da er du nesten på det samme som jeg driver og tester nå 3900kv og 3700kv.

At den der knøttemotoren skal tåle 5 celler og samtidig dra en fornuftig propell (altså ikke en vifte) uten å foreta en nedsmelting tror jeg ikke mye på. Da er den iallefall laget av unobtainium og kryptonitt for det klarer ikke andre motorer i samme klasse som jeg har sett til nå.

Du har jo blitt lurt trill rundt av specs før vet du :wink:

Topp
 Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: Søn Jan 18, 2009 11:12 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Å cheeses!!! :shock: Dette va jo for å bevise at en outrunner har et bedre vekt/effektforhold enn den trangbora 380-motoren din! Slik er det med neste alle outrunnere. Vekt/effektforholdet er suverent overlegen en innrunner med samme vekt!!!!! :idea:
Dette går bare ikke inn hos enkelte. At den outrunner'n jeg viste til her sist, viser bare at dei er kapable til HØY KV!! Dersom du vil kjøre 3s alså. Men der er jo frivillig!!

Jeg har jo allerede bevist matematisk at 6s ikke er tyngre enn 3s med samme energimengde :mrgreen: Så hvilket turtall du vil kjøre på blir frivillig. Bare velg en motor med KV som passer til formålet, men en outrunner med høyt celleantall og lavere KV vil bli lettest og strekest i forhold til en innrunner 8)

Men dette har ikke du eller kompisen din fra Kuala Lumpur skjønt :lol: :lol:

Litt raskere

Topp
 Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: Søn Jan 18, 2009 11:16 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
tror jeg bare må kjøpe noen motorer og litt fly bare for å vise at du og han all-viteren fra Kuala lumpur tar feil her :lol: :lol:

Litt raskere

Topp
 Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: Søn Jan 18, 2009 11:17 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
hehe.....du eller kompisen din fra Kuala Lumpur..... :lol:

Funny shit.... :mrgreen:

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!

Topp
 Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: Søn Jan 18, 2009 11:25 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Det er nok flere enn han fra Kuala Lumpur som kan litt om dette her. Så og si alle raske Fun Jet`s har inrunner motor. Det er jo litt rart at hele den folkemassen som er opptatt av disse tingene tar så fullstendig feil alle sammen :wink:

Faktisk så har jeg lest et sted at inrunnere generellt blir regnet som mer efficient enn outrunnere, men man taper den lille gevinsten når man må gå gjennom en gearboks for å dra stor propell i et normalt fly, hvilket ikke er tilfelle her :wink:

At du finner frem en stk outrunner i mengden som tilfeldigvis ser bedre ut på papiret en en inrunner plukket ut fra mengden beviser jo absolutt nada :roll:

Jeg gjentar, tar virkelig hele bunten som driver med dette 24/7 totalt feil?? Vi snakker om hundrevis av personer, muligens tusener over hele verden 8)

Det som går igjen og igjen og igjen ved extremt oppsett er INRUNNER med relativt lav kv og høy spenning og feit ESC

Sist endret av vector 250 den Søn Jan 18, 2009 11:27 pm, endret 1 gang

Topp
 Avlogget Profil  

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 386 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 26  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 0 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC