Da har jeg omsider brutt sammen og kjøpt en TC 31. Det bar rett hjem med den nye pakken og ut av eska og opp på arbeidsbenken. Her ble motoren dissekert og sylinderforingen fikk den obligatoriske omgangen med dremmel fres der portene blir konet i underkant og luft/fuel blandingen blir styrt vekk fra eksosporten ved å frese inn styrekanaler. Foringen blir også slipt kvass hele veien rundt i underkant slik at luft/fuelblandingen slipper å stange mot en tykk kant og bli bremset. Forgasseren tenkte jeg også å bytte til en større, men det var litt ukurant dimensjon på hullet der forgasseren sitter, så jeg ga meg på det, for denne gang

Mulig jeg forer opp littegrann og smetter nedi en ASP 52 forgasser etterhvert.
Eksosmanifoldet var 50% tett ved inngangen rett etter motoren pga sveis som har slått igjennom. Dette ble fin mat for Dremmelen og ble riktig så bra og jeg fikk nok MYE effekt bare der
Så ble den "våte" delen av skroget pusset matt med fint sandpapir for å slippe vannet bedre. Helt glattpolert overflate ned mot vannet vil gi en sugeeffekt som bremser båten. Altså drit i den blanke fine finishen og prioriter fart

Propellen ble polert noenlunde (skal heller ikke være totalt blankpolert) og kvesset skarp. Det var vanskelig å få balansereren til å funke pålitelig med så liten propell, så jeg satser på at den er noenlunde i balanse.
Flexakslingen ble smørt inn med svart molygrease som har meget god vedheft evne.
Roret fikk seg en omgang med baufil og hele den delen som stikker forran akslingen ble saget vekk i hele rorets lengde. Dette for å forhindre at båten vil føles som å kjøre fort med gaffeltruck (ikke god å styre) Det ble samtidig kortet ned med 5mm, mange anbefaler å ta 9mm, men jeg begynner med dette og ser det an litt. Etter sagingen ble roret grovslipt på fin smergelskive og deretter ble det kvesset på bryne til det ble skarpt som en kniv, tenkte å ta det så langt at jeg kunne barbere hår slik jeg pleier når jeg kvesser kniver, men gadd ikke å ta den helt ut
Styreservoen ble byttet til en som drar 10 kilo, resten av radioutstyret skal få en sjangse og om det er rævva så blir det vel 2.4 her også
Batteriet i starteren ble ikke 7.2v nikkelmetallhydrid, men selvsagt 7.4 lipo og det funker kanon. Har hatt fyring på motoren og den startet på første omdreiningen og gikk fint, men meget rikt. Jeg lot den gå kun i 10-15 sekunder så fikk den kjøle seg ned før den fikk seg 10-15 sekunder til. Jeg lot den ikke oppnå driftstemperatur fordi jeg er redd o-ringene i toppen kan ta skade når de ikke er omgitt av vann. Nå er den igrunnen klar for å kjøres inn på vannet.
Jeg burde tatt litt bilder av denne prosessen, men det hadde sinket meg mye og tid for meg selv er det ikke for mye av lenger. Jeg hadde lyst å bli klar til i morgen i tilfelle det blir en anledning til å prøve sakene da.
Alle de tingene jeg har utført er kjente mods som virker, og gjør båten bedre og raskere. Jeg har forsket og lest om dette på store forum i lang tid og følte at nå måtte jeg også ha denne båten og jobbe litt med den og optimalisere ting.
Det neste blir å bestille seg en Octura M445 propell og muligens et nytt ror med pickup slik at jeg kan fjerne den originale vann pickup`n som skaper ekstra vannmotstand.