Vel, det har blitt lite forumskriving i det siste, burde selvfølgelig ha skrevet mer i denne tråden. Jeg har brukt mye tid for å få flyet ferdig og det har tatt lang tid og det er ennå ikke helt klart.
I mange lignende monterings blogger på div. forum så er det ganske stor forskjell på hvordan hver enkelt gjør og monterer ting i flya sine.
Jeg har en lei tendens til å gjøre det vanskelig for meg selv med mye spekulering om "ditt og datt" som kan gjøre flyet mest praktisk og funksjonelt i bruk.
Så lurer jeg på i ettertid på hva jeg har drevet med kveld etter kveld uten egentlig å fått gjort noe som helst.
Bare å få balanseror servoene til å gå likt var en prøvelse uten like, jeg har hitec programmerer som må tilkobles bærbar pc. Dette er jeg dritt lei og skulle hatt en bedre radio med flere kanaler med servomatching.
Så var det sideroret, her stemte ikke geometrien i hele tatt, slik at vaierne som går fra servoene bak til rorhornene var stramme ved senter, men var mye slakk i med litt utslag.
Tidligere mener jeg at de som lager alu. servoarmer lagde med forskjellig offset, men tror ikke det finnes lenger. Her måtte jeg lage en forlenging av aluminium og skru fast i servoarmen for å få dette bra, det ble ikke pent men det funker.
Fikk besøk av brutter'n i går og da var det ut på tunet med flyet for å sjekke C.G. Det ante meg på forhånd at flyet var fremtungt og det stemte. Det blir enda verre hvis jeg skal ha spinner på.
Egentlig litt rart siden de fleste har problemer andre veien og må flytte batterier og det som kan flyttes på så langt frem som mulig.
Her var det altså omvendt. Det er ikke så mye det er snakk om, og må prøve å få batteria så langt bak som mulig, og kanskje litt bly i stabrøret om nødvendig.
Noen bilder,