Jeg tror det fysiske arbeidet med å opparbeide området er det minste problemet. Det er bare snakk om å leige noen maskiner, så klarer vi resten.
Utfordringen blir nok å klare å få til et godt samarbei med Florø Motorsport-klubb. Det er derfor avgjørende at vi komme i dialog med leder for denne klubben og planen videre blir en felles plan, som begge interesse-grupper kan stå bak.
Det er faktisk store likheter mellom folk som er intressert i motorsport og RC. Jeg tror faktisk at begge klubber har godt av et breidt samarbeid om dette arealet. Begge klubber er avhengi av et område som ligger uforstyrret til, begge klubber er for små til at få til dette prosjektet alene, folk som er intressert i motor er ofte intressert i noe innenfor RC og omvendt.
Jeg tror det er smart av oss å tenke litt bredt. Muligens er det lurt at medlemmene i desse klubbene samlest for å få nok slag-kraft. Etter det jeg har hørt, så er det mangel på utøvere / medlemmer som prosjektet kan stoppe på.
Jeg oppfordrer styret i Sunnfjord RC-klubb til å selv eller oppnevne en person som kan forhandle med Florø Motorsport-klubb om en felles utnyttelse av dette området. Ellers er jeg redd dette prosjektet IKKE lar seg gjennomføre.Bare tenk på mye mer attaktiv denne hobby'n og motorsporten blir med et felles område som kan brukes uforstyrret

Dette åpner for mange andre typer RC-fly, biler, ATV, trail ++ som Sunnfjord ikke har hatt mulighet til