Gode tips BGH

I går hadde jeg maiden med flyet mitt. Det var akkurat litt for seint, litt for mørkt og alt for kaldt

Meg og en kompis fant oss et islagt vatn som vi kunne fly over, og siden vi ikke hadde noen bane så kastet vi flyet i gang. Første kastet gikk fint, men jeg hadde litt lite turtall, så det sank en del før det fikk fart så jeg kuttet gassen automatisk og landet fint i laussnøen. Etter dette ble det et par "feilkast" og et par av de skyldtes nok at nesehjulet tok av for fallet, og siden det er koblet til halen ble den skeiv til neste tur. Jeg var såklart alt for utolmodig til å sjekke at alt var som det skulle, spesielt siden det var kaldt og skumringen kom. Kort oppsummert fikk jeg flyet inn i en fin flyt etter 3-4 kast, men da mistet jeg kontakten med flyet. Det landet helt fint, men grunnet sprengkulden knakk plastikken som nesehjulet er festet i. Ellers er flyet helt og pent

Grunnen til at jeg mistet kontakten var nok fordi kulde + halvgamle batteri ikke går så godt sammen. Så i dag skal jeg ha nye batteri i fjernkontrollen og prøve igjen.
Kameraten min fekk forresten ikkje prøvd sitt, ettersom hans fly sleit litt med dei problemane som lugerity nevner lenger oppe i tråden. Støtstengene bøyer seg, og det er nesten ingen bevegelse på rorene. Ein ting du må sjekke lugerity, på flyet til kompisen min var haleroret heilt nede i kroppen slik at han måtte skjære av nederste del av haleroret for å la det bevege seg til sidene. Vist du har klistermerkene på så er det også lurt å skjære over disse akkurat i "overgangen" til roret.